دکتر سلمان فلاح
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کمر درد / تکارتراپی روشی موثر برای درمان کمردرد

تکارتراپی روشی موثر برای درمان کمردرد

دکتر سلمان فلاح متخصص ستون فقرات و مفاصل و دارای بورد تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی در اصفهان می‌باشند؛ که با روشهایی نظیر اوزون درمانی ، لیزر درمانی پرتوان ، ارتوکین تراپی ، PRP ، مگنت درمانی ، شوک ویو درمانی ، تکارتراپی و ... می‌توانند بسیاری از دردها و مشکلات اندام های اسکلتی - عضلانی شما را درمان نمایند. همچنین در کلینیک توانبخشی دکتر فلاح، نوار عصب و عضله که اقدامی تشخیصی است نیز صورت می‌گیرد. این مرکز علاوه بر اقدامات مذکور، به عنوان کلینیک پا، می‌تواند به بیماران دیابتی و ... نیز خدمات تشخیصی درمانی مربوط به پا را ارائه نماید. لطفا جهت ارتباط با این مرکز ازطریق تماس با شماره تلفن 91011414 - 031 اقدام فرمایید. همچنین می‌توانید از طریق واتساپ شماره 09303970020 ، با ذکر دقیق شرح حال و ارسال مدارک پزشکی خود، مشاوره بگیرد.

آنچه در این مطلب میخوانید

تکارتراپی یک روش درمانی است که با ادغام درمان دستی و فعالیت الکتریکی ابزار تکار ، سبب تحریک عمیق بافت‌ های بدن می‌ شود . تکارتراپی باعث تحریک انرژی از داخل بافت‌ های بدن و فعال کردن روند طبیعی‌ ترمیم و بهبود التهاب می‌ شود . این روش درمانی باعث ایجاد درد نمی‌ شود و برای طیف وسیعی از افراد قابل استفاده است و سبب تسکین سریع درد و بهبودی پس از چند جلسه درمانی می‌ شود .در این مقاله به بررسی کامل تر تکارتراپی و کاربرد آن در درمان کمردرد می پردازیم .

از تکارتراپی برای درمان شکستگی ،آرتروز، مشکلات مرتبط با مفاصل ، بیماری‌ های تخریبی ، اپی کندیلیت ، سندرم تونل کارپال ، گردن‌ درد ، درد عصب سیاتیک کمر ، التهاب مفاصل و التهاب تاندون استفاده می‌ شود .

تکارتراپی و درمان کمر درد

تکار از مدرن ترین و شناخته شده ترین دستگاه ها در مراکز فیزیوتراپی سراسر جهان می باشد . این دستگاه با داشتن رنج وسیعی از طول موج های رادیو فرکانسی که در رنج غیر تهاجمی برای بدن انسان فعالیت می کند در کاهش درد های عضلانی و اسلکتی و درد های مربوط به ستون فقرات و دیسک کمر و التهاب های مزمن تاثیرات بسزایی دارد . استفاده از دستگاه تکار در رفع عارضه های بدن در مراکز درمانی و فیزیوتراپی را تکار تراپی می گویند .

تکارتراپی موجب تحریک بازسازی و ترمیم بافت های بدن شده و از این طریق به افزایش سرعت بهبودی کمک زیادی می کند .

تکارتراپی و درمان کمردرد

تکارتراپی چگونه عمل می کند ؟

دستگاه تکار ، قادر به تولید گرما در نواحی آناتومیک خاص درون بدن بیمار است . در طول درمان ، درمانگر با استفاده از یک پروب داغ که بر التهاب عمیق تاثیر می‌ گذارد ، ناحیه تحت درمان را ماساژ می‌ دهد .

این روش درمانی مبتنی بر گرما ( گرما درمانی ) است اما ویژگی خاصی دارد که آن را از سایر روش‌ های گرما درمانی مانند لیزر درمانی متمایز می‌ کند . در واقع برخلاف روش‌ های درمانی سنتی که انرژی را از خارج بدن تامین می‌ کنند ، دستگاه تکار بار های الکتریکی را از سراسر بدن جمع می‌ کند تا باعث تولید گرما از داخل بدن ( القای گرمای درون زا ) شود و به این طریق می‌ تواند لایه‌ های عمیق‌ تری را تحریک کند .

تحریک بافت ، بلافاصله درد را کاهش می‌ دهد ؛ با گشاد شدن عروق خونی ، گردش خون افزایش پیدا می‌ کند ؛ انقباضات کاهش یافته و قدرت جذب سیستم لنفاوی افزایش پیدا می‌ کند .

