توانبخشی پس از اعمال جراحی رفع اختلالات عضلانی و اسکلتی

توانبخشی بعد از عمل فرآیندی است که به بیمار کمک می کند تا پس از جراحی، به عملکرد طبیعی خود بازگردد.

آیا اختلال نعوظ با شاک ویو تراپی درمان می شود؟

شاک ویو یکی از گزینه های درمانی متعدد برای اختلال نعوظ است. امواج ضربه ای با شدت کم باعث رشد عروق‌خونی جدید و بهبود جریان خون در آلت تناسلی می شود که

بیماریهایی که با توانبخشی ارتوپدی بهبود می یابند؟

برنامه های توانبخشی ارتوپدی توسط تیم مجربی از متخصصین و با بهره گیری از تجهیزات پیشرفته با هدف تسکین درد و افزایش توانایی حرکتی ارائه می شود.

آیا دیسک گردن با منوال تراپی درمان میشود؟

منوال تراپی یکی از راههای درمان دیسک گردن است. در این روش از تکنیک های درمان دستی برای کاهش درد گردن بیمار استفاده می شود. منوال تراپی علاوه بر تسریع

منوال تراپی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

منوال تراپی یکی از تکنیک های مؤثر در فیزیوتراپی است که در درمان بسیاری از مشکلات ستون فقرات مانند کمردرد، گردن درد و درد های عضلانی مفید است. تکنیک ها

درمان انواع بی اختیاری ادرار و مدفوع با بیوفیدبک

بی اختیاری ادرار و مدفوع به از دست دادن غیرارادی ادرار یا مدفوع گفته می شود. بی اختیاری عارضه ای کشنده نیست؛ اما بیماری ای شایع و آزار دهنده است.

مزایای به کارگیری دستگاه تحریک طناب نخاعی

تحریک طناب نخاعی با استفاده از انرژی الکتریکی پالسی در مجاورت طناب نخاعی برای کنترل درد است.این روش باعث تسکین درد قفسه سینه و درد محیط ایسکمیک می شود

چه بیماریها و مشکلاتی با فیزیوتراپی بهبود یافته و درمان میشود؟

فیزیوتراپی، مجموعه ای از خدمات تخصصی را برای بیماران مبتلا به بیماریهای قلبی و ریوی، آسیب دیدگی محل کار و آسیبهای ورزشی، قطع عضلات، مفاصل، سکته مغزی، آسیب مغزی، ضایعات نخاعی و عصبی و حتی سرطان، ارائه میکند. فیزیوتراپی میتواند به تمامی افراد با هر سنی کمک کند

تزریق اپیدورال برای درمان سیاتیک، کمر درد و گردن درد

به تزریق دارو به فضای اپیدروال ستون فقرات، تزریق اپیدورال می گویند. تزریق اپیدورال روش رایج و نوینی است که در آن ماده استروئیدی به همراه ماده بی حس کننده به ناحیه اپیدورال نخاع که بیرونی ترین لایه حفاظتی طناب نخاعی است تزریق می شود.

درمان با تراکشن برای رفع دردها و مشکلات گردن

درمان تراکشن یک روش غیر جراحی است که به طور مؤثری ناتوانی گردن را درمان می‌ کند. تراکشن درمانی به طور مؤثر روند بهبود را افزایش می‌ دهد و موجبات تسکین سریع، مؤثر و اغلب شگفت انگیز درد را فراهم می‌ کند به طوری اکثر بیماران را قادر می‌ سازد تا زودتر به سبک زندگی فعالتر خود بازگردند.

تراکشن مکانیکی کمر چیست؟

تراکشن یک روش غیر جراحی برای از بین بردن درد و مشکلات در ستون فقرات است. تراکشن در واقع برای رفع اسپاسم عضلات و فشرده سازی ریشه عصب طراحی شده است.با استفاده از روش دستی و یا روش مکانیکی نیروی دائمی یا متناوبی به ستون فقرات اعمال میشود تا ماهیچه ها و بافت نرم را بسط دهد و فاصله بین مهره ها را باز کند

نقاط ماشه ای یا تریگر پوینت چیست؟

تریگر پوینت یا نقاط ماشه ای نقاطی بیش از حد تحریک پذیر هستند که به صورت نوارهای کشیده شده از فاشیا در عضلات بدن وجود دارد. به طور کلی، فشرده شدن و انقباض عضله، می تواند نشانه تحریکات عصبی، فشار بر تریگر پوینت و کشیدگی موضعی باشد.

