دکتر سلمان فلاح
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای غیرجراحی درمان درد / شوک ویوتراپی چیست و چگونه عمل میکند؟

شوک ویوتراپی چیست و چگونه عمل میکند؟

شوک ویوتراپی یکی از روش های غیر تهاجمی و نوین درمانی در فیزیوتراپی است که در آن از امواج صوتی پر قدرت برای اهداف درمانی استفاده می شود . امواج صوتی شوک ویوتراپی با انرژی بالا ، نیروی مکانیکی را بر بافت‌ های بدن اعمال کرده و دردرمان بیماری های اسکلتی عضلانی بسیاری کاربرد دارد.

آنچه در این مطلب میخوانید

امواج شوک ویو سبب افزایش جریان خون در قسمت های آسیب دیده ، تحریک بازسازی سلول ها و تسریع بهبودی و تسکین درد می شود . شوک ویو تراپی به نسبت سایر روش های درمانی متداول اثرات درمانی بهتری داشته و نتایج درمانی آن ماندگار تر است . در این مقاله به بررسی شوک ویوتراپی می پردازیم .

امروزه برای درمان بسیاری از مشکلات و آسیب های اندام، از روشهای غیر جراحی استفاده می‌شود که یکی از موثرترین آنها شوک ویوتراپی است. شوک ویوتراپی در اصفهان با نتایج بسیار درخشان توسط دکتر سلمان فلاح، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی انجام می‌شود. لطفا جهت ارتباط با کلینیک طب فیزیکی دکتر فلاح ازطریق تماس با شماره تلفن 91011414 - 031 اقدام فرمایید. همچنین می‌توانید از طریق واتساپ شماره 09303970020 ،با ذکر دقیق شرح حال و ارسال مدارک پزشکی خود، مشاوره بگیرد.

مکانیسم عمل شوک ویو

مکانیسم‌ های پیشنهادی برای نحوه عملکرد شوک ویو شامل موارد زیر است :

شوک ویوتراپی

شوک ویوتراپی چگونه انجام می شود ؟

یک پروب بر روی ناحیه آسیب دیده قرار داده می شود و امواج لیزر از طریق پوست دریافت می شوند . امواجشوک ویوتراپی ، در فیزیوتراپیاز طریق پوست دریافت می شوند و به صورت امواج رادیویی انحنا دار ، درون بافت آسیب دیده گسترش می یابند . این امواج شوک ویوباعث ایجاد یک پاسخ التهاب مانند در بافت آسیب دیده ای که تحت درمان است ، می شوند و باعث می شوند که بدن طی یک پاسخ طبیعی به این وضعیت ، جریان خون ، تعداد رگ های خونی و در نتیجه متابولیسم بافت آسیب دیده را افزایش دهد .

با تابش این امواج به بدن ، کمی احساس ناراحتی خواهید داشت ، اما دردناک نیست . فیزیوتراپی که این درمان را بر روی شما انجام می دهد ، ابتدا از موج های با شدت کمتر استفاده می کند و سپس آن را تا حدی که احساس راحتی داشته باشید ، افزایش می دهد .معمولا شوک ویوتراپی به صورت سر پایی انجام می شود و نیازی به هیچ گونه بی حسی یا بیهوشی ندارد .

مواردی كه با شوک ويوتراپی قابل درمان هستند

ازشوک ويوتراپی برای درمان مواردی از قبيل آرتروز زانو ، انگشت ماشه ای و نرومای مورتون هم استفاده شده است .

به چند جلسه‌ درمانی نیاز است ؟

به طور کلی تعداد جلسات درمانی به نوع آسیب و شدت آن بستگی دارد اما معمولا به 1 تا 3 جلسه درمانی نیاز است . انجام بیش از 3 جلسه شوک‌ ویوتراپی در یک دوره‌ درمانی ، می‌ تواند به جای آن که مفید باشد ، موجب بروز آسیب بیشتر شود و به همین خاطر اغلب پزشکان دوره‌ درمانی را بر مبنای سه جلسه طرح‌ ریزی می‌ کنند . انجام درمان به این روش ، بهترین نتایج درمانی را به دنبال خواهد داشت .

