تزریق گاز اوزون در زانو یا اوزون تراپی زانو

تزریق گاز اوزون به مفصل زانو و دیگر مفاصل بدن به صورت بالینی برای کاهش التهاب و درد مورد استفاده قرار می گیرد.

تاثیر چاقی و اضافه وزن بر زانو درد

چاقی و اضافه وزن تاثیر منفی زیادی روی مفصل زانو به عنوان یکی از بزرگترین و کاربردی ترین مفصل بدن می گذارد.

ارتوکین تراپی زانو برای درمان درد و آرتروز زانو

ارتوکین درمانی نوعی تزریق درمانی است که به منظور کاهش درد و بهبود عملکرد بدن، مکانیسم های دفاعی طبیعی بدن را در برابر التهاب، تقویت می کند

عقب رفتگی زانو یا هایپراکستنشن چیست چه علائمی دارد و چگونه درمان می شود؟

عقب زدگی زانو نیز از آسیب های شایع بوده و البته بیشتر در افراد ورزشکار و یا افرادی که تحرک بیش از حد دارند، اتفاق می افتد.

علت التهاب و تورم کپسول مفصلی زانو

پلیکا اصطلاحی است که برای توصیف چین واقع در لایه پوشش دهنده مفصل زانو به کار برده می شود. لایه داخلی پوشش دهنده مفصل زانو چیزی بیشتر از یک آستین یا غل

آیا دوچرخه سواری برای آرتروز زانو ضرر دارد؟

دوچرخه سواری، نوعی ورزش است که می تواند دامنه وسیعی از مزایا را برای سلامتی شما به همراه داشته باشد.

مؤثرترین راه های درمان بورسیت زانو در کلینیک طب فیزیکی

بورسیت از عارضه هایی است که باید درمان شود؛ زیرا در صورت سهل انگاری، احتمال دارد مایع درون بورس عفونی شود.فیزیوتراپی یکی از روش های کمک کننده در بهبود

پارگی رباط صلیبی قدامی acl مفصل زانو

یکی از شایع‌ ترین آسیب های زانو، رگ به رگ شدن یا پارگی رباط صلیبی قدامی است.ورزشکارانی که در ورزش های پرتقاضا مانند فوتبال و بسکتبال شرکت می کنند بیشت

تفاوت زانوی ضربدری و پرانتزی چیست؟

زانویی که کاملاً تراز باشد، محور تحمل بار خود را بر روی یک خط که از وسط پا، از میان لگن، زانو و مچ پا به سمت پایین می‌ رود، قرار می‌ دهد؛ اما زمانی که زانو کاملاً تراز نباشد و از حالت استاندارد خود خارج شود به دو شکل واروس یا پای پرانتزی و والگوس یا پای ضربدری توصیف می‌ شود.

درمان پارگی و کشیدگی رباط صلیبی زانو با روشهای طب فیزیکی

صدمه دیدن رباط صلیبی قدامی یکی از شایع‌ ترین دلایل آسیب دیدن زانو است. این آسیب‌ دیدگی غالباً دردناک است و راه رفتن یا فشار آوردن به پای آسیب دیده را دشوار می‌ سازد. چنانچه آسیب‌ دیدگی رباط صلیبی قدامی با کشیدگی شدیدی همراه باشد، احتمال پارگی آن وجود دارد.

علائم و درمان نرمی غضروف کشکک زانو (کندرومالاسی) در کلینیک طب فیزیکی

کندرومالاسی پاتلا نرمی غضروف پشت کشکک زانو میباشد. نرمی، سایش و یا پارگی غضروف از علائم کندورمالاسی پاتلا است. آسیب غضروف زانو ممکن است متوسط و یا شدید باشد. استفاده از روشهای غیر جراحی مانند تکنیک‌ های طب فیزیکی و فیزیوتراپی به عنوان جایگزینی مناسب برای درمان نرمی غضروف و کشکک زانو شناخته شده‌ اند

درمان سندروم پاتلوفمورال و التهاب کشکک زانو با PRP

سندروم درد پاتلوفمورال یک اصطلاح گسترده برای توصیف درد در جلوی زانو و اطراف کشکک یا کاسه زانو است. گاهی اوقات به آن زانوی دونده یا زانوی جامپر نیز می‌ گویند، زیرا در افرادی که در ورزش شرکت می‌ کنند، رایج است اما سندروم پاتلوفمورال می‌ تواند در غیر ورزشکاران نیز رخ دهد.

