دکتر سلمان فلاح
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی بسته دیسک / درمان پارگی دیسک کمر بدون عمل

درمان پارگی دیسک کمر بدون عمل

زمانی که مواد مرکزی دیسک های کمر به طور کامل خارج شده و به درون ستون فقرات حرکت می کنند، می گوییم پارگی دیسک کمر رخ داده است. جابجایی مذکور، می تواند به نخاع و یا ریشه اعصاب فشار وارد کند و سبب بروز درد و سایر اختلالات شود. این عارضه را با نام فتق دیسک هم می شناسند.

آنچه در این مطلب میخوانید

این بیماری ممکن است در هر نقطه ای از ستون فقرات رخ دهد؛ اما طبق مشاهدات انجام شده، بیش ترین پارگی دیسک، مربوط به قسمت پایینی کمر است. تقریبا 2 درصد از کسانی که از کمر درد رنج می برند، پارگی دیسک کمر را نیز تجربه می کنند. علائم این بیماری معمولا با گذشت زمان کاهش می یابد. در ادامه این مقاله به بررسی دقیق تر مدت زمان ترمیم پارگی دیسک کمر می پردازیم.

دکتر سلمان فلاح متخصص ستون فقرات و مفاصل و دارای بورد تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی در اصفهان می‌باشند؛ که با روشهایی نظیر اوزون درمانی ، لیزر درمانی پرتوان ، ارتوکین تراپی ، PRP ، مگنت درمانی ، شوک ویو درمانی ، تکارتراپی و ... می‌توانند بسیاری از دردها و مشکلات اندام های اسکلتی - عضلانی شما را درمان نمایند. همچنین در کلینیک توانبخشی دکتر فلاح، نوار عصب و عضله که اقدامی تشخیصی است نیز صورت می‌گیرد. این مرکز علاوه بر اقدامات مذکور، به عنوان کلینیک پا، می‌تواند به بیماران دیابتی و ... نیز خدمات تشخیصی درمانی مربوط به پا را ارائه نماید. لطفا جهت ارتباط با این مرکز ازطریق تماس با شماره تلفن 91011414 - 031 اقدام فرمایید. همچنین می‌توانید از طریق واتساپ شماره 09303970020 ، با ذکر دقیق شرح حال و ارسال مدارک پزشکی خود، مشاوره بگیرد.

پارگی دیسک کمر چه علائمی دارد؟

این بیماری در برخی از اوقات بدون علامت و نشانه مشخصی است. در صورت وارد شدن فشار به نخاع و یا ریشه اعصاب نخاعی، علائم زیر ممکن است بروز پیدا کنند:

پارگی دیسک کمر

مدت زمان ترمیم پارگی دیسک کمر

آیا پارگی دیسک کمر با استراحت خوب می شود؟

استراحت تنها در صورت وجود درد شدید توصیه می شود؛ در غیر این صورت بهتر است بیمار فعال بماند. کم تحرکی برای بیش از چند روز، سبب تضعیف عضلات و تشدید علائم بیماری می شود.

درمان پارگی دیسک کمر بدون عمل

اگر پارگی دیسک شدید باشد؛ و با روشهای درمانی فوق بهبود حاصل نشود؛ آخرین روش درمان، جراحی است.

اینستاگرام دکتر سلمان فلاح

ورزش های کمک کننده برای درمان پارگی دیسک کمر

همانطور که پیش تر گفتیم، تقویت عضلات اطراف ستون فقرات و شکم به بهبود درد این بیماری کمک می کند. هدف این حرکات ورزشی تقویت عضلات، کشش عضلات و کشش لیگامان های کوتاه شده می باشد. در صورتی که این ورزش ها سبب تشدید درد بیمار شوند، باید از انجام آن ها پرهیز شود. بهتر است پیش از انجام حرکات ورزشی، بدن گرم شود. برخی از این ورزش ها عبارتند از:

در کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر سلمان فلاح در اصفهان، می‌توانید با روشهای درمان بدون جراحی، به رفع و بهبود اغلب دردها مانند دردهای ناشی از دیسک کمر و گردن بپردازید و کیفیت زندگیتان را ارتقا داده توانایی های خود را در انجام کارها و فعالیت های روزمره، که به هر دلیل دچار اشکال شده اند؛ افزایش دهید. لطفا جهت ارتباط با این مرکز ازطریق تماس با شماره تلفن 91011414 - 031 اقدام فرمایید. همچنین می‌توانید از طریق واتساپ شماره 09303970020 ،با ذکر دقیق شرح حال و ارسال مدارک پزشکی خود، مشاوره بگیرد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان حکیم نظامی ، خیابان شریعتی غربی ، نبش کوچه 16 ، جنب مسجد امام حسن عسکری ، طبقه اول
تلفن : 91011414 - 031


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :رضا جدائی [ 1402-08-12 ]
سلام بنده40 سال دارم دچارپارگی دیسک پنجم شدم دردش به پای چپم. ریخته دکترها میگن عمل ولی من توخونه استراحت میکنم وتقریبا زیاد شده دردش اما بلاتکلیفم چه کنم؟

مهران مقیمی [ 1402-05-18 ]
وقت بخیر دکتر . لیزر درمانی دیسک کمر تاثیرات دائمی دارد؟

مهدی استکی [ 1402-02-26 ]
سلام ممنون از پاسخ های خوب و کاملتون .اقای دکتر من۲۶سالمه فتق دیسک نسبتا شدیدمهره۴ و۵ رو دارم پیش ۲تامتخصص رفتم و امارای گرفتم گفتند استراحت کنی خوب میشی جواب درستی بهم نمیدن الان ۲۰روزه استراحت کردم و داروی سلوکسیب که دکتر نوشته مصرف کردم و بعد از ۲۰ روز حدود یک هفته ورزش های کششی مربوط به دیسک رو انجام دادم الان خیلی بهترم درد خیلی کم دارم ولی هنوز شروع به کار نکردم از این میترسم با خم شدن دوباره ماده دیسک بیرون بریزه ودچار درد بشم چون به هر حال دیسک پاره شده این دیسک چطور میتونم ترمیمش کنم شم

حسین قلری [ 1402-02-13 ]
سلام دیسک ۴و۵من پاره شده دکتراگفتن باید عمل بشه پای چپم سر شده چکارکنم

معصومه اکرمی [ 1402-02-09 ]
با عرض سلام لطفاً با تلگرام هم کار کنید چون واتساپ خیلی از افراد از کار افتاده

مهتاب باقرپور [ 1401-11-25 ]
سلام من ۳۸ سال دارم دیسکم پاره شده چیکار کنم برل پارگی دیسکم ممنون

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ضعف و درد ساق و ران پاها چه علل و درمانی دارد؟ضعف و درد ساق و ران پاها چه علل و درمانی دارد؟

درد پا می تواند دائمی یا متناوب باشد، ناگهانی یا به تدریج به وجود می آید و کل پا یا ناحیه ای موضعی مثل ساق پا یا ران پا را تحت تأثیر قرار می دهد. پا درد می تواند انواع مختلفی داشته باشد از جمله شدید، حاد ... ادامه مطلب

روش های درمان درد استخوان دنبالچهروش های درمان درد استخوان دنبالچه

درد دنبالچه در زنان بسیار شایع‌تر از مردان است. معمولاً در اثر ضربه به دنبالچه یا ناحیه اطراف آن، مانند سقوط به عقب یا زایمان ایجاد می‌شود. در موارد نادر، عفونت یا تومور نیز می‌تواند باعث درد در دنبالچه شود. اکثر آسیب‌های دنبالچه در زنان رخ می‌دهد ... ادامه مطلب

هالوکس والگوس یا انحراف در انگشت شست پاهالوکس والگوس یا انحراف در انگشت شست پا

بونیون یا ‌هالوکس والگوس برجستگی استخوانی دردناکی است که در قسمت داخلی پا در مفصل انگشت بزرگ پا ایجاد می‌ شود. ... ادامه مطلب

آنچه که باید در مورد سیاتیک بدانیدآنچه که باید در مورد سیاتیک بدانید

زمانی از دیسک صحبت می‌شود که در واقع هسته میانی دیسک بین مهره های ستون فقرات به طور غیرطبیعی از قسمت میانی دیسک خارج شود و به عصب سیاتیک فشار وارد کند. این مشکل یکی از علل عمده درد کمر یا سیاتیک است. ... ادامه مطلب