سایت جدید دکتر سلمان فلاح
آرتروز مفاصل چیست؟

هدف از درمان آرتروز، کاهش و کنترل درد، به حداقل رساندن تخریب مفصل، حفظ عملکرد مفصل و افزایش کیفیت زندگی بیمار می باشد. درمان قطعی و کاملی برای این بیماری وجود ندارد؛ اما بیماری قابل کنترل کردن است. هرچه درمان سریع تر شروع شود، درمان موثر تر خواهد بود.

خواب رفتگی دست و پا را جدی بگیرید

اغلب ما خواب رفتن دست و پا را جدی نمی گیریم و آن را بی اهمیت می دانیم؛ اما اگر این حالت چندین مرتبه تکرار شود و به صورت مداوم آن را تجربه کنیم، می تواند زنگ خطری برای ما باشد. در ادامه این مقاله به بررسی علت اهمیت خواب رفتگی دست و پا می پردازیم.

تاندونیت یا التهاب تاندون چیست؟

التهاب تاندون ها یا تاندونیت، یک نوع پاسخ التهابی در درون تاندون می باشد درحالی که لایه خارجی بدون التهاب است. این عارضه می تواند همراه با یک سری پارگی های میکروسکوپی باشد.

علت و درمان دیسک گردن

فتق یا بیرون زدگی دیسک گردن هنگامی بروز پیدا می‌ کند ، که یک دیسک بین مهره‌ ای آسیب دیده که به عنوان یک ضربه‌ گیر بین مهره‌ ها عمل می‌ کند ، در پوشش خارجی خود دچار پارگی می‌ شود و مواد داخلی ژل مانند آن به بیرون ریخته می شود .

تشخیص و درمان شکستگی ستون فقرات

آرتروز بیش تر در افراد مسن شیوع دارد اما به طور کلی در تمام گروه های سنی دیده می شود. در ادامه این مقاله به بررسی دقیق تر شکستگی ستون فقرات در اثر آرتروز می پردازیم.

بیماری‌های قابل درمان با اولتراسوند تراپی

اولتراسوند تراپی شامل استفاده از امواج اولتراسوند بالاتر از محدوده شنوایی انسان به منظور درمان انواع مختلف جراحات است. استفاده از اولتراسوند درمانی به افزایش جریان خون یک ناحیه موضعی کمک کرده تا تورم و التهاب آن ناحیه را کاهش دهد.

انگشت چکشی چه عارضه‌ای است و چگونه درمان می‌شود؟

انگشت چکشی تغییر شکل انگشتان دوم، سوم یا چهارم پا است. در این حالت، انگشت پا در مفصل وسط خم می‌ شود، به طوری که شبیه چکش است. در ابتدا انگشتان چکشی انعطاف پذیر هستند و با اقدامات ساده قابل اصلاح هستند اما در صورت عدم درمان می‌ توانند ثابت شده و نیاز به جراحی داشته باشند.

انواع قوز پشت یا کیفوز و علل بروز آن

قوز پشت یا کیفوزعارضه‌ای شایع در ستون فقرات است که در آن انحنای ستون فقرات در مهره‌های بالایی بیش تر از حد طبیعی است. در این عارضه ستون فقرات به دلایل مختلفی از جمله عوامل مادرزادی و عوامل اکتسابی با افزایش غیر طبیعی قوس همراه است.

روش‌های درمان درد استخوان دنبالچه

درد دنبالچه در زنان بسیار شایع‌تر از مردان است. معمولاً در اثر ضربه به دنبالچه یا ناحیه اطراف آن، مانند سقوط به عقب یا زایمان ایجاد می‌شود. در موارد نادر، عفونت یا تومور نیز می‌تواند باعث درد در دنبالچه شود. اکثر آسیب‌های دنبالچه در زنان رخ می‌دهد

پارکینسون چه بیماری است و چه نشانه هایی دارد؟

بیماری پارکینسون یک اختلال پیشرونده سیستم عصبی است که بر حرکت تأثیر می‌گذارد. علائم به تدریج شروع می‌شوند، گاهی اوقات با لرزش تقریباً قابل توجه در یک دست شروع می‌شود. لرزش شایع بوده اما این اختلال همچنین معمولاً باعث سفت شدن یا کند شدن حرکت می‌شود.

علت و درمان خواب رفتگی، گزگز، بی حسی، و مورمور شدن دست و پا

بی حسی و سوزن سوزن شدن احساس خارش غیر معمولی است که می‌تواند در هر قسمتی از بدن اتفاق بیفتد. مردم به طور کلی متوجه این احساسات در دست‌ها و پاها می‌شوند. سوزن سوزن شدن یک نگرانی شایع است. سوزن سوزن شدن ممکن است در اثر فشار روی اعصاب هنگامی که بیش از حد در یک موقعیت قرار گرفته‌اند، ایجاد شود.

مدیریت درد با طب فیزیکی چگونه است؟

گاهی اوقات تسکین درد را می‌توان با طب فیزیکی انجام داد. طب فیزیکی شامل درمان‌هایی است که بر پیشگیری و مدیریت آسیب‌ها یا ناتوانی‌ها تمرکز دارد. Physical Therapy به تسکین درد، بهبود درمان و بازگرداندن عملکرد و حرکت کمک می‌کند.

