دکتر سلمان فلاح
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای غیرجراحی درمان درد / درمان دیسک کمر با تزریق اینترادیسکال اوزون

درمان دیسک کمر با تزریق اینترادیسکال اوزون

تزریق اوزون یکی از روش‌ های درمانی است که برای برخی از مشکلات کمر از جمله آرتروز و بیرون‌ زدگی دیسک به کار می‌ رود .در صورتی که پزشک متخصص از دوز مناسب استفاده کند و تزریق را به شکل صحیح انجام دهد ، اوزون تراپی روشی کاملا ایمن و مؤثر برای درمان برخی از کمر دردها خواهد بود . تزریق اینترادیسکال اوزون در اصفهان توسط دکتر سلمان فلاح انجام می‌شود. لطفا جهت ارتباط با کلینیک طب فیزیکی دکتر فلاح ازطریق تماس با شماره تلفن 91011414 - 031 اقدام فرمایید. همچنین می‌توانید از طریق واتساپ شماره 09303970020 ،با ذکر دقیق شرح حال و ارسال مدارک پزشکی خود، مشاوره بگیرد.

آنچه در این مطلب میخوانید

تزریق اینترادیسکال اوزون زمانی به کار می‌ رود که سایر روشهای درمانی موفقیت‌ آمیز نبوده‌ اند و نیاز است که زمان انجام عمل جراحی به تعویق بیافتد و یا امکان انجام عمل وجود ندارد . اوزون‌ درمانی روشی غیر تهاجمی است که اجرای آن ساده است و به همین خاطر به صورت سرپایی انجام می‌ شود .

در این مقاله به بررسی درمان دیسک کمر با تزریق اینترادیسکال اوزون می پردازیم .

آمادگی لازم قبل از تزریق اینترادیسکال اوزون

پزشک توصیه‌ های لازم را برای آمادگی پیش از درمان اوزون تراپی دیسک کمر به بیمار ارائه می‌ دهد . پزشک ابتدا از بیمار خون می‌ گیرد ، سپس آن را با گاز اوزون مخلوط می‌ کند و مخلوط حاصل را در موضع مورد نظر تزریق می‌ کند .اگر خون گیری از بیمار برای تهیه ترکیب لازم باشد ، بیمار باید شب قبل از درمان به خوبی استراحت کند و صبح یک صبحانه مقوی و سالم میل کند . همچنین بیمار باید مایعات فراوان بنوشد تا آب بدن تامین شود .

درمان دیسک کمر

نحوه تزریق اینترادیسکال اوزون

تزریق اوزون یک روش درمان بدون جراحی است . در حین انجام اوزون‌ درمانی یک سوزن کوچک به سمت محل درد هدایت می‌ شود و سپس مقادیر مشخصی از اکسیژن یا اوزون با غلظت بالا در این ناحیه تزریق می‌ شود . در این روش هیچ نیازی به ایجاد برش جراحی نیست و همچنین نیازی به بستری شدن بیمار در بیمارستان نمی باشد . روش تزریق اوزون دارای مزیت‌ های بسیار زیادی است و یکی از بهترین روش‌ های درمانی غیر جراحی به شمار می آید .

مراقبت های پس از تزریق اینترادیسکال اوزون

جهت بهبود سریع و بازگشت به فعالیت های روزانه لازم است به چند نکته توجه داشته باشید :

برای اکثر افراد یک مرحله درمان کافی است . کاهش علائم بیماری به وسیله این روش رضایت بخش است و بیمار به درمان مجدد نیازی ندارد . بیماران برای تحریک بیشتر بافت برای بازسای و ترمیم ، مراحل دیگر اوزون تراپی را انجام می دهند . هیچ محدودیتی برای تزریق این ماده وجود ندارد . در صورتی که علائم بیمار تقریبا به کلی بهبود پیدا کنند ، اوزون‌ درمانی دیگر تکرار نمی شود . اما در صورتی که بیمار تا حدود زیادی بهبود پیدا کند اما میزان بهبودی او کامل نباشد ( در حدود 60 درصد ) ، تزریق اوزون تکرار می‌ شود . در واقع تعداد دفعات تزریق اوزون به نحوه‌ پاسخگویی بدن هر بیمار به تزریق‌ های قبلی و همچنین مدت زمان و درجه‌ حاد یا مزمن بودن بیماری ، بستگی دارد . یک بیمار ممکن است تنها با یک جلسه اوزون تراپی و بیمار دیگر با 3 تا 4 جلسه اوزون تراپی به نتیجه مطلوب برسد .

