تزریق بوتولینیوم توکسین (بوتاکس) در درمان اسپاسم و اسپاستیسیتی عضلات

در بسیاری از موارد که درد ناشی از اسپاسم عضلانی است، مانند اسپاسم ناشی از ام اس، تزریق بوتاکس می توانند اسپاسم را در منشأ آن متوقف کنند.

روشهای درمان شكستگی استخوان

شکستگی استخوان انواع مختلفی دارد. برخی از آنها بسته به قدرت و جهت نیرو، استخوان درگیر و سن و سلامت عمومی فرد، شدیدتر از سایرین هستند.

شکستگی استخوان به چه شرایطی گفته می شود؟

شکستگی استخوان عارضه ای است که در آن پیوستگی استخوان مختل می شود. درصد عمده ای از شکستگی ها در اثر فشار و نیرو به وجود می آیند

تشخیص و درمان در رفتگی مادرزادی مفصل هیپ در نوزادان و بزرگسالان

دررفتگی مادرزادی لگن در سه نوع دررفتگی شدید، دررفتگی قابل جا بجایی و دررفتگی خفیف دسته بندی می شود.هر چه شدت ضایعه بیشتر باشد،عوارض آن بیشتر است .

دررفتگی مادرزادی مفصل هیپ، دیسپلازی لگن

بیشتر افراد مبتلا به دیسپلازی با این اختلال به دنیا آمده اند.اگر دیسپلازی مفصل ران در نوزادی مشخص شود با استفاده از بریس معمولاً درمان می شود .

درد عضلانی پس از ورزش خوب است یا بد؟

درد عضلانی یا DOMS همیشه به معنای نتایج بهتر یا عضله‌ سازی یا قدرت‌ سازی نیست.در واقع، بدن درد بیش از حد بعد از ورزش می تواند اهداف معکوس داشته باشد.

یبوست چیست و چه علائمی دارد؟

یبوست یکی از مشکلات شایع گوارشی است که گاهی ممکن است یک بیماری گوارشی باعث بروز آن شود.در آن حرکات روده سخت‌ تر و کمتر می شود.

هالوکس والگوس یا انحراف در انگشت شست پا

بونیون یا ‌هالوکس والگوس برجستگی استخوانی دردناکی است که در قسمت داخلی پا در مفصل انگشت بزرگ پا ایجاد می‌ شود.

قرص و آمپول روباکسین در چه مواردی استفاده میشود؟

قرص و آمپول روباکسین (Robaxin) برای درمان اسپاسم عضله و درد عضله استفاده می شود. روباکسین به آرامش عضلات کمک می کند و در دسته داروهای شل کننده عضلات ق

آیا به بورسیت لگن یا بورسیت تروکانتریک مبتلا هستم؟!

بورسیت تروکانتریک اغلب بطور تدریجی رخ داده و علائم آن نیز در ابتدا فقط در حین ورزش و انجام فعالیت نمایان می شوند و به‌ تدریج و با پیشرفت آسیب علائم

مونوپلژی چیست و چگونه بر بدن شما تأثیر میگذارد؟

مونوپلژی نوعی فلج است که بر یک عضو یا اندام، اغلب اوقات یک دست، تأثیر می‌گذارد؛ اما این بیماری همچنین می‌تواند یکی از پاها را نیز درگیر کند. برخی اوقا

کیست گانگلیون مچ دست چه علائمی دارد و چگونه درمان میشود؟

کیست گانگلیون یک توده‌ ی پر از مایع در زیر پوست است که اغلب روی مفصل مچ دست یا تاندون دست دیده می شود. کیست گانگلیون زمانی ایجاد می شود که یک پارگی کو

آیا افزایش قد در بزرگسالی امکان پذیر است؟

قبل از سن بلوغ و پیش از آنکه صفحات رشد بسته شوند؛ با توجه به ژن و شرایط فیزیکی افراد؛ می توان با اقداماتی از جمله مصرف برخی از مکمل ها و انجام ورزشهای جهشی - پرشی مانند والیبال و بسکتبال، کمی به افزایش قد کمک کرد. شما می توانید برای دریافت مشاوره و راهکارهای مناسب افزایش قد فرزندانتان با متخصصان طب

تعریف فلج مغزی همی پلژی

همی‌ پلژی نوعی بیماری است که در اثر آسیب مغزی یا آسیب نخاعی ایجاد می‌شود و به فلجی در یک طرف بدن می‌انجامد. این بیماری باعث ضعف، مشکلات مربوط به کنترل عضلات و سفتی عضلات می‌شود.

ضعف دست در اثر نوروپاتی عصب اولنار مچ دست

عصب اولنار یکی از سه عصب اصلی بازو است. گیر افتادن عصب اولنار زمانی اتفاق می افتد که عصب اولنار در بازو فشرده یا تحریک می شود.

درد و سوزش کف پا در اثر سندروم تونل تارس

تونل تارس یک کانال است که در سمت داخلی مچ پا و در زیر قوزک داخلی قرار گرفته است. یک طرف این کانال استخوان های تالوس (قاپ) و کالکانه (پاشنه) قرار گرفته و در طرف دیگر کانال یک بافت نواری شکل به نام فلکسور رتیناکولوم flexor retinaculum وجود دارد.

افتادگی پا در اثر آسیب عصب پرونئال

افتادگی پا ممکن است معضلی موقتی و یا دائمی باشد و معمولاً فقط یکی از پاها به آن دچار خواهد شد. افتادگی مچ پا علل متفاوتی دارد؛ ولی از شایعترین علل آن بیماری ها و آسیب های عصب پرونئال است.

توضیحاتی در مورد سندرم پای بیقرار

سندروم پای بی‌ قرار یک بیماری شایع سیستم عصبی است که مقاومت شدیدی را برای حرکت دادن پاها ایجاد می‌ کند. پزشکان آن را یک اختلال خواب می‌ دانند؛ چراکه معمولاً در حالت استراحت اتفاق می‌ افتد یا در این مواقع بدتر می‌ شود

کاهش دردهای عضلانی و کمر درد با متوکاربامول

اسپاسم های عضلانی و درد اغلب با شل کننده های عضلانی مانند متوکاربامول درمان می شوند که سیستم عصبی را برای تسکین موقت درد سرکوب می کنند. متوکاربامول یکی از داروهای شل کننده عضلات است. متوکاربامول معمولاً با نام تجاری Robaxin به فروش می رسد.

بیوفیدبک چیست و چه کاربردی دارد؟

بیوفیدبک یک روش درمانی فوق العاده در فیزیوتراپی است که شامل تکنیک های ذهن و بدن می‌شود.در واقع به افراد آموزش می دهند که چگونه با استفاده از تفسیر سیگنال های بدن سلامتی خودشان را بهبود ببخشند.