فعالیت سیستم لنفاوی جذب سموم در بدن را تسهیل می کند و افزایش جریان خون و اکسیژن رسانی به بافت به تسریع آسیب دیدگی های مختلف ، التیام درد و بهبود التهاب های مزمن می انجامد .

تاثیر تکار تراپی روی بدن

  1. تاثیر بیولوژیکی : دوز صحیح انرژی تکار در بافت ها باعث پدیده قطبی شدن غشا های سلولی می شود . جریان حاصل از الکترولیت مجددا تعادل سلولی داخل و خارج بافت را بازسازی می کند و فرآیند های متابولیکی را دوباره فعال می کند .
  2. تاثیر بر اعصاب : قطبی شدن بیش از حد الیاف سبک و سریع مانند عصب ها مانع عبور سیگنال های درد می شود . این امر منجر به عدم بازگشت درد و علائم دردناک می شود .
  3. تاثیر حرارتی : انتقال انرژی به بافت های بدن باعث ایجاد حرارت در آنها می شود . این افزایش دمای موضعی باعث تحریک گردش خون می شود . این کار تاثیر آنی بر گشاد شدن رگ ها می شود که در نتیجه مواد مغذی و اکسیژن بیشتری به سلول ها خواهد رسید .

مزایای تکارتراپی

اینستاگرام دکتر سلمان فلاح

انجام تکارتراپی برای چه افرادی مناسب نیست؟

اگرچه تکارتراپی درمانی است که در دسترس همه قرار دارد ، اما برای برخی از بیماران نامناسب است . به عنوان مثال افرادی که دارای ضربان‌ ساز قلب هستند یا افرادی که از سیستم‌ های الکترونیکی پزشکی استفاده می‌ کنند یا زنان باردار یا بیمارانی که دارای ایمپلنت فلزی در درون بدن خود هستند ، نمی‌ توانند از این درمان استفاده کنند .

در کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر سلمان فلاح در اصفهان، می‌توانید با روشهای درمان بدون جراحی، مانند سلول درمانی ، به رفع و بهبود دردهای ناشی از آرتروز بپردازید و کیفیت زندگیتان را ارتقا داده توانایی های خود را در انجام کارها و فعالیت های روزمره، افزایش دهید. لطفا جهت ارتباط با این مرکز ازطریق تماس با شماره تلفن 91011414 - 031 اقدام فرمایید. همچنین می‌توانید از طریق واتساپ شماره 09303970020 ، با ذکر دقیق شرح حال و ارسال مدارک پزشکی خود، مشاوره بگیرد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان حکیم نظامی ، خیابان شریعتی غربی ، نبش کوچه 16 ، جنب مسجد امام حسن عسکری ، طبقه اول
تلفن : 91011414 - 031


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :الهه محسنی [ 1402-05-18 ]
سلام دکتر وقت بخیر.تکارتراپی برای درمان درد سیاتیک ناشی از تنگی کانل مناسب است؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
سوزش و درد انگشت شست پا نشانه چیست؟سوزش و درد انگشت شست پا نشانه چیست؟

انگشتان پا به علل مختلف می‌ توانند در معرض آسیب قرار گیرند. در این میان انگشت شست پا بیشتر از سایر انگشتان ممکن است دچار درد و ناراحتی شود. در این بخش به علل و روش های درمان سوزش و درد انگشت شست پا پرداخته ایم. ... ادامه مطلب

کف پای صاف چیست و روشهای درمان آن کدام است؟کف پای صاف چیست و روشهای درمان آن کدام است؟

صافي کف پا از جمله بيماري هاي شايع پاست، در اين بيماري، قوس کف پا صاف مي شود يعني بيماران فاقد خميدگي کف پا هستند که میتواند باعث بروز عوارضي مانند خارپاشنه، درد ساق، زانودرد، کمر درد و سردرد مي شود. ... ادامه مطلب

کاربرد طب سوزنی در درمان پارکینسونکاربرد طب سوزنی در درمان پارکینسون

بیماری پارکینسون یک بیماری مزمن و پیشرفته عصبی است که بر روی سلول‌ های عصبی در ناحیه‌ ای از مغز به نام توده سیاه اثر می‌ گذارد ... ادامه مطلب

درباره شانه منجمد بیشتر بدانید؛علت، علائم و درماندرباره شانه منجمد بیشتر بدانید؛علت، علائم و درمان

شانه منجمد که گاهی اوقات چسبندگی غلاف شانه نیز نامیده می‌ شود ، با ضخیم و سفت شدن بافت‌ های نرم اطراف مفصل شانه ایجاد می‌ شود ... ادامه مطلب