دکتر سلمان فلاح
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / خدمات در مطب / حوزه فعالیت متخصص طب فیزیکی و توانبخشی

حوزه فعالیت متخصص طب فیزیکی و توانبخشی

متخصصان طب فیزیکی و یا پزشکان توانبخشی ، پزشکانی هستند که در پزشکی فیزیکی غیر جراحی ، یعنی درمان مشکلات عضلانی-اسکلتی ، شامل عضلات ، استخوان‌ ها ، مفاصل ، تاندون‌ ها ، رباط‌ ها و اعصاب بدون استفاده از جراحی تخصص دارند . هدف نهایی آنها باز گرداندن عملکرد ، تحرک و کیفیت زندگی است . این متخصصین از طریق طیف وسیعی از روش‌ ها ، از نظارت بر برنامه‌ های درمانی و برنامه‌ های فیزیوتراپی گرفته تا آزمایش‌ های هدایت عصبی و الکترومیوگرافی ، تشخیص و درمان آسیب‌ های جسمی و معلولیت‌ ها را انجام می‌ دهند .

آنچه در این مطلب میخوانید

متخصصان طب فیزیکی و توانبخشی همچنین قادر به انجام اقدامات حداقل تهاجمی برای بازگرداندن تحرک و عملکرد هستند . در این مقاله به بررسی حوزه فعالیت متخصص طب فیزیکی و توانبخشی می پردازیم .

متخصصان طب فیزیکی و توانبخشی می‌ توانند از روش‌ های غیر جراحی برای درمان آسیب و بیماری و مدیریت درد استفاده کنند . برای کسانی که نیاز به انجام عمل جراحی دارند ، مشاوره با متخصص طب فیزیکی و توانبخشی قبل و بعد از جراحی می‌ تواند در سرعت بخشیدن به بهبود و حفظ عملکرد مفید باشد . همچنین متخصصین طب فیزیکی کل فرد و نه فقط ناحیه آسیب دیده را درمان می کنند . آنها در حین توانبخشی به نیازهای جسمی ، احساسی و اجتماعی بیمار نیز می پردازند .

دکتر سلمان فلاح متخصص ستون فقرات و مفاصل و دارای بورد تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی در اصفهان می‌باشند؛ که با روشهایی نظیر اوزون درمانی ، لیزر درمانی پرتوان ، ارتوکین تراپی ، PRP ، مگنت درمانی ، شوک ویو درمانی ، تکارتراپی و ... می‌توانند بسیاری از دردها و مشکلات اندام های اسکلتی - عضلانی شما را درمان نمایند. همچنین در کلینیک توانبخشی دکتر فلاح، نوار عصب و عضله که اقدامی تشخیصی است نیز صورت می‌گیرد. این مرکز علاوه بر اقدامات مذکور، به عنوان کلینیک پا، می‌تواند به بیماران دیابتی و ... نیز خدمات تشخیصی درمانی مربوط به پا را ارائه نماید. لطفا جهت ارتباط با این مرکز ازطریق تماس با شماره تلفن 91011414 - 031 اقدام فرمایید. همچنین می‌توانید از طریق واتساپ شماره 09303970020 ، با ذکر دقیق شرح حال و ارسال مدارک پزشکی خود، مشاوره بگیرد.

حوزه فعالیت متخصص طب فیزیکی و توانبخشی

به طور خلاصه فعالیت این تخصص در سه شاخه عمده می‌ باشد :

طب موسکولو اسکلتال : شامل ارزیابی ، تشخیص و درمان بیماران با مشکلات عضلانی اسکلتی عصبی ( عمدتا درد ) می‌ باشد . متخصص طب فیزیکی با معاینه بالینی و شرح حال و با کمک تست‌های پاراکلینیک ، سعی بر تشخیص درست و دقیق مشکل بیمار دارد و پس از آن با طرح‌ ریزی درمان بیمار که عمدتا مبتنی بر درمان‌ های دارویی و مدالیته‌ های فیزیکی همچون ورزش درمانی ، مانیپولاسیون ( درمان‌ های دستی ) ، تزریق‌ های تخصصی داخل مفاصل یا بافت آسیب دیده ، ماساژ درمانی ، لیزر درمانی ، اوزون درمانی و … است در جهت درمان بیمار اقدام می‌ نماید .

