دکتر سلمان فلاح
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / خدمات در مطب / درمان با تراکشن برای رفع دردها و مشکلات گردن

درمان با تراکشن برای رفع دردها و مشکلات گردن

گردن در طول سال‌های متمادی، مکرراً در معرض استرس و آسیب‌های جزئی قرار می‌گیرد. ممکن است این آسیب‌ها در زمان رخ دادنشان باعث درد نشوند؛ اما تأثیر این آسیب‌های مکرر روی هم انباشته شده و در نهایت باعث تخریب مهره‌های گردن و متعاقباً درد گردن می‌شود. در اکثر موارد گردن درد ناشی از تغییرات مخربی است که در گردن اتفاق می‌افتد.

آنچه در این مطلب میخوانید

معمولاً وضعیت کلی ستون فقرات گردنی تعیین کننده سرعت بهبودی از یک آسیب‌دیدگی و امکان تبدیل شدن یا نشدن گردن درد به یک مشکل مزمن است. درمان تراکشن یک روش غیر جراحی است که به طور مؤثری ناتوانی گردن را درمان می‌کند. تراکشن درمانی به طور مؤثر روند بهبود را افزایش می‌دهد و موجبات تسکین سریع، مؤثر و اغلب شگفت انگیز درد را فراهم می‌کند به طوری اکثر بیماران را قادر می‌سازد تا زودتر به سبک زندگی فعالتر خود بازگردند.

از روش درمانی تراکشن و کشش ستون فقرات می‌توان برای بهبود دامنه‌ حرکتی، قبل یا بعد از انجام درمان دستی توسط متخصص طب فیزیکی استفاده کرد. این روش توسط دکتر سلمان فلاح قابل انجام است. لطفا جهت ارتباط با کلینیک طب فیزیکی دکتر فلاح در اصفهان ازطریق تماس با شماره تلفن 91011414 - 031 اقدام فرمایید. همچنین می‌توانید از طریق واتساپ شماره 09303970020 ، با ذکر دقیق شرح حال و ارسال مدارک پزشکی خود، مشاوره بگیرد.

علل درد و مشکلات گردن

درد گردن می‌تواند به دلیل مشکلاتی در هر کدام از قسمت‌های تشکیل دهنده آن اتفاق بیفتد. مشکلاتی در استخوان، لیگامان، عضلات و اعصاب. گاهی مشکلات گردن موجب درد می‌شود؛ ولی بیمار درد را در خود گردن احساس نمی‌کند. درد ممکن است در شانه یا در اندام فوقانی یا در ستون مهره‌ای سینه‌ای احساس شود. علت گردن درد می‌تواند از آسیب، وضعیت بدنی ضعیف، استرس، سایش طبیعی، بیماری و سایر علت‌ها باشد. عدم هم ترازی ستون فقرات (برای مثال خمیدگی یا خوابیدن روی شکم) و بلند کردن اجسام سنگین به صورت نادرست بر روی ستون فقرات گردنی فشار وارد می‌کند و آسیب را محتمل‌تر می‌کند.

درمان با تراکشن برای رفع دردها و مشکلات گردن

کاربرد تراکشن گردن

  1. گیر افتادگی اعصاب در ستون فقرات
  2. سردردهای گردنی
  3. بیماری‌ های تخریبی دیسک
  4. گرفتگی عضلات کمر
  5. برآمدگی دیسک کمر و گردن
  6. آرتروز ستون فقرات
  7. بیرون زدگی دیسک کمر
  8. بیرون زدگی دیسک گردن
  9. درد عصب سیاتیک
  10. تنگی کانال نخاعی

چگونگی عملکرد تراکشن گردن

در کشش یا تراکشن گردن، فرد دراز کشیده و گردن او توسط دو قطعه ی جانبی ثابت نگه داشته می شود. سر روی دستگاه قرار می گیرد و قطعات به آرامی به داخل حرکت می کنند تا گردن را ثابت نگه دارند. سر فرد قفل و ثابت نمی شود و فرد می تواند به راحتی سر را از چهار چوب خارج کند. فیزیوتراپیست دستگاه کشش کامپیوتری را تنظیم کرده و از میزان کشش کم شروع می کند. این میزان از 12 الی 18 پوند (6 تا 9 کیلوگرم) شروع شده و تا 30 پوند (15 کیلوگرم) قابل افزایش است. برای مقایسه، می توان سر انسان را در نظر گرفت که بین 16 تا 22 پوند (8 تا 11 کیلوگرم) وزن دارد. دستگاه دارای دکمه ی ایمنی است. چنانچه بیمار احساس ناراحتی کند، می تواند با فشار دادن این دکمه، دستگاه را متوقف کند. درمان بین 8 تا 25 دقیقه طول می کشد.

مراقبت بعد از تراکشن گردن

درمان با تراکشن به طور قابل‌توجهی حرکت و فعالیت‌های بیمار را بهبود می‌بخشد. حتی پس از درمان، توصیه می‌شود که ورزش سبک و پیاده‌روی در تمام طول عمر ادامه یابد. معمولاً محدودیتی در مصرف مواد غذایی وجود ندارد. در مواردی که بیماران دچار عوارض جانبی مانند درد شدید بعد از درمان یا در طی آن می‌شوند هم جای نگرانی نیست؛ زیرا درد به‌خودی‌خود فروکش می‌کند یا با کمک مسکن کاهش می‌یابد.

