دکتر سلمان فلاح
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب پزشکی / رفع ورم، درد و گرفتگی پا در بارداری با روشهای غیر جراحی طب فیزیکی

رفع ورم، درد و گرفتگی پا در بارداری با روشهای غیر جراحی طب فیزیکی

بارداری تغییرات متعددی را در بدن مادر ایجاد می‌کند. بسیاری از بانوان عارضه‌های شایعی را در دوران بارداری تجربه می‌کنند که یکی از آنها که غالباً نادیده گرفته می‌شود، ورم،پا درد و گرفتگی در بارداری است. افزایش وزن یکی از عوارض معمول بارداری است که در اثر آن مرکز گرانش در بدن مادر کاملاً تغییر می‌کند. در نتیجه وضعیت تحمل وزن جدیدی ایجاد می‌شود و فشار بیشتری به زانوها و پاها وارد می‌شود. ورم پا از شایع‌ترین مشکلات پا برای بانوان باردار است که به درد پاشنه پا، کف پا و برجستگی کف پا دامن می‌زند.

آنچه در این مطلب میخوانید

استفاده تکنیک‌های مختلف فیزیوتراپی می‌تواند از مهم‌ترین عوامل برطرف‌کننده پا درد در بارداری باشد. دستورالعمل های طب فیزیکی برای فعالیت های فیزیکی دوران بارداری، ورزش های منظمی را پیشنهاد می دهد که تأثیرات بسزایی را بر سلامت مادر و نوزاد خواهند داشت.

امروزه به علت فعالیت‌های بسیار زیاد و سنگین، قسمت اعظمی از مردم درگیر مشکلات و بیماری‌های بسیاری در بخش مهم بدن‌‌، یعنی پا‌هایشان هستند و قطعا راه حل درمانی این افراد، باید در کلینیک‌‌های تخصصی پا جستجو شود. همشهریان گرامی یکی از بهترین کلینیک های تخصصی پا در اصفهان کلینیک دکتر فلاح می‌باشد. شما می‌توانید جهت ارتباط با این مرکز ازطریق تماس با شماره تلفن 91011414 - 031 اقدام فرمایید. همچنین می‌توانید از طریق واتساپ شماره 09303970020 ، با ذکر دقیق شرح حال و ارسال مدارک پزشکی خود، مشاوره بگیرد.

دلایل و عوامل خطر ورم، درد و گرفتگی پا در بارداری

  1. در طول بارداری، بدنتان مایعات بیشتری را حفظ می‌کند.
  2. رحم که در حال بزرگ شدن است، بر روی رگ‌هایی که مانع از بازگشت خون به قلب می‌شوند، فشار وارد می‌کند. این فشار منجر به بروز تورم در پا، مچ پا و کف پا می‌شود.
  3. تغییرات هورمونی نیز می‌تواند نقش مهمی در بروز ورم داشته باشد.
  4. بروز تغییر در خاصیت شیمیایی خون موجب می‌شود تا مقداری از مایعات به سمت بافت‌ها حرکت کنند.
  5. طی سه‌ماهه سوم بارداری، وزن رحم فشار بسیار زیادی را بر روی رگ‌های لگن و بزرگ سیاهرگ‌ها وارد می‌کند که به دنبال آن خون می‌تواند جمع و موجب تجمع مایعات در زیر زانو شود.
ورم، درد و گرفتگی پا در بارداری

ورم پا در بارداری از چه ماهی شروع میشود؟

در هر زمانی از بارداری ممکن است متوجه ورم در بدن شوید؛ اما در حدود ماه پنجم بارداری و زمانی که شما در حال ورود به سه ماهه سوم بارداری می شوید احتمال بروز ورم بارداری بیشتر است.

پیشگیری و درمان ورم، درد و گرفتگی پا در بارداری

اینستاگرام دکتر سلمان فلاح

زمان مراجعه به پزشک

تورم معمولاً در هر دو پا به یک شکل رخ می‌دهد. اگر تورم در پاهای شما به شکل متفاوتی بروز کرد، این مشکل می‌تواند نشانه‌ای از وجود مشکلات عروقی بوده و باید به‌سرعت به پزشک مراجعه شود.

دکتر سلمان فلاح متخصص ستون فقرات و مفاصل و دارای بورد تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی در اصفهان می‌باشند؛ که با روشهایی نظیر اوزون درمانی ، لیزر درمانی پرتوان ، ارتوکین تراپی ، PRP ، مگنت درمانی ، شوک ویو درمانی ، تکارتراپی و ... می‌توانند بسیاری از دردها و مشکلات اندام های اسکلتی - عضلانی شما را درمان نمایند. همچنین در کلینیک توانبخشی دکتر فلاح، نوار عصب و عضله که اقدامی تشخیصی است نیز صورت می‌گیرد. این مرکز علاوه بر اقدامات مذکور، به عنوان کلینیک پا، می‌تواند به بیماران دیابتی و ... نیز خدمات تشخیصی درمانی مربوط به پا را ارائه نماید. لطفا جهت ارتباط با این مرکز ازطریق تماس با شماره تلفن 91011414 - 031 اقدام فرمایید. همچنین می‌توانید از طریق واتساپ شماره 09303970020 ، با ذکر دقیق شرح حال و ارسال مدارک پزشکی خود، مشاوره بگیرد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان حکیم نظامی ، خیابان شریعتی غربی ، نبش کوچه 16 ، جنب مسجد امام حسن عسکری ، طبقه اول
تلفن : 91011414 - 031


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :محمدی [ 1402-05-17 ]
دکتر فیزیوتراپی برای درمان درد سیاتیک در بارداری ضرر دارد؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علت درد و التهاب جلوی زانو و زیر کشکعلت درد و التهاب جلوی زانو و زیر کشک

کندرومالاسی کشکک زانو به عنوان زانوی دونده شناخته می‌شود، وضعیتی است که در آن غضروف در سطح زیرین کشکک زانو خراب و نرم می‌شود. این بیماری در بین افراد جوان و ورزشکار شایع است اما ممکن است در افراد مسن که آرتروز زانو دارند نیز ایجاد شود. ... ادامه مطلب

نکاتی که قبل از گرفتن نوار عصب و عضله باید بدانیدنکاتی که قبل از گرفتن نوار عصب و عضله باید بدانید

برای تشخیص مشکلات عصب و عضله نیاز به نوار عصب و عضله است تا بتوان مشکلات عصبی موجود در بدن را تشخیص داد. ... ادامه مطلب

برای در رفتگی مچ دست چه باید کرد؟برای در رفتگی مچ دست چه باید کرد؟

در رفتگی مچ دست یکی از مشکلات ارتوپدی دردناک است که علاوه ‌بر دردی که دارد، باعث محدودیت حرکات دست شده و روند زندگی را مختل می کند ... ادامه مطلب

آنچه که باید در مورد سیاتیک بدانیدآنچه که باید در مورد سیاتیک بدانید

زمانی از دیسک صحبت می‌شود که در واقع هسته میانی دیسک بین مهره های ستون فقرات به طور غیرطبیعی از قسمت میانی دیسک خارج شود و به عصب سیاتیک فشار وارد کند. این مشکل یکی از علل عمده درد کمر یا سیاتیک است. ... ادامه مطلب