دکتر سلمان فلاح

مزایای تکارتراپی کدام است؟

یک فناوری جدید انقلابی برای فیزیوتراپیست‌ها، استئوپات‌ها و پزشکان ورزشی است. تکار یک روش بسیار نوآورانه برای تسکین درد مفاصل و ماهیچه‌ها و بازگرداندن عملکرد در آسیب‌های حاد و مزمن است. اصل اساسی این است که امکان تحریک مکانیسم‌های طبیعی خود ترمیمی بدن انسان فراهم شده و در نتیجه باعث بازسازی سریع عملکرد عضلانی و مفصلی می‌شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

اصطلاح TECAR مخفف (Transfer of Electricity-Capacitive and Resistive) انتقال برق-خازنی و مقاومتی است. انتقال برق (TE) توسط جریان فرکانس بالا و الکترودهای CET و RET امکان پذیر می‌شود. الکترود CET درمان بافت‌های نرم (ماهیچه‌ها و سایر بافت‌های همبند) را برای عملکرد موضعی یا نیمه عمیق موضعی هدف قرار می‌دهد. الکترود RET روی بافت‌های سخت مانند بافت استخوان یا مفاصل متمرکز می‌شود.

تکارتراپی امکان درمان بیماری‌های مفصلی و عضلانی را فراهم می‌آورد که اغلب در توانبخشی و فیزیوتراپی با آن‌ها مواجه می‌شویم. این روش بدون درد و غیرتهاجمی، توسط دکتر سلمان فلاح در اصفهان برای بیمارانی که از تاندونیت شانه، درد و التهاب کمر و گردن ، پیچ خوردگی یا دررفتگی مچ و ... رنج می‌برند؛ انجام می‌شود. لطفا جهت ارتباط با کلینیک طب فیزیکی دکتر فلاح ازطریق تماس با شماره تلفن 91011414 - 031 اقدام فرمایید. همچنین می‌توانید از طریق واتساپ شماره 09303970020 ، با ذکر دقیق شرح حال و ارسال مدارک پزشکی خود، مشاوره بگیرد.

نحوه عملکرد تکارتراپی

برای درک نحوه عملکرد تکارتراپی، ابتدا باید زمینه کاربرد آن را درک کنیم. ما با حوزه الکتروفیزیولوژی سروکار داریم. این رشته مطالعه اثرات الکتریکی و الکتروشیمیایی بر سلول‌ها یا بافت‌های موجودات زنده به ویژه سلول‌های عصبی و فیبرهای ماهیچه‌ای رخ است.بنابراین برای درک تکار تراپی ، ما باید در سطح سلولی فکر کنیم. در این سطح، یک سلول را می‌توان با باتری الکتریکی مقایسه کرد که از یک بار منفی در داخل غشا و یک بار مثبت در خارج تشکیل شده است.

تفاوت در پتانسیل الکتریکی برای هر نوع بافت وجود دارد. این مقدار بر اساس بافت ثابت و شناخته شده است. به عنوان مثال، ماهیچه دارای اختلاف استاندارد در پتانسیل الکتریکی 90- میلی ولت است. در صورت صدمه یا بیماری، این شاخص ممکن است به 20- یا 30- میلی ولت برسد، که منجر به نقص عملکرد سلول می‌شود. بسته به نوع آسیب یا بیماری می‌تواند مدت زمان طولانی‌تر یا کوتاه‌تری به طول بیانجامد. تکارتراپی با تحریک پتانسیل غشای سلولی باعث تسریع روند بهبود طبیعی سلول‌ها می‌شود.

مزایای تکارتراپی

مزایای تکارتراپی

موارد درمان با تکار

بیش از 25000 فیزیوتراپیست، استئوپات و پزشک ورزشی در سراسر جهان از تکار در درمان‌های روزمره خود استفاده می‌کنند. این فناوری پیشرفته در مدیریت آسیب شناسی حاد و مزمن و همچنین در ورزش‌های سطح بالا استفاده می‌شود. در ذیل مواردی از استفاده از تکار برای درمان‌ ذکر شده است:

این فهرست جامع نیست، زیرا درمانگران دائماً در حال توسعه درمان‌های جدید هستند. با ترکیب درمان دستی با انرژی ساطع شده از دستگاه، آن‌ها می‌توانند به نتایج عالی برسند. در عمل، تجهیزات درمانی تکار شامل یک «صفحه برگشت» خنثی است که در تماس با بدن بیمار قرار دارد. درمانگر با الکترود دوم روی ناحیه تحت درمان کار می‌کند. مدت زمان درمان بستگی به موضوع مورد درمان دارد. با این حال، این تکنیک باعث صرفه جویی قابل توجهی در زمان درمان بیماری‌هایی می‌شود که معمولاً بسیار پیچیده به نظر می‌رسند. درمانگران همچنین ازتکار به عنوان بخشی از پروتکل‌های بهبودی پویا استفاده می‌کنند.