متاتارسوس اداکتوس یا چرخش پنجه پا به داخل چه عارضه ای است؟

متاتارسوس اداکتوس به وضعیتی اشاره دارد که در آن استخوان‌های متاتارس به سمت وسط بدن می‌چرخند. این باعث تغییر شکل قابل ملاحظه‌ای می‌شود و هر دو پا اغلب تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

تنگی کانال نخاعی چیست و چگونه درمان می شود؟

هرگاه یک توده به نخاع فشار وارد کند، می گوییم تنگی کانال نخاعی رخ داده است. این توده می تواند یک تومور یا قسمتی از استخوان باشد. توجه کنید که هر قسمت از نخاع از گردن تا پایین کمر می تواند دچار این عارضه شود.

متخصص طب فیزیکی و توان بخشی چه کسی است؟

طب فیزیکی و توانبخشی یکی از تخصص های رشته پزشکی است که به منظور پیشگیری، درمان و بازتوانی طیف وسیعی از بیماری ها با هدف افزایش کیفیت زندگی اقدام می نماید.

سوالات رایج در مورد انگشت ماشه ای و پاسخ به انها

انگشت ماشه ای در ابتدا ممکن است فقط با درد کف دست و قاعده انگشتان خود را نشان دهد بتدریج به صورت گیر کردن انگشت هنگام باز کردن خود را نشان میدهد.

آنچه که باید در مورد سیاتیک بدانید

زمانی از دیسک صحبت می‌شود که در واقع هسته میانی دیسک بین مهره های ستون فقرات به طور غیرطبیعی از قسمت میانی دیسک خارج شود و به عصب سیاتیک فشار وارد کند. این مشکل یکی از علل عمده درد کمر یا سیاتیک است.

کمردرد و سایر مشکلات اسکلتی در کودکان

کمردرد در کودکان باید بطور جدی بررسی گردد. در مواردی که کمردرد طول بکشد، همراه تب ، کاهش ورزن، خشکی صبحگاهی باشد یا درد در شبها بدتر شود ،همراه اختلال در ادرار کردن باشد، به سمت پاها تیر بکشد، باعث اختلال در راه رفتن شود، بررسی توسط پزشک ضروری است.

سلامت ستون فقرات خود را حفظ كنيد

بسياري از مشكلات ستون فقرات بدليل وضعيت بد بدني و مكانيك نامناسب بدن مي باشد كه ستون فقرات را در معرض فشار قرار مي دهند. اين فشارهاي نامناسب در طولاني مدت باعث تغييرات ساختماني ستون فقرات مي شود و تغييرات نامطلوب ديسك و مفاصل، رباطهاي پايداركننده ستون فقرات و غضروفها را باعث مي شوند.

توصیه های مناسب ورزشی در دوران حاملگی

خانم هاي باردار براي سلامت خود و جنينشان، از چگونگي وضعيت نشستن گرفته تا ايستادن و يا حتي اينکه چگونه در جلوي ظرفشويي بايستند، چگونه جارو برقي بکشند، بايد با ماما يا پزشک متخصص خود مشورت کنند و حتما برنامه روزانه ورزشي داشته باشند.

خار پاشنه ؛ از علل تا درمان

خار پاشنه در اثر التهاب فاسیای کف پا ایجاد می شود.اگر به هر علّت، فاسیا ملتهب شود و این التهاب طول بکشد، می تواند باعث رسوب کلسیم در محل اتصال فاسیا به پاشنه پا شود. این رسوب غیر طبیعی کلسیم، به شکل یک زائده کوچک خارمانند است که به آن خار پاشنه گفته می شود.

قرارگیری صحیح وضعیت های مختلف در بارداری- بخش دوم

خانم هاي باردار براي سلامت خود و جنينشان، از چگونگي وضعيت نشستن گرفته تا ايستادن و يا حتي اينکه چگونه در جلوي ظرفشويي بايستند، رانندگی کنند و یا طرز صحیح بلند کردن اجسام، بايد با ماما يا پزشک متخصص خود مشورت کنند.

قرارگیری صحیح وضعیت های مختلف در بارداری-بخش اول

وضعیت های صحیح مختلف در حاملگی می تواند باعث وارد آمدن کمترین فشار و استرس به کمر یک خانم باردار شود.با بزرگ شدن شکم شما ممکن است احساس کنید که در حال زمین خوردن هستید ولی با رعایت یکسری نکات ساده که در زیر آورده می شود شما می توانید از این مشکل دور بمانید وحتی دچار کمردرد نشوید.

معافیت پزشکی بیماری های استخوانی و اسکلتی

تعدادی از بیماری های عضلانی مشمول معافیت سربازی هستند. در ادامه به توضیح این بیماری ها پرداخته ایم.

درد دنبالچه چیست و چگونه درمان میشود؟

درمان درد دنبالچه در اغلب اوقات غیر جراحی است ودر موارد کمی که به درمان غیر جراحی پاسخ نداده اند می توان از روشهای جراحی استفاده کرد.

کف پای صاف چیست و روشهای درمان آن کدام است؟

صافي کف پا از جمله بيماري هاي شايع پاست، در اين بيماري، قوس کف پا صاف مي شود يعني بيماران فاقد خميدگي کف پا هستند که میتواند باعث بروز عوارضي مانند خارپاشنه، درد ساق، زانودرد، کمر درد و سردرد مي شود.

نکاتی در مورد بالش های طبی

تهیه و تولید انواع مختلف بالش های طبی و روانه کردن آن ها به بازار گامی بوده است برای تامین سلامت خواب شما؛ برای این که صبح ها با گردن درد از خواب بیدار نشوید و ساییدن زانوهای تان به یکدیگر، زانودردتان را دوچندان نکند و آلرژی نسبت به مواد درون بالش، آزارتان ندهد.

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465