دکتر سلمان فلاح
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب پزشکی / قرارگیری صحیح وضعیت های مختلف در بارداری- بخش دوم

قرارگیری صحیح وضعیت های مختلف در بارداری- بخش دوم

نحوه صحیح رانندگی در دوران حاملگی چگونه است؟

از یک بالش یا یک حمایت کننده در قوس کمر استفاده کنید. زانوها در سطح لگن یا کمی بالاتر از آن قرار گیرند. صندلی را آنقدر به فرمان نزدیک کنید که زانوها خم شوند و کف پا روی پدال ها قرار گیرد. بهتر است در حد امکان (البته بسته به اندازه قد فرد) فاصله شکم تا فرمان 25 سانتی متر باشد.

البته در هفته های آخر بارداری بدلیل بزرگ شدن شکم و نزدیکی آن به فرمان توصیه می شود که سوار صندلی مسافر شوید و از رانندگی بپرهیزید.
قسمت پایینی کمربند ایمنی کاملا زیر شکم و قسمت بالایی آن بین دو سینه قرار می گیرد. در ماشینهایی که مجهز به کیسه هوا هستند بستن کمربند ایمنی الزامی است و چه در صندلی راننده وچه در صندلی مسافر رعایت فاصله حد اقل 25 سانتی متر از منبع کیسه هوا ضروری است. کیسه هوا در سمت راننده معمولا در فرمان جاسازی می شود بنابراین باید جهت فرمان به سمت سینه تنظیم شود نه سر یا شکم.

همچنین بخوانید: نکات ورزش در بارداری

وضعیت های مختلف در بارداری

نحوه صحیح بلند کردن اجسام در حاملگی چگونه است؟

در زمان حاملگی برای بلند کردن اجسام سنگین حتما درخواست کمک از افراد بکنید. به هیچ عنوان اجسام سنگین تر از 10 کیلو گرم را بلند نکنید. قبل از بلند کرد اجسام مطمئن شوید که جای پایتان محکم است! بعد از گرفتن جسم با استفاده از عضلات پا زانو ولگن را راست کنید . بعد از بلند کردن صاف بایستید بدون چرخش و در حین حمل بار سعی کنید که پاها فقط به سمت جلو حرکت کنند .

اینستاگرام دکتر سلمان فلاح
وقتی که می خواهید یک جسم را از روی یک میز بلند کنید آن را نزدیک لبه میز آورده و سپس با خم و راست کردن زانوها آن را بلند می کنیم (هر چقدر اجسام در موقع بلند کردن نزدیک تر به بدن باشند انرژی کمتری مصرف می شود). از بلند کردن اجسام سنگینی که بالای سطح کمری قرار گرفته اند بپرهیزید. در موقع حمل کردن , اجسام نزدیک به بدن با شد و عضلات شکم سفت باشند و قدمهای کوتاه و با سرعت کم بردارید.

برای کسب آگاهی بیشتر در مورد درمان گرفتگی گردن کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان حکیم نظامی ، خیابان شریعتی غربی ، نبش کوچه 16 ، جنب مسجد امام حسن عسکری ، طبقه اول
تلفن : 91011414 - 031


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علل و درمان کیست موکوسی انگشت دستعلل و درمان کیست موکوسی انگشت دست

کیست موکوسی انگشت، یک ضایعه شایع و خوش‌خیم است که به صورت گره سفت در انگشتان دست یا پا ظاهر می شود. ... ادامه مطلب

پس از جراحی بسته دیسک نیاز به چه مراقبتهایی وجود دارد؟پس از جراحی بسته دیسک نیاز به چه مراقبتهایی وجود دارد؟

در کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر سلمان فلاح در اصفهان، می‌توانید با جراحی بسته دیسک، به رفع و بهبود دردهای ناشی از دیسک کمر و گردن بپردازید و کیفیت زندگیتان را ارتقا داده توانایی های خود را در انجام کارها و فعالیت های روزمره، که به هر دلیل دچار اشکال شده اند؛ افزایش دهید. لطفا جهت ارتباط با این ... ادامه مطلب

سندرم گیرافتادگی شانه چیست و چگونه درمان میشود؟سندرم گیرافتادگی شانه چیست و چگونه درمان میشود؟

سندرم گیرافتادگی شانه ، زمانی رخ می دهد که بافت های نرم مفصل شانه و اطراف آن به طور مکرر توسط استخوان های اطراف فشرده شوند . این مشکل به طور معمول هنگامی اتفاق می افتد که بازو حدودا تا نیمه در بالای سر قرار گیرد . در این مقاله به بررسی سندرم گیرافتادگی شانه می پردازیم . ... ادامه مطلب

درباره آرتروز و دیسک کمر بیشتر بدانیددرباره آرتروز و دیسک کمر بیشتر بدانید

درد کمر علت‌های زیادی دارد که از شایع‌ترین آن‌ها آسیب دیسک و یا آرتروز ستون فقرات (اسپوندیلوز) است. آرتروز کمر همان تخریب مهره‌‌ و یا فرسایش مفاصل بین ستون فقرات است. اما دیسک، بیرون آمدن ماده ژله ای داخل دیسک و تحریک اعصاب کناری از جمله عصب سیاتیک است ... ادامه مطلب