ارزیابی روند درمان توسط بیماران

بیماران از همان اولین جلسه متوجه کاهش درد می‌شوند و کار را برای درمانگر آسان می‌کند. در نتیجه روند توانبخشی و بهبود تسریع می‌شود. بیماران به چند دلیل از این فناوری ابراز رضایت کرده‌اند:

بنابراین بیماران تحت درمان سریعتر و مؤثرتری قرار می‌گیرند. درمان با استفاده از این تجهیزات به طور غیرقابل انکاری باعث صرفه‌ جویی در وقت و هزینه بیمار شده و همچنین احساس راحتی را ارائه می‌دهد که به اتفاق نظر اکثر بیماران مورد استقبال قرار گرفته است.

اینستاگرام دکتر سلمان فلاح

موارد منع مصرف تکارتراپی

موارد منع مصرف متعددی برای استفاده از این روش وجود دارد، از جمله:

امروزه برای درمان درد زانو از روشهای غیر جراحی متعددی استفاده می‌شود که یکی از موثرترین آنها تزریق پی آر پی است. تزریق پی آر پی در اصفهان با نتایج بسیار درخشان توسط دکتر سلمان فلاح، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی انجام می‌شود. لطفا جهت ارتباط با کلینیک طب فیزیکی دکتر فلاح ازطریق تماس با شماره تلفن 91011414 - 031 اقدام فرمایید. همچنین می‌توانید از طریق واتساپ شماره 09303970020 ، با ذکر دقیق شرح حال و ارسال مدارک پزشکی خود، مشاوره بگیرد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان حکیم نظامی ، خیابان شریعتی غربی ، نبش کوچه 16 ، جنب مسجد امام حسن عسکری ، طبقه اول
تلفن : 91011414 - 031


نظرات کاربران درباره این مطلب :احمد موسوی [ 1402-05-19 ]
هزینه تکارتراپی در اصفهان چه قدره؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
شوک ویوتراپی چیست و چگونه عمل میکند؟شوک ویوتراپی چیست و چگونه عمل میکند؟

شوک ویوتراپی یکی از روش های غیر تهاجمی و نوین درمانی در فیزیوتراپی است که در آن از امواج صوتی پر قدرت برای اهداف درمانی استفاده می شود . امواج صوتی شوک ویوتراپی با انرژی بالا ، نیروی مکانیکی را بر بافت‌ های بدن اعمال کرده و دردرمان بیماری های اسکلتی عضلانی بسیاری کاربرد دارد . ... ادامه مطلب

درمان بالجینگ دیسک کمر با روشهای سرپایی طب فیزیکیدرمان بالجینگ دیسک کمر با روشهای سرپایی طب فیزیکی

بین هر دو مهره بافتی نرم واقع است که به آن دیسک بین مهره ای می گویند. این دیسک از به هم ساییده شدن دو مهره جلوگیری می کند. همچنین این دیسک مانند یک کم ... ادامه مطلب

علت درد آرنج و درمان آن بدون جراحیعلت درد آرنج و درمان آن بدون جراحی

درد آرنج یک اختلال جدی در نظر گرفته نمی‌شود اما می تواند زندگی بیمار را تحت تأثیر قرار دهد زیرا همه افراد برای انجام امور روزمره خود از آرنج استفاده می کنند. برخی از بیماری ها و اختلالات آرنج می‌ تواند باعث بروز درد آرنج شود که در ادامه به معرفی آنها پرداخته ایم. ... ادامه مطلب

علل و درمان اسکولیوز یا انحراف جانبی ستون فقراتعلل و درمان اسکولیوز یا انحراف جانبی ستون فقرات

اسکولیوز نوعی انحنای جانبی ستون فقرات است که اغلب در نوجوانان تشخیص داده می شود. در بسیاری از موارد، این حالت، خفیف بروز می کند. ... ادامه مطلب