علت خالی كردن زانو چيست؟

خالی کردن و ناپایداری زانو یک بیماری است که در آن، به دلیل احساس بی ثباتی، زانو یکباره خم می شود. این بیماری می تواند علل مختلفی داشته باشد. خالی کردن زانو دارای دو نوع اولیه و ثانویه است. در ادامه این مقاله به بررسی دقیق تر علت و درمان خالی کردن و ناپایداری زانو می پردازیم.

درمان پارگی مینیسک زانو بدون جراحی

مینیسک یک قطعه از غضروف زانو است که مانند یک بالشتک نرم، باعث تثبیت و محافظت از استخوان زانو در برابر ساییدگی می‌ شود. آسیب ناشی از پیچ‌خوردگی مفصل زانو می‌ تواند باعث پارگی مینیسک شود

لیزر درمانی زانو برای درمان انواع دردهای زانو

لیزر درمانی یک درمان جایگزین برای برخی از انواع درد است، مانند درد هایی که اغلب در زانو ایجاد می‌ شود. تحقیقات در مورد لیزردرمانی مقدماتی است. با این حال، برخی از مطالعات نشان می‌ دهد که می‌ تواند درد، از جمله درد زانو را کاهش دهد.

شایع ترین آسیب های ورزشی زانو

درد مزمن زانو دردی طولانی مدت می‌ باشد که ممکن است همراه با تورم یا حساسیت در یک یا هر دو زانو احساس شود. علت درد زانو می‌ تواند علائم را مشخص کند. بسیاری از بیماری‌ ها می‌توانند باعث درد مزمن زانو شوند یا به شدت آن کمک کنند با این وجود تجربه هر فرد با درد مزمن زانو متفاوت خواهد بود.

علت و علائم زانو درد

درد موقتی زانو با درد مزمن زانو متفاوت است. بسیاری از افراد در اثر آسیب یا تصادف دچار درد موقتی زانو می‌شوند. درد مزمن زانو به ندرت بدون درمان برطرف می‌شود و همیشه به یک مورد مربوط نمی‌شود.

علت درد و التهاب جلوی زانو و زیر کشک

کندرومالاسی کشکک زانو به عنوان زانوی دونده شناخته می‌شود، وضعیتی است که در آن غضروف در سطح زیرین کشکک زانو خراب و نرم می‌شود. این بیماری در بین افراد جوان و ورزشکار شایع است اما ممکن است در افراد مسن که آرتروز زانو دارند نیز ایجاد شود.

آیا آرتروز زانو قابل درمان است؟

آرتروز می‌تواند تمام مفاصل بدن را درگیر کند اما زانو، لگن، ستون فقرات و دست بیش از سایر مفاصل دچار آرتروز می‌شوند. در آرتروز، غضروف مفصلی تخریب شده و باعث ساییده شدن استخوان‌ها بر روی هم می‌شود که در نهایت منجر به درد، تورم، خشکی مفصل و ایجاد مشکل در انجام فعالیت‌های روزانه می گردد.

درمان درد زانو با روش پی آر پی

پلاسمای غنی از پلاکت یا پی آر پی، پلاسمایی است ، که حاوی تعداد پلاکت بالاتری از آن چیزی است که به طور معمول در خون یافت می‌ شود . در درمان پی آر پی از سیستم بهبودی طبیعی بدن در بهبود مشکلات اسکلتی عضلانی بیمار استفاده می‌ شود