دکتر سلمان فلاح
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب پزشکی / سندروم درد تروکانتریک بزرگ یا درد ناحیه خارجی باسن و خارج ران پا

سندروم درد تروکانتریک بزرگ یا درد ناحیه خارجی باسن و خارج ران پا

سندرم درد تروکانتریک بزرگ (GTPS) یک بیماری شایع مفصل ران است که باعث درد در قسمت بیرونی عضله باسن (تروکانتر) و ران می‌شود. علت این علائم معمولاً به دلیل آسیب به بافت‌های نرمی است که در قسمت بالایی استخوان ران قرار دارند.

آنچه در این مطلب میخوانید

سندروم درد تروکانتریک بزرگ در گذشته بورسیت تروکانتریک نامیده می‌شده است زیرا تصور بر این بود که درد ناشی از یک بورس ملتهب (یک کیسه کوچک پر از مایع) است که روی تروکانتر بزرگ‌تر استخوان ران (بخش استخوانی استخوان ساق) قرار دارد.با این حال، تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که بیشتر موارد درد در قسمت بیرونی عضلات ران و باسن به دلیل آسیب‌های کوچک به عضلات یا تاندون‌های مجاور است. بنابراین به جای اصطلاح بورسیت تروکانتریک، اصطلاح عمومی‌تر، سندرم درد تروکانتریک بزرگ در حال حاضر ترجیح داده می‌شود.

در صورت بروز درد در قسمت خارجی لگن و ران، می توانید برای مشاوره با کلینیک تخصصی دکتر فلاح در اصفهان، جهت بررسی دقیق علت درد و بکارگیری بهترین روش درمان، ازطریق تماس با شماره تلفن 91011414 - 031 اقدام فرمایید. همچنین می‌توانید از طریق واتساپ شماره 09303970020 ، با ذکر دقیق شرح حال و ارسال مدارک پزشکی خود، مشاوره بگیرد.

علل سندرم درد تروکانتریک بزرگ

سندروم درد تروکانتریک بزرگ می‌تواند ناشی از یک یا چند مورد از موارد زیر باشد:

علائم سندرم درد تروکانتریک بزرگ

بسته به عوامل اولیه‌ای که باعث ایجاد این بیماری می‌شوند، علائم می‌تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. افراد مختلف ممکن است موارد زیر را تجربه کنند:

سندرم تروکانتریک بزرگ

تشخیص سندرم درد تروکانتریک بزرگ

هنگامی که به پزشک مراجعه می‌کنید، به احتمال زیاد یک معاینه فیزیکی انجام می‌دهد که بر روی مدت زمانی که شما این بیماری را داشته‌اید و حرکات خاصی که باعث درد می‌شود، تمرکز می‌کند. همچنین پزشک ممکن است برای رد سایر مشکلات، عکسبرداری با اشعه ایکس را تجویز کند، زیرا خود سندروم در اشعه ایکس نشان داده نمی‌شود. شما می‌توانید یک آزمایش اولتراسوند انجام دهید و اگر لگن شما به درمان پاسخ نمی‌دهد، ممکن است نیاز به انجام MRI داشته باشید.

درمان سندرم درد تروکانتریک بزرگ

اهداف درمان شامل کاهش درد و التهاب (تورم)، حفظ تحرک و جلوگیری از ناتوانی و عود است.درمان‌ها به طور کلی غیرجراحی هستند و به‌راحتی در خانه انجام می‌شوند. آن‌ها ممکن است شامل موارد زیر باشند:

سایر درمان‌ها مستلزم مراجعه به مطب پزشک هستند. آن‌ها ممکن است شامل موارد زیر باشند:

آدرس اینستاگرام دکتر فلاح

پیشگیری از سندروم درد تروکانتریک بزرگ

از آنجایی که بیشتر موارد این سندروم ناشی از استفاده بیش از حد است، بهترین درمان پیشگیری است. مهم است که از فعالیت‌هایی که باعث ایجاد مشکل می‌شوند، اجتناب کنید یا اصلاح کنید. شرایط زمینه‌ای مانند تفاوت طول پا، وضعیت نامناسب، یا تکنیک ضعیف در ورزش یا کار باید اصلاح شود.

