علل و درمان اسکولیوز یا انحراف جانبی ستون فقرات

اسکولیوز نوعی انحنای جانبی ستون فقرات است که اغلب در نوجوانان تشخیص داده می شود. در بسیاری از موارد، این حالت، خفیف بروز می کند.

درمان کمر درد هنگام خواب و اصلاح نحوه خوابیدن

کمردرد شبانه همیشه نشانه ای از یک بیماری جدی نیست، به خصوص اگر فقط گاهی یا برای مدت کوتاهی اتفاق بیفتد

رگ به رگ شدن کمر و انواع روش های درمان

کشیدگی یا رگ به رگ شدن کمر می‌تواند بسیار ناتوان کننده باشد. از روشهای درمان این عارضه طب فیزیکی است که در ادامه شرح میگردد.

چه ارتباطی بین چاقی، دیسک کمر و کمر درد وجود دارد؟

بسیاری از پزشکان معتقدند که موارد زیادی از کمردردهایی که مردم امروزه به آن دچار هستند در واقع ناشی از اضافه وزن و چاقی است.

چه عواملی باعث پارگی دیسک کمر می شود؟

دیسک ستون فقرات یک ساختار نرم است که بین استخوان‌ های ستون فقرات قرار دارد که پارگی دیسک کمر می تواند به اعصاب ستون فقرات فشار وارد کند.

علائم دیسک کمر چه زمانی در پاها ظاهر می شود؟

زمانی که تشخیص می دهند فرد دچار فتق دیسک شده منظور بیرون آمدن قسمت داخلی دیسک از حلقه بیرونی خواهد بود. به این عارضه پرولاپس دیسک هم می گویند.

کشیدگی عضلات و تاندون های کمر، رگ به رگ شدن کمر

معمولاً کمر درد ناشی از آسیب رسیدن به بافت‌ های نرمی است که از ستون فقرات حمایت می‌ کنند، مثل تاندون‌ ها، رباط‌ ها و عضلات

علائم و نشانه های عفونت ستون فقرات

عفونت ستون فقرات از جمله بیماری هایی است که ممکن است افراد را در شرایطی خاص درگیر کند.

تکنیک های رهایی از سندرم شکست بعد از عمل جراحی دیسک کمر

علیرغم تشخیص دقیق و عمل جراحی موفق، ممکن است تعدادی از بیماران پس از عمل جراحی کمر، هنوز هم درد را تجربه کنند.

علائم بیماری های ستون فقرات

ستون فقرات بخش مهمی از اسکلت بدن انسان را تشکیل می دهد که در بخش اعظم فعالیت های روزانه درگیر است و فشار زیادی را تحمل می کند.

چرا مهره های کمری جابه جا می شوند؟

سرخوردگی مهره‌ کمر به وضعیتی گفته می شود که در آن یکی از مهره های ستون فقرات شما به سمت جلو حرکت می کند و روی مهره پایینی خود سر می خورد

منوال تراپی کمر چه کاربرد هایی دارد و برای چه کسانی مناسب است؟

منوال تراپی یک روش جدید در درمان فیزیوتراپی است که به جا اندازی مفاصل یا بافت های نرم کشش عضلات و مفاصل،ماساژ عمقی بافت نرم،جا اندازی مفاصل می پردازد.

چگونه از کمر درد پیشگیری کنیم؟

دلایل کمردرد شامل کار بیش از حد یا عدم فعالیت جسمانی، نامناسب بودن حالت بدن، اختلالات ژنتیکی، استرس روانی، بالا رفتن سن و اختلالات پزشکی از قبیل آرتری

مهمترین نکات در تهیه کمربند طبی یا بریس کمر

کمردرد دلایل مختلفی دارد که از آن جمله می‌توان به آسیب‌دیدگی ورزشی قدیمی، ساییدگی شدید ناشی از کار بدنی یا فرآیند طبیعی بالا رفتن سن اشاره کرد. کمردرد، صرف نظر از دلیل آن، زندگی را دشوار می‌کند. حمایت از ساختار کمر و محافظت از آن روش بهتری برای مدیریت کمردرد است.

فواید فیزیوتراپی برای دیسک کمر

فیزیوتراپی که شامل انجام حرکات کششی و بعد قدرتی، تحریک الکتریکی یا مغناطیسی و گرم کردن عضلات، کشش و ماساژ است در واقع قسمت مهمی از درمان فیزیکی را شامل میشود و با تقویت عضلات، برطرف کردن اسپاسم آنها، کاهش فشار روی دیسکها و کاهش تحریک عصب های منتقل کننده درد به بهبود علائم کمک شایانی می نماید

درمان کمر درد، دیسک کمر و سیاتیک در بارداری با طب فیزیکی

کمردرد در دوران بارداری معمولاً در محل تلاقی لگن و ستون فقرات در مفصل ساکرولیاک دیده می شود. با این که کمردرد و سیاتیک در بارداری وجود دارد؛ اما قابل درمان است. روش های بسیاری برای تسکین کمر درد بارداری و پیشگیری از تبدیل شدن آن به مشکلی مزمن مانند طب فیزیکی وجود دارد.

رگ به رگ شدن کمر چه علائمی دارد و چگونه درمان می شود؟

کشیدگی و رگ به رگ شدگی عضله‌ی لومبار یا پایین کمر رایج‌ترین دلیل درد پایین کمر است. کمر به علت عملکرد تحمل وزن و درگیری در حرکت، چرخیدن و خم شدن مستعد این کشیدگی است. کشیدگی عضله‌ی لومبار هنگامی رخ می دهد که فیبرهای عضلانی غیر به طور طبیعی کشیده یا پاره می شوند.

علل کمر درد مزمن و درمان با طب فیزیکی

کمردرد مزمن به کمردردی گفته میشود که ۱۲ هفته یا بیشتر طول می کشد. درد مزمن کمر ممکن است به علت های متفاوتی ایجاد شود. پزشک طب فیزیکی و توانبخشی با نگاه جامع به علت ایجاد درد و نحوه درمان صحیح برای درمان کمردرد مزمن اقدام می کند.

درمان دیسک کمر با کایروپراکتیک

کایروپراکتیک دیسک کمر که به آن درمان دستی نیز می گویند، زیر شاخه ای از درمان های مکمل بوده و نوعی درمان مشکلات سیستم اسکلتی بدن انسان است كاهش فشارهای عصبي به خصوص ستون فقرات است كه برای از بین بردن بيماری و ناراحتی هايی مانند ديسک كمر و سياتيک و دردهای عصبي كاربرد دارد.

لیزرتراپی ستون فقرات چیست و چه مزایایی دارد؟

کمر درد، یک مشکل رایج است که اکثر افراد در نقطه ای از زندگی با آن مواجه می شوند. لیزردرمانی یک روش درمانی غیرتهاجمی است که با استفاده از پرتو های شدید نور با طول موج‌ های خاص، به کاهش درد ناشی از آسیب‌ دیدگی‌ های ستون فقرات کمک می‌ کند.