حوزه فعالیت متخصص طب فیزیکی و توانبخشی

طب الکترودیاگنوزیس : تشخیص بیماری‌ های اعصاب محیطی و عضلات با کمک نوار عصب و عضله می‌ باشد . این روش تشخیصی می‌ بایست توسط پزشک متخصص کارآزموده انجام گردد . در این روش استفاده از جریانات الکتریکی بدن و اعصاب و عضلات و سنجش و آنالیز این جریانات در جهت تشخیص صحیح بیماری است .

طب بازتوانی یا توانبخشی : طب بازتوانی یا توانبخشی مجموعه فعالیت‌ هایی است که به منظور بازتوانی بیماران انجام می‌ شود و هدف آن بهبود و حفظ حداکثر عملکرد جسمی ، روحی و اجتماعی فرد است . در این بخش ، اغلب بیماران دچار ناتوانی‌ های اکتسابی مانند بیماران دچار آسیب‌ های ورزشی ، سکته‌ های مغزی ، سکته‌ های قلبی ، ضایعات نخاعی و بیماران مبتلا به ناتوانی‌ های مادرزادی مانند فلج مغزی تحت درمان قرار می‌ گیرند .

متخصصين طب فيزيكی از چه روش هايی برای درمان استفاده می كنند ؟

متخصصين اين رشته علاوه بر استفاده از دارو ، براي اقدامات ذيل دوره های خاص ديده اند :

اینستاگرام دکتر سلمان فلاح

طب فیزیکی در چه زمینه هایی به ارائه خدمات می پردازد ؟

در کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر سلمان فلاح در اصفهان، می‌توانید با روشهای درمان بدون جراحی، مانند سلول درمانی ، به رفع و بهبود دردهای ناشی از آرتروز بپردازید و کیفیت زندگیتان را ارتقا داده توانایی های خود را در انجام کارها و فعالیت های روزمره، افزایش دهید. لطفا جهت ارتباط با این مرکز ازطریق تماس با شماره تلفن 91011414 - 031 اقدام فرمایید. همچنین می‌توانید از طریق واتساپ شماره 09303970020 ، با ذکر دقیق شرح حال و ارسال مدارک پزشکی خود، مشاوره بگیرد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان حکیم نظامی ، خیابان شریعتی غربی ، نبش کوچه 16 ، جنب مسجد امام حسن عسکری ، طبقه اول
تلفن : 91011414 - 031


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :راد [ 1402-05-18 ]
هزینه هر جلسه اوزون تراپی برای درد کمر چه قدر است؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درمان ورزشی قوز پشت یا کیفوزدرمان ورزشی قوز پشت یا کیفوز

در حال حاضر روش های گوناگونی وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آن ها مشکل قوز غیر طبیعی کمر را رفع کنید. استفاده از روش های غیر جراحی مثل ورزش میتواند شما را در رفع این عارضه یاری کند. ... ادامه مطلب

درمان به کمک لیزر پرتوان چگونه انجام می شود؟درمان به کمک لیزر پرتوان چگونه انجام می شود؟

لیزر درمانی با لیزر پرتوان یک روش سریع در تسکین درد های مزمنی است ، که با سایر روش ها بهبود قابل توجهی نیافته اند . در این مقاله به بررسی لیزردرمانی پرتوان می پردازیم. ... ادامه مطلب

ارتوکین تراپی زانو برای درمان درد و آرتروز زانوارتوکین تراپی زانو برای درمان درد و آرتروز زانو

ارتوکین درمانی نوعی تزریق درمانی است که به منظور کاهش درد و بهبود عملکرد بدن، مکانیسم های دفاعی طبیعی بدن را در برابر التهاب، تقویت می کند ... ادامه مطلب

قرارگیری صحیح وضعیت های مختلف در بارداری- بخش دومقرارگیری صحیح وضعیت های مختلف در بارداری- بخش دوم

خانم هاي باردار براي سلامت خود و جنينشان، از چگونگي وضعيت نشستن گرفته تا ايستادن و يا حتي اينکه چگونه در جلوي ظرفشويي بايستند، رانندگی کنند و یا طرز صحیح بلند کردن اجسام، بايد با ماما يا پزشک متخصص خود مشورت کنند. ... ادامه مطلب