برای پیشگیری بهتر می‌توان قوانین زیر را هنگام انجام فعالیت‌های خود اعمال کنید:

دکتر سلمان فلاح متخصص ستون فقرات و مفاصل و دارای بورد تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی در اصفهان می‌باشند؛ که با روشهایی نظیر اوزون درمانی ، لیزر درمانی پرتوان ، ارتوکین تراپی ، PRP ، مگنت درمانی ، شوک ویو درمانی ، تکارتراپی و ... می‌توانند بسیاری از دردها و مشکلات اندام های اسکلتی - عضلانی شما را درمان نمایند. همچنین در کلینیک توانبخشی دکتر فلاح، نوار عصب و عضله که اقدامی تشخیصی است نیز صورت می‌گیرد. این مرکز علاوه بر اقدامات مذکور، به عنوان کلینیک پا، می‌تواند به بیماران دیابتی و ... نیز خدمات تشخیصی درمانی مربوط به پا را ارائه نماید. لطفا جهت ارتباط با این مرکز ازطریق تماس با شماره تلفن 91011414 - 031 اقدام فرمایید. همچنین می‌توانید از طریق واتساپ شماره 09303970020 ، با ذکر دقیق شرح حال و ارسال مدارک پزشکی خود، مشاوره بگیرد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان حکیم نظامی ، خیابان شریعتی غربی ، نبش کوچه 16 ، جنب مسجد امام حسن عسکری ، طبقه اول
تلفن : 91011414 - 031


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :مینا قدیمی [ 1402-05-18 ]
تزریق کورتیزون برای درد لگن انجام دادم کارساز نبود.

مرجان [ 1401-09-20 ]
بسیار عالی بود. متشکرم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تنگی کانال نخاعی چیست و چگونه درمان می شود؟تنگی کانال نخاعی چیست و چگونه درمان می شود؟

هرگاه یک توده به نخاع فشار وارد کند، می گوییم تنگی کانال نخاعی رخ داده است. این توده می تواند یک تومور یا قسمتی از استخوان باشد. توجه کنید که هر قسمت از نخاع از گردن تا پایین کمر می تواند دچار این عارضه شود. ... ادامه مطلب

داروی گاباپنتین چیست و چه کاربردی دارد؟داروی گاباپنتین چیست و چه کاربردی دارد؟

درد نوروپاتیک، درد ناشی از اعصاب آسیب ‌دیده است. این نوع درد متفاوت از پیام های دردی است که در طول اعصاب سالم از بافت آسیب‌ دیده فرستاده می شوند. ... ادامه مطلب

مهمترین نکات در تهیه کمربند طبی یا بریس کمرمهمترین نکات در تهیه کمربند طبی یا بریس کمر

کمردرد دلایل مختلفی دارد که از آن جمله می‌توان به آسیب‌دیدگی ورزشی قدیمی، ساییدگی شدید ناشی از کار بدنی یا فرآیند طبیعی بالا رفتن سن اشاره کرد. کمردرد، صرف نظر از دلیل آن، زندگی را دشوار می‌کند. حمایت از ساختار کمر و محافظت از آن روش بهتری برای مدیریت کمردرد است. ... ادامه مطلب

انگشت چکشی پا؛ درمان با روشهای غیر جراحی در کلینیک طب فیزیکیانگشت چکشی پا؛ درمان با روشهای غیر جراحی در کلینیک طب فیزیکی

انگشت چکشی در اثر عدم تعالی در عضلات اطراف مفصل پا به وجود می‌ آید. در طی این ناهنجاری، انگشت پا از محل مفصل میانی خود به سمت پایین خمیده می‌ شود و باعث می‌ شود که انگشت به شکل یک چکش دربیاید. ... ادامه مطلب