دکتر سلمان فلاح
افتادگی شانه و درمان آن توسط متخصص طب فیزیکی

افتادگی شانه وضعیتی است که در آن شانه به صورت خفیف و یا متوسط نسبت به وضعیت عادی افت کرده و پایین می آید.

علائم، علل و روشهای پیشگیری از سندروم گیر افتادگی شانه

سندرم گیر افتادگی شانه عارضه ای است که به دلیل آسیب فضای ساب آکرومیال در اثر اختلال در ثبات دینامیک و استاتیک شانه رخ می دهد

روشهای درمان متخصصان طب فیزیکی برای ضعف رفتن دست

دلایل ضعف دست می تواند موارد مختلفی باشد. ممکن است علل رایج یا نادر، خطرناک یا کم خطر، موقت یا دائمی باشد.

آناتومی استخوان ترقوه (کلاویکل)

مفصل استرنوکلاویکولار یکی از چهار مفصلی است که شانه را کامل میکند. مفصل در نقطه ای قرار دارد که ترقوه (استخوان ترقوه) با جناغ (استخوان سینه) در

بورسیت شانه چیست و راههای درمان

درون مفصل شانه، کیسه کوچک حاوی مایعی وجود دارد که بورسا نامیده می شود. وقتی بورسهای شانه تحریک بشوند، ملتهب شده و بزرگ می شوند.

رفع دردهای مزمن و تقویت شانه با فیزیوتراپی

فیزیوتراپی شانه کمک می‌کند تا بسیاری از درد‌های عضلانی در قسمت شانه رفع شود و التهابات کاهش پیدا کند. همچنین میزان قدرت شانه افزایش پیدا کند.

علت درد آرنج و درمان آن بدون جراحی

درد آرنج یک اختلال جدی در نظر گرفته نمی‌شود اما می تواند زندگی بیمار را تحت تأثیر قرار دهد زیرا همه افراد برای انجام امور روزمره خود از آرنج استفاده می کنند. برخی از بیماری ها و اختلالات آرنج می‌ تواند باعث بروز درد آرنج شود که در ادامه به معرفی آنها پرداخته ایم.

شکستگی استخوان شانه ؛ علت و درمان بدون جراحی با طب فیزیکی

شکستگی های ترقوه یا سر استخوان بازو می توانند به دلیل ضربه مستقیم ناشی از سقوط، برخورد یا حوادث رانندگی بروز کنند. استخوان کتف، به دلیل محافظت شدن توسط قفسه سینه و عضلات اطراف آن به راحتی نمیشکند. اغلب شکستگی های کتف با آسیب دیدگی قفسه سینه مرتبط هستند.

علائم پارگی و کشیدگی تاندون شانه

پارگی روتاتور کاف یک علت شایع درد و ناتوانی در میان بزرگسالان است.پاره شدن روتاتور کاف شانه شما را ضعیف می‌ کند. این بدان معناست که بسیاری از فعالیت‌ های روزانه، مانند شانه کردن مو ها یا لباس پوشیدن، ممکن است دردناک و انجام آن‌ ها دشوار شود.

درمان آسیب های تاندون روتاتور کاف شانه با PRP

آسیب روتاتور کاف آسیبی است که بر عضلات و تاندون‌ های شانه تاثیر می‌ گذارد. این یک علت شایع شانه درد است، به ویژه در افراد مسن و فعال. گزینه‌ های جراحی و غیرجراحی برای درمان آسیب روتاتور کاف وجود دارد.

آناتومی عضلات روتاتور کاف شانه

روتاتور کاف گروهی از چهار عضله است که بازوی شما را در جای خود در شانه نگه می‌ دارد. این به شما کمک می‌ کند تا تمام حرکات بازو و شانه خود را انجام دهید. سر استخوان بازوی شما که به آن هومروس نیز می‌ گویند، در حفره تیغه شانه یا کتف شما قرار می‌ گیرد.

آسیب دیدگی،التهاب و پارگی تاندون شانه و درمان های بدون جراحی آن

التهاب و صدمه دیدن تاندون چرخاننده شانه ( روتاتور کاف ) یکی از رایج‌ ترین علل درد شانه است . کشیدگی ، پارگی و التهاب تاندون شانه، سه عارضه‌ متداول این عضو به شمار می‌ روند .

درباره شانه منجمد بیشتر بدانید؛علت، علائم و درمان

شانه منجمد که گاهی اوقات چسبندگی غلاف شانه نیز نامیده می‌ شود ، با ضخیم و سفت شدن بافت‌ های نرم اطراف مفصل شانه ایجاد می‌ شود

سندرم گیرافتادگی شانه چیست و چگونه درمان میشود؟

سندرم گیرافتادگی شانه ، زمانی رخ می دهد که بافت های نرم مفصل شانه و اطراف آن به طور مکرر توسط استخوان های اطراف فشرده شوند . این مشکل به طور معمول هنگامی اتفاق می افتد که بازو حدودا تا نیمه در بالای سر قرار گیرد . در این مقاله به بررسی سندرم گیرافتادگی شانه می پردازیم .

پارگی تاندون شانه چیست و چگونه میتوان از آن جلوگیری کرد؟

آسیب دیدن تاندونی که شانه را می چرخاند، یکی از شایع ترین دلایلی است که سبب درد شانه می شود. سه عارضه متداول این عضو عبارتند از سندرم گیر کردن تاندون چرخاننده شانه، پارگی و التهاب تاندون شانه.در این مقاله به بررسی درمان پارگی تاندون شانه به صورت کامل تر می پردازیم.

روشهای درمانی شانه یخ زده

شانه یخ زده از شایعترین دلایل درد و ناراحتی شانه است. این بیماری سبب دردناک شدن شانه و همچنین کاهش دامنه حرکتی مفصل شانه می شود. علل ایجاد این بیماری هنوز کشف نشده است به همین دلیل یک بیماری مرموز محسوب می شود

درد شانه و درمان آن

ایمپینجمنت یکی از شایعترین علل درد شانه در بالغین است و علت آن همانطور که از اسم آن پیدا است گیر کردن تعدادی تاندون در ناحیه شانه بین دو استخوان است.