دکتر سلمان فلاح
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کمر درد / علت کمر درد در ایستادن و راه های پیشگیری و درمان آن

علت کمر درد در ایستادن و راه های پیشگیری و درمان آن

کمر درد بیماری شایعی می باشد و بسیاری از مردم حداقل یک بار آن را در طول زندگی تجربه می کنند . کمر درد علل مختلفی دارد . ممکن است کمر درد در اثر ایستادن یا نشستن تشدید شود . در این مقاله به بررسی علل کمر درد در ایستادن و پیشگیری و درمان آن می پردازیم .

آنچه در این مطلب میخوانید

در کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر سلمان فلاح در اصفهان، می‌توانید با روشهای درمان بدون جراحی، به رفع و بهبود اغلب دردهای کمر و ستون فقرات بپردازید و کیفیت زندگیتان را ارتقا داده توانایی های خود را در انجام کارها و فعالیت های روزمره، که به هر دلیل دچار اشکال شده اند؛ افزایش دهید. لطفا جهت ارتباط با این مرکز ازطریق تماس با شماره تلفن 91011414 - 031 اقدام فرمایید. همچنین می‌توانید از طریق واتساپ شماره 09303970020 ،با ذکر دقیق شرح حال و ارسال مدارک پزشکی خود، مشاوره بگیرد.

علت کمر درد هنگام ایستادن

کمر درد

درمان کمر درد

روش درمان کمر درد با توجه به علت بروز آن مشخص می شود . به طور معمول در ابتدا درمان های غیر جراحی انجام می شود و در صورتی که درمان های غیر جراحی موثر نباشند و درد کمر بهبود نیابد ، روش جراحی مورد استفاده قرار می گیرد .

  1. استراحت : استراحت حتی در شدید ترین نوع کمر درد مانند کمر درد سیاتیک حداكثر 3 روز به‌ صورت مطلق توصيهمی‌ شود و بيشتر از آن می‌ تواند موجب ضعيف شدن عضلات کمر شود . هرچند بسته به شرايط بيمار و تحت نظارت پزشک دوران استراحت می‌تواند كاهش يا افزايش يابد .
  2. ورزش : به‌ عنوان درمان اصلی و نگه‌ دارنده بيمار می‌ باشد اما ورزش پس از طی فاز حاد و توسط پزشک متخصص برای هر بيمار بايد به‌ صورت شخصی تجويز شود .
  3. دارو درمانی :طیف وسیعی از دارو ها به منظور درمان کمر درد های حاد و مزمن استفاده می شوند .دارو های مسکن همچون استامینوفن به کاهش درد کمک می کنند .دارو های ضد التهاب غیر استروئیدی ( NSAIDs )مانند ایبوپروفن ، کتوپروفن و ناپروکسن نیز درد و التهاب را از بین می برند .دارو های محرک سطحی از قبیل کرم ها و اسپری ها ، به صورت موضعی استعمال شده و اعصاب پوست را به منظور ایجاد حس گرما یا سرما تحریک می کنند . بدین صورت درد کاهش می یابد . مسکن های موضعی درد نیز ، التهاب را کاهش داده و جریان خون را تقویت می کنند .
  4. شاک ویو تراپی : شاک ویو تراپی برای درمان اختلال‌ های مزمن تاندون‌ ها و عضله‌ ها ، تسکین درد گردن و کمر و نقاط ماشه‌ ای به کار برده می‌ شود . شاک ویو تراپی کارآمد و سریع‌ بوده و نتایج آن در دراز مدت چشمگیر است .
  5. فیزیوتراپی : ورزش بهترین روش در طولانی مدت برای کنترل تنگی ستون فقرات است . یک فیزیوتراپیست می‌ تواند به شما تمریناتی را یادآوری کند که باعث تقویت عضلات کمر می‌ شود تا از ستون فقرات بهتر پشتیبانی کرده و درد را جبران کند .
  6. اوزون درمانی : یکی از روش های اصلی و نوین درمان کمر درد ، اوزون درمانی می باشد . در اوزون تراپی التهاب کم می شود و بافت های صدمه دیده ترمیم می شوند .