موارد منع تراکشن گردن

به‌طور کلی زمانی که بیماری وجود دارد که تحمل بدن به فشار را کاهش میدهد کشش نباید مورد استفاده قرار گیرد. در صورت وجود تومور، عفونت، اختلال عروقی، بی ثباتی التهابی، آرتریت التهابی، جراحی قبلی اسپینال یا شکم و استئوپروز تراکشن بااحتیاط مورد استفاده قرار میگیرد. در شرایط زیر بیمار باید با پزشک مشورت کند:

تعداد جلسات تراکشن گردن

مشکل هر بیمار منحصربه‌فرد است، بنابراین واکنش بدن هر بیمار به هر نوع درمانی متفاوت خواهد بود. در نتیجه پیشبینی تعداد جلسات درمان‌هایی که بیمار برای دستیابی به سطح مطلوب سلامتی نیاز خواهد داشت، دشوار است. بااین‌حال، بیشتر بیماران نتایج فوری کسب کرده و پس از اولین درمان تسکین درد را تجربه می‌کنند.

اینستاگرام دکتر سلمان فلاح

هزینه و قیمت تراکشن گردن

قیمت و هزینه هر جلسه درمان تراکشن و کشش ستون فقرات ، بسته به تکنیک مورد استفاده، میزان مهارت پزشک و نیاز احتمالی به استفاده از ابزارهای جانبی، متغیر است.

عوارض تراکشن گردن

هیچ خطر بلند مدتی برای درمان با استفاده از تراکشن ستون فقرات وجود ندارد؛ اما برخی عوارض جانبی ممکن است در طول یا بعد از درمان ایجاد شود. تراکشن ستون فقرات گاهی اوقات می‌تواند باعث دردی شود که از درد اصلی ستون فقرات شدیدتر است. احتمال دارد که تراکشن ستون فقرات باعث اسپاسم عضلات شود.

برای درمان آسیب های زانو، از جمله آسیب رباط صلیبی زانو ، از روشهای غیر جراحی متعددی با نتایج بسیار درخشان استفاده می شود که توسط دکتر سلمان فلاح، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در اصفهان قابل انجام است. لطفا جهت ارتباط با کلینیک طب فیزیکی دکتر فلاح ازطریق تماس با شماره تلفن 91011414 - 031 اقدام فرمایید. همچنین می‌توانید از طریق واتساپ شماره 09303970020 ، با ذکر دقیق شرح حال و ارسال مدارک پزشکی خود، مشاوره بگیرد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان حکیم نظامی ، خیابان شریعتی غربی ، نبش کوچه 16 ، جنب مسجد امام حسن عسکری ، طبقه اول
تلفن : 91011414 - 031


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :سید مهدی حسینی [ 1402-05-17 ]
دکتر تراکشن گردن در بلند مدت عوارض نداره؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
توضیحاتی در مورد سندرم پای بیقرارتوضیحاتی در مورد سندرم پای بیقرار

سندروم پای بی‌ قرار یک بیماری شایع سیستم عصبی است که مقاومت شدیدی را برای حرکت دادن پاها ایجاد می‌ کند. پزشکان آن را یک اختلال خواب می‌ دانند؛ چراکه معمولاً در حالت استراحت اتفاق می‌ افتد یا در این مواقع بدتر می‌ شود ... ادامه مطلب

مزایای به کارگیری دستگاه تحریک طناب نخاعیمزایای به کارگیری دستگاه تحریک طناب نخاعی

تحریک طناب نخاعی با استفاده از انرژی الکتریکی پالسی در مجاورت طناب نخاعی برای کنترل درد است.این روش باعث تسکین درد قفسه سینه و درد محیط ایسکمیک می شود ... ادامه مطلب

آرتروز زانو چگونه با روشهای غیرجراحی درمان میشود؟آرتروز زانو چگونه با روشهای غیرجراحی درمان میشود؟

ابتلا به آرتروز می‌ تواند تا حدی آزار دهنده باشد که در انجام فعالیت‌ های روزانه‌ فرد اختلال ایجاد کند. از آنجایی که بیماری آرتروز با گذشت زمان به تدریج بدتر می‌ شود ، بسیار اهمیت دارد که هر چه زودتر برای درمان آن اقدام کنید .در این مقاله به بررسی درمان آرتروز زانو با استفاده از طب فیزیک می پردازیم. ... ادامه مطلب

اگر به درد و خشکی انگشتان دست مبتلا هستید این مطلب را بخوانید!اگر به درد و خشکی انگشتان دست مبتلا هستید این مطلب را بخوانید!

خشکی مفاصل یکی از بیماریهای رایجی است که درد بسیار زیادی را بر افراد اعمال می کند و همین امر سبب می شود که محدوده حرکتی آنها محدود گردد. ... ادامه مطلب