بیماری پارکینسون چیست؟

بیماری پارکینسون با تعدادی از علائم منحصر به فرد همراه بوده که حرکات و ابعاد دیگری از زندگی فرد را تحت تأثیر قرار می‌ دهند. علائم پارکینسون در هر فرد مبتلا ممکن است مقداری متفاوت باشد ولی علاائم فرد همیشه با گذشت زمان بدتر می شود.

در کلینیک پا چه خدماتی ارائه می شود؟

پودیاتری یا همان پا پزشکی به شاخه‌ای تخصصی از علم پزشکی اشاره دارد که در آن به درمان مشکلات موثر بر روی پا پرداخته می‌ شود. پزشک فوق تخصص پا یا همان پودیاتریست می‌ تواند انواع آسیب‌ها مانند صافی کف پا، پا درد، عوارض کف پای صاف و کوتاهی آشیل که بر روی این اندام تاثیر می‌ گذارند را درمان کند.

طب سوزنی چه بیماری هایی را درمان می کند؟

طب سوزنی نوعی درمان است که شامل وارد کردن سوزن‌ های بسیار نازک از طریق پوست فرد در نقاط خاصی از بدن، به اعماق مختلف است. نحوه عملکرد علمی طب سوزنی همچنان نامشخص است. برخی از افراد ادعا می‌ کنند که با متعادل کردن انرژی حیاتی کار می‌ کند، در حالی که برخی دیگر معتقدند که اثر عصبی دارد.

درمان غیر جراحی گیر افتادگی عصب

گیرافتادگی عصب ، که به آن فشردگی عصب نیز می گویند. وقتی بافت های اطراف به ریشه های اعصاب فشار می آورند و این فشار زیاد به عصب، به شکل درد به مغز شما توسط عصب سیگنال هشدار دهنده فرستاده می شود.

ارزیابی و آنالیز ساختار قامتی

آنالیز ساختار قامتی یکی از مهمترین موضوعات در بحث سلامت است. ناهنجاری‌ های ساختار قامتی علاوه بر اینکه سلامت جسمانی فرد را تحت تاثیر قرارداده بر عملکرد ورزشی افراد نیز تاثیر زیادی دارد. وجود ناهنجاری در قامت موجب بروزبیماری ها و جلوگیری از زندگی سالم می‌ شود.

حوزه فعالیت متخصص طب فیزیکی و توانبخشی

متخصصان طب فیزیکی و یا پزشکان توانبخشی ، پزشکانی هستند که در پزشکی فیزیکی غیر جراحی ، یعنی درمان مشکلات عضلانی-اسکلتی ، شامل عضلات ، استخوان‌ ها ، مفاصل ، تاندون‌ ها ، رباط‌ ها و اعصاب بدون استفاده از جراحی تخصص دارند .

مانیپولاسیون (درمان دستی) چیست؟

مانیپولاسیون یک مداخله است که فیزیوتراپیست‌ها از ابتدای تمرین فیزیوتراپی استفاده می‌کردند. با این حال، فیزیوتراپیست‌هایی که دستکاری ستون فقرات را انجام می‌دهند، تحت نظارت سایر مشاغل قرار گرفته‌اند. هرچند که مانیپولاسیون منحصر به هیچ حوزه یا حرفه‌ای نیست.

روشهای درمانی ام اس در کلینیک طب فیزیکی

مالتیپل اسکلروزیس یک بیماری مزمن، معمولاً پیشرونده است که در درجه اول جوانان را درگیر می‌کند. تقریباً 2.5 میلیون نفر در سراسر جهان به بیماری ام اس مبتلا شده‌اند. اگرچه هیچ درمان شناخته شده‌ای برای این بیماری وجود ندارد اما با مدیریت و توانبخشی پزشکی می‌توان آن را با موفقیت کنترل کرد.