اینستاگرام دکتر سلمان فلاح

پیشگیری از کمر درد

  1. در بیشتر روز های هفته حداقل 30 دقیقه ورزش کنید . در صورت امکان ، سعی کنید ترکیبی از تمرینات ورزشی با شدت کم و زیاد انجام دهید .
  2. رژیم غذایی سالم و متعادل که شامل مقدار زیادی میوه ، سبزیجات ، غلات کامل و پروتئین های بدون چربی باشد ، رعایت کنید .
  3. پرهیز از حرکات ناگهانی و کشیدن کمر ، اصلاح وضعیت بدن و بلند کردن صحیح اشیا در پیشگیری از کمر درد موثر است .

دکتر سلمان فلاح متخصص ستون فقرات و مفاصل و دارای بورد تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی در اصفهان می‌باشند؛ که با روشهایی نظیر اوزون درمانی ، لیزر درمانی پرتوان ، ارتوکین تراپی ، PRP ، مگنت درمانی ، شوک ویو درمانی ، تکارتراپی و ... می‌توانند بسیاری از دردها و مشکلات اندام های اسکلتی - عضلانی شما را درمان نمایند. همچنین در کلینیک توانبخشی دکتر فلاح، نوار عصب و عضله که اقدامی تشخیصی است نیز صورت می‌گیرد. این مرکز علاوه بر اقدامات مذکور، به عنوان کلینیک پا، می‌تواند به بیماران دیابتی و ... نیز خدمات تشخیصی درمانی مربوط به پا را ارائه نماید. لطفا جهت ارتباط با این مرکز ازطریق تماس با شماره تلفن 91011414 - 031 اقدام فرمایید. همچنین می‌توانید از طریق واتساپ شماره 09303970020 ، با ذکر دقیق شرح حال و ارسال مدارک پزشکی خود، مشاوره بگیرد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان حکیم نظامی ، خیابان شریعتی غربی ، نبش کوچه 16 ، جنب مسجد امام حسن عسکری ، طبقه اول
تلفن : 91011414 - 031


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :ارشیا حمیدی [ 1402-05-18 ]
دکتر برای تقویت عضلات کمر چه تمرینی پیشنهاد میدید؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
چگونه به آرتروز مبتلا نشویم؟چگونه به آرتروز مبتلا نشویم؟

انتهای استخوان ها در این مفاصل با یک لایه غضروف پوشیده شده است. در صورتی که این غضروف ها تجزیه شوند، دو استخوان به یکدیگر ساییده می شوند؛ به این حالت آرتروز می گوییم.در ادامه این مقاله به بررسی دقیق تر پیشگیری از ابتلا به آرتروز می پردازیم. ... ادامه مطلب

فیبرومیالژیا (درد منتشر عضلانی اسکلتی) چیست؟فیبرومیالژیا (درد منتشر عضلانی اسکلتی) چیست؟

فیبرومیالژیا اختلالی است که باعث ایجاد درد پراکنده در سراسر بدن، مشکلات خواب، خستگی و مشکلات خلقی می‌شود. افراد مبتلا به فیبرومیالژیا به دلیل پردازش غیرطبیعی درد در مغز، معمولا نسبت به افراد دیگر به درد حساس‌تر هستند. ... ادامه مطلب

درمان گرفتگی و خشکی عضلات کمردرمان گرفتگی و خشکی عضلات کمر

به انقباض ناگهانی و غیر ارادی یا سفت شدن غیر قابل کنترل عضله های کمر، اسپاسم یا گرفتگی کمر می گویند. این گرفتگی در پاسخ به فشار، استفاده بیش از حد، ضعف، یا درد عضله ایجاد می شود. همچنین آسیب های فیزیکی یا برخی از بیماری ها در ابتلا به گرفتگی کمر موثر می باشند. ... ادامه مطلب

تکنیک های رهایی از سندرم شکست بعد از عمل جراحی دیسک کمرتکنیک های رهایی از سندرم شکست بعد از عمل جراحی دیسک کمر

علیرغم تشخیص دقیق و عمل جراحی موفق، ممکن است تعدادی از بیماران پس از عمل جراحی کمر، هنوز هم درد را تجربه کنند. ... ادامه مطلب