اینستاگرام دکتر سلمان فلاح

عوارض تزریق اینترادیسکال اوزون

اوزون تراپی چنانچه توسط پزشکان ماهر و مجرب انجام شود ، بسیار ایمن خواهد بود . در چنین شرایطی ، عوارض هر چند به ندرت بروز می‌ یابند ، عبارت‌ اند از :

  1. آسیب ریشه‌ های اعصاب
  2. عفونت دیسک یا به اصطلاح دیسکایتیس
  3. خونریزی رتینال ( شبکیه )
  4. عارضه‌ های جزیی مانند درد زودگذر در محل تزریق شایع هستند

اگر به خواب رفتگی دست و پا دچار هستید؛ یکی از ارائه دهندگان خدمات درمانی که می‌تواند به شما کمک نماید؛ متخصص طب فیزیکی است. کلینیک طب فیزیکی و توانبخشیدکتر سلمان فلاح در اصفهان آماده ارائه خدمات تشخیصی - درمانی در این زمینه به مراجعین محترم می‌باشد. لطفا جهت ارتباط با کلینیک طب فیزیکی دکتر فلاح ازطریق تماس با شماره تلفن 91011414 - 031 اقدام فرمایید. همچنین می‌توانید از طریق واتساپ شماره 09303970020 ،با ذکر دقیق شرح حال و ارسال مدارک پزشکی خود، مشاوره بگیرد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان حکیم نظامی ، خیابان شریعتی غربی ، نبش کوچه 16 ، جنب مسجد امام حسن عسکری ، طبقه اول
تلفن : 91011414 - 031


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :تورج رضایی [ 1402-05-18 ]
سلام وقت بخیر تزریق اوزون داخل دیسک انجام دادم ولی به طور صد در صد جواب نداد.

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
افتادگی شانه و درمان آن توسط متخصص طب فیزیکیافتادگی شانه و درمان آن توسط متخصص طب فیزیکی

افتادگی شانه وضعیتی است که در آن شانه به صورت خفیف و یا متوسط نسبت به وضعیت عادی افت کرده و پایین می آید. ... ادامه مطلب

تفاوت آرتروز گردن با دیسک گردن در چیست؟تفاوت آرتروز گردن با دیسک گردن در چیست؟

دیسک گردن بر اثر التهاب مفاصل به وجود می آید و موجب آرتروز گردن می شود. آرتروز، ساییدگی و فرسودگی کلی مفاصل می باشد که منجر به تحلیل رفتن دیسک ها و مفاصل می شود. این دو شرایط ممکن است شبیه به هم به نظر برسند؛ اما ناشی از عوامل مختلفی هستند و آرتروز گردن با دیسک گردن پیامدهای متفاوتی دارند. ... ادامه مطلب

درمان پارگی و کشیدگی رباط صلیبی زانو با روشهای طب فیزیکیدرمان پارگی و کشیدگی رباط صلیبی زانو با روشهای طب فیزیکی

صدمه دیدن رباط صلیبی قدامی یکی از شایع‌ ترین دلایل آسیب دیدن زانو است. این آسیب‌ دیدگی غالباً دردناک است و راه رفتن یا فشار آوردن به پای آسیب دیده را دشوار می‌ سازد. چنانچه آسیب‌ دیدگی رباط صلیبی قدامی با کشیدگی شدیدی همراه باشد، احتمال پارگی آن وجود دارد. ... ادامه مطلب

درمان گردن درد حاد و مزمن با فیزیوتراپیدرمان گردن درد حاد و مزمن با فیزیوتراپی

گردن درد یکی از دلایل رایج مراجعه به پزشک است. گردن درد می تواند از برخی اختلالات یا بیماری ها باشد که هریک از بافت های گردن شامل اعصاب، استخوان ها مفاصل، رباط ها یا ماهیچه ها را درگیر می کند ... ادامه مطلب