دکتر سلمان فلاح
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب پزشکی / کف پای صاف چیست و روشهای درمان آن کدام است؟

کف پای صاف چیست و روشهای درمان آن کدام است؟

صافي کف پا از جمله بيماري هاي شايع پاست، در اين بيماري، قوس کف پا صاف مي شود يعني بيماران فاقد خميدگي کف پا هستند در اين حالت شلي مفصل در ناحيه کف پا سبب مي شود که قوس کف پا در هنگام ايستادن از بين برود.این مشکل تا سن 3 ال 5 سالگی نیاز به درمان ندارد و احتمال بهبودی خودبخود آن وجود دارد.

همچنین بخوانید: چگونه بفهمیم به صافی کف پا مبتلا هستیم؟

ايجاد ظاهر صاف کف پا، خميدگي کفش يا پاشنه کفش به سمت داخلي، درد در قسمت مچ پا، ايجاد تورم در قسمت داخل مچ پا و درد مچ پا از علايم صافي کف پا مي باشند.پاشنه کسي که کف پايش صاف است بصورت پيچ خورده ديده مي شود و در درازمدت منجر به بروز عوارضي مانند خار پاشنه ، درد ساق، زانو درد ، کمر درد و سر درد مي شود.

کف پای صاف

صافي کف پا مي تواند منجر به بروز عوارضي نظير التهاب در رباطهاي کف پا، التهاب زردپي آشيل، شکستگي هاي فشاري در اندام تحتاني و ايجاد بافتهاي مرده پوستي نابه جا شود. به علاوه از آنجا که صافي کف پا بر نحوه قرارگيري ساير استخوانهاي بدن نيز اثر مي گذارد مي تواند منجر به بروز درد در مچ پا، زانوها و لگن شود و در سنين بالا باعث ايجاد کمردرد و بد راه رفتن گردد.

کف پای صاف مي تواند ناشي از ضعف عضلات و بافت همبندي پا، وزن زياد يا عوامل ژنتيکي باشد که در اين موارد درمانهاي متنوعي وجود دارد. همچنين با افزايش سن نيز امکان از بين رفت قوس طبيعي کف پا وجود دارد. استفاده درازمدت از کفشهاي پاشنه بلند، چاقي مفرط، التهاب مفصلي روماتيسمي ، آسيبها و ضربات مختلف به پا و مچ پا مي تواند از دلايل ديگر صافي کف پا باشد.

اینستاگرام دکتر سلمان فلاح

با انجام تمرين هاي توصيه شده به افراد، کم شدن قوس کف پا با تقويت عضلات رفع مي شود. ماساژ کف پا در کنار انجام تمرين هاي درماني و کفی هاي طبي نيز ازسوي پزشکان توصيه مي شود.قوس کف پا منجر به تقسيم نيروي وزن بدن در کل سطح پاها مي شود و در نحوه راه رفتن نقش اساسي ايفا مي کند. اين قوس بايد هم محکم باشد تا بتواند وزن بدن را تحمل کند و هم انعطاف پذير تا بتواند خود را با سطوح مختلف وفق دهد.

آرتروز زانو به عنوان یکی از شایعترین علل درد زانو محسوب می‌شود. امروزه این بیماری با روشهای غیرجراحی در کلینیک های طب فیزیکی و توانبخشی بهبود یافته و روند رو به افزایش آن متوقف می‌شود. کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر سلمان فلاح در اصفهان ارائه دهنده انواع متدهای درمانی غیر جراحی درمان درد زانو و آرتروز زانو می‌باشد. لطفا جهت ارتباط با این مرکز ازطریق تماس با شماره تلفن 91011414 - 031 اقدام فرمایید. همچنین می‌توانید از طریق واتساپ شماره 09303970020 ،با ذکر دقیق شرح حال و ارسال مدارک پزشکی خود، مشاوره بگیرد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان حکیم نظامی ، خیابان شریعتی غربی ، نبش کوچه 16 ، جنب مسجد امام حسن عسکری ، طبقه اول
تلفن : 91011414 - 031


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درمان سندروم پاتلوفمورال و التهاب کشکک زانو با PRPدرمان سندروم پاتلوفمورال و التهاب کشکک زانو با PRP

سندروم درد پاتلوفمورال یک اصطلاح گسترده برای توصیف درد در جلوی زانو و اطراف کشکک یا کاسه زانو است. گاهی اوقات به آن زانوی دونده یا زانوی جامپر نیز می‌ گویند، زیرا در افرادی که در ورزش شرکت می‌ کنند، رایج است اما سندروم پاتلوفمورال می‌ تواند در غیر ورزشکاران نیز رخ دهد. ... ادامه مطلب

علت التهاب و تورم کپسول مفصلی زانوعلت التهاب و تورم کپسول مفصلی زانو

پلیکا اصطلاحی است که برای توصیف چین واقع در لایه پوشش دهنده مفصل زانو به کار برده می شود. لایه داخلی پوشش دهنده مفصل زانو چیزی بیشتر از یک آستین یا غل ... ادامه مطلب

مزایای استفاده از طب سوزنی در درمان بیماری های اسکلتیمزایای استفاده از طب سوزنی در درمان بیماری های اسکلتی

سوزن خشک یک روش درمانی مدرن است که برای تسکین درد عضلانی طراحی شده است. در حین سوزن خشک، یک پزشک چندین سوزن فیلی‌فرم را به پوست شما وارد می‌کند. سوزن‌های فیلی‌فرم سوزن‌های ریز، کوتاه و فولادی ضد زنگ هستند که مایعی را به بدن تزریق نمی‌کنند. به همین دلیل از عبارت خشک استفاده می‌شود. ... ادامه مطلب

درمان درد دنبالچه با ورزشدرمان درد دنبالچه با ورزش

درد دنبالچه دردی است که در استخوان دنبالچه (آخرین استخوان ستون فقرات) رخ میدهد. این درد در صورت آسیب دیدن استخوان دنبالچه و یا کشیدگی ماهیچه ها و رباطهای اطراف آن رخ میدهد. در بیشتر مواقع این درد به طور خود به خود پس از چند هفته یا ماه بهبود مییابد. ... ادامه مطلب