آدرس اینستاگرام دکتر سلمان فلاح

انجام شوک ویوتراپی برای چه افرادی مناسب نیست ؟

شوک‌ ویوتراپی معمولا هیچ عوارض جانبی به دنبال ندارد . بیمارانی که در ناحیه‌ مورد نظر برای درمان دچار نوروپاتی یا برعکس حساسیت به لمس هستند ، نباید این درمان را دریافت کنند . همچنین نباید شوک‌ ویو‌تراپی را روی زخم‌ های باز انجام داد . شوک‌ ویوتراپی برای بیماران مبتلا به بیماری‌ های قلبی و تشنج و همچنین زنان باردار نیز انجام نمی شود . تمامی این موارد قبل از انجام شوک‌ ویوتراپی توسط پزشک بررسی می‌ شوند و او تعیین می‌ کند که شما فرد مناسبی برای این روش درمانی هستید یا خیر .

عوارض شوک ویوتراپی

تا کنون عوارض خاص و طولانی برایشوک ویو تراپیمطرح نشده است و مقالات ، اختلال یا عارضه‌ ای که توسط این موج به بدن وارد شود را تایید نکرده‌ اند . از جمله اختلالات و عوارض این موج می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد :

توجه داشته باشید که این علائم فقط احتمال دارد بروز کنند و بروز آنها قطعی نیست ، همچنین در صورت بروز ، کوتاه مدت و گذرا هستند.

امروزه برای درمان آرتروز از روشهای غیر جراحی متعددی استفاده می‌شود که یکی از موثرترین آنها اورتوکین تراپی است. اورتوکین تراپی در اصفهان با نتایج بسیار درخشان توسط دکتر سلمان فلاح، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی انجام می‌شود. لطفا جهت ارتباط با کلینیک طب فیزیکی دکتر فلاح ازطریق تماس با شماره تلفن 91011414 - 031 اقدام فرمایید. همچنین می‌توانید از طریق واتساپ شماره 09303970020 ،با ذکر دقیق شرح حال و ارسال مدارک پزشکی خود، مشاوره بگیرد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان حکیم نظامی ، خیابان شریعتی غربی ، نبش کوچه 16 ، جنب مسجد امام حسن عسکری ، طبقه اول
تلفن : 91011414 - 031


نظرات کاربران درباره این مطلب :مهدی گوهری [ 1402-05-19 ]
هزینه هر جلسه شوک ویو رو میفرمایید؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درمان دیسک کمر با کایروپراکتیکدرمان دیسک کمر با کایروپراکتیک

کایروپراکتیک دیسک کمر که به آن درمان دستی نیز می گویند، زیر شاخه ای از درمان های مکمل بوده و نوعی درمان مشکلات سیستم اسکلتی بدن انسان است كاهش فشارهای عصبي به خصوص ستون فقرات است كه برای از بین بردن بيماری و ناراحتی هايی مانند ديسک كمر و سياتيک و دردهای عصبي كاربرد دارد. ... ادامه مطلب

شکستگی استخوان به چه شرایطی گفته می شود؟شکستگی استخوان به چه شرایطی گفته می شود؟

شکستگی استخوان عارضه ای است که در آن پیوستگی استخوان مختل می شود. درصد عمده ای از شکستگی ها در اثر فشار و نیرو به وجود می آیند ... ادامه مطلب

اگر به درد و خشکی انگشتان دست مبتلا هستید این مطلب را بخوانید!اگر به درد و خشکی انگشتان دست مبتلا هستید این مطلب را بخوانید!

خشکی مفاصل یکی از بیماریهای رایجی است که درد بسیار زیادی را بر افراد اعمال می کند و همین امر سبب می شود که محدوده حرکتی آنها محدود گردد. ... ادامه مطلب

آیا آرتروز زانو قابل درمان است؟آیا آرتروز زانو قابل درمان است؟

آرتروز می‌تواند تمام مفاصل بدن را درگیر کند اما زانو، لگن، ستون فقرات و دست بیش از سایر مفاصل دچار آرتروز می‌شوند. در آرتروز، غضروف مفصلی تخریب شده و باعث ساییده شدن استخوان‌ها بر روی هم می‌شود که در نهایت منجر به درد، تورم، خشکی مفصل و ایجاد مشکل در انجام فعالیت‌های روزانه می گردد. ... ادامه مطلب