دکتر سلمان فلاح
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / خدمات در مطب / درمان غیر جراحی گیر افتادگی عصب

درمان غیر جراحی گیر افتادگی عصب

گیرافتادگی عصب یا Pinched Nerve ، که به آن فشردگی عصب نیز می گویند؛ زمانی ایجاد میشود که بافت های اطراف به ریشه های اعصاب فشار می آورند و این فشار زیاد به عصب، به شکل درد به مغز شما توسط عصب سیگنال هشدار دهنده فرستاده می شود. برای درمان گیرافتادگی عصب یا رادیکولوپاتی در اصفهان، با روشهای غیرجراحی، کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر سلمان فلاح پذیرای مراجعین محترم می باشد. لطفا جهت ارتباط با این مرکز ازطریق تماس با شماره تلفن 91011414 - 031 اقدام فرمایید. همچنین می‌توانید از طریق واتساپ شماره 09303970020 ،با ذکر دقیق شرح حال و ارسال مدارک پزشکی خود، مشاوره بگیرد.

آنچه در این مطلب میخوانید

شایع ترین مکان هایی که عصب ها دستخوش گیر افتادگی می شوند، گردن، مچ، آرنج و کمر می باشد. اما گیرافتادگی عصب هرجایی می تواند ایجاد شود. بافت ها، استخوان ها، عضلات، تاندون ها، رباط ها و غضروف های اطراف ممکن است عصب های مجاور را گیر انداخته یا فشار دهند. بیماری هایی مانند سیاتیک و سندروم تونل کارپال دومورد از شایع ترین بیماری هایی هستند که بر اثر گیر افتادگی عصب ممکن است در ناحیه دیگری از بدن نیز رخ دهد.
درمان گیر افتادگی عصب شامل استراحت دادن به عصب تحت فشار، فیزیوتراپی، استفاده از اتل یا ارتز، دارو های مسکن غیر تجویزی و تزریق استروئید می شود. در برخی از موارد هم لازم است عمل جراحی انجام شود که عصب آزاد سازی شود.
با مراقبت و درمان مناسب، عصب فشرده به طور کامل بهبود می یابد و عملکرد طبیعی خود را از سر می گیرد. گیرافتادگی در صورت عدم بهبود می تواند. منجر به درد مزمن و آسیب دائمی عصب شود.

گیر افتادگی عصب

علائم گیرافتادگی عصب

اگر به طور مداوم علائمی مانند :

یا سایر علائم حسی مشابه را دارید باید فورا به پزشک، مراجعه کنید.

تشخیص گیرافتادگی عصب

سندروم های گرفتگی یا گیر افتادگی عصبی به این علت که بر اعصاب محیطی مختلفی اثر می گذارند، انواع مختلفی دارند.
برای جلوگیری از دست دادن عملکرد بدن انسان به سبب گیر افتادگی عصب بایستی تشخیص به صحیح ترین حالت ممکن صورت بگیرد. برای شروع پزشک ابتدا به معاینه پرداخته و طی آن سوالاتی در رابطه با سلامت عمومی، سابقه پزشکی و حتی دارو هایی که ممکن است بیمار مصرف کند را می پرسد.

پس از بحث درمورد وضعیت کلی بیمار، متخصص طب فیزیکی ، علائم تولید شده توسط عضو آسیب دیده و طرز قرار گیری عصب، را تحلیل و بررسی خواهند کرد.علاوه بر معاینه ممکن است بیمار نیاز به انجام آزمایش های دیگری مانند تصویر برداری توسط اشعه ایکس، آزمایش های هدایت عصب، الکترومیوگرافی، اولتراسوند، ام آر آی.انجام این آزمایش های تشخیصی برای سندروم تونل کارپال و سندرم تونل کیوبیتال لازم نیست. البته این آزمایش ها می تواند اطلاعات مفیدی در مورد محل و شدت فشردگی عصب ارائه دهند.

آدرس اینستاگرام دکتر سلمان فلاح

درمان

برای درمان این بیماری ابتدا باید شدت گیرافتادگی را تشخیص دهیم. هنگامی که آسیب کم است، پزشک از درمان های غیر جراحی بهره می گیرد. این درمان های غیر جراحی ممکن است ترکیبی از موارد زیر باشد:

  1. داروهای ضد التهاب مانند ایبو پروفن یا ناپروکسن
  2. تزریق کورتیکواستروئید در ناحیه موردنظر

در کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر سلمان فلاح در اصفهان، می‌توانید با روشهای درمان بدون جراحی، به رفع و بهبود اغلب دردها مانند دردهای ناشی از دیسک کمر و گردن بپردازید و کیفیت زندگیتان را ارتقا داده توانایی های خود را در انجام کارها و فعالیت های روزمره، که به هر دلیل دچار اشکال شده اند؛ افزایش دهید. لطفا جهت ارتباط با این مرکز ازطریق تماس با شماره تلفن 91011414 - 031 اقدام فرمایید. همچنین می‌توانید از طریق واتساپ شماره 09303970020 ،با ذکر دقیق شرح حال و ارسال مدارک پزشکی خود، مشاوره بگیرد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان حکیم نظامی ، خیابان شریعتی غربی ، نبش کوچه 16 ، جنب مسجد امام حسن عسکری ، طبقه اول
تلفن : 91011414 - 031


نظرات کاربران درباره این مطلب :سعید علیپور [ 1402-05-18 ]
دکتر من بعد استفاده طولانی مدت از مچ دست ، احساس گرفتگی شدیدی میکنم . احتمال گیر افتادگی عصب هست؟

حسین حیدری [ 1402-04-21 ]
سلام چگونه نوبت بگیریم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
توانبخشی پس از اعمال جراحی رفع اختلالات عضلانی و اسکلتیتوانبخشی پس از اعمال جراحی رفع اختلالات عضلانی و اسکلتی

توانبخشی بعد از عمل فرآیندی است که به بیمار کمک می کند تا پس از جراحی، به عملکرد طبیعی خود بازگردد. ... ادامه مطلب

پارگی رباط صلیبی قدامی acl مفصل زانوپارگی رباط صلیبی قدامی acl مفصل زانو

یکی از شایع‌ ترین آسیب های زانو، رگ به رگ شدن یا پارگی رباط صلیبی قدامی است.ورزشکارانی که در ورزش های پرتقاضا مانند فوتبال و بسکتبال شرکت می کنند بیشت ... ادامه مطلب

علت و درمان صاف نشدن ارنج دستعلت و درمان صاف نشدن ارنج دست

جهت درمان قفل شدن آرنج، طب فیزیکی به عنوان یک روش مؤثر در بهبود این اختلال، گام مهمی را ایفا می نماید. ... ادامه مطلب

متاتارسوس اداکتوس یا چرخش پنجه پا به داخل چه عارضه ای است؟متاتارسوس اداکتوس یا چرخش پنجه پا به داخل چه عارضه ای است؟

متاتارسوس اداکتوس به وضعیتی اشاره دارد که در آن استخوان‌های متاتارس به سمت وسط بدن می‌چرخند. این باعث تغییر شکل قابل ملاحظه‌ای می‌شود و هر دو پا اغلب تحت تأثیر قرار میگیرند. ... ادامه مطلب