دکتر سلمان فلاح
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / خدمات در مطب / روش درمانی کایروپراکتیک چیست؟

روش درمانی کایروپراکتیک چیست؟

کایروپراکتیک یک حرفه مراقبت بهداشتی است که به درمان غیر جراحی اختلالات سیستم عصبی یا سیستم اسکلتی-عضلانی اختصاص دارد. به طور کلی متخصصان کایروپراکتیک تمرکز منحصر به فردی بر روی دستکاری و درمان ساختارهای اطراف دارند.

آنچه در این مطلب میخوانید

بسیاری از مطالعات بیانگر این نتایج هستند که درمان‌های دستی که معمولاً توسط پزشکان طب فیزیکی انجام می‌شوند، برای درمان کمردرد موثر بوده و همچنین برای درمان دیسک کمر، رادیکولوپاتی و گردن درد مفید است. شما می‌توانید برای کایروپراکتیک یا درمان های دستی، به کلینیک طب فیزیکی دکتر سلمان فلاح در اصفهان مراجعه نمایید. لطفا جهت ارتباط با کلینیک طب فیزیکی دکتر فلاح ازطریق تماس با شماره تلفن 91011414 - 031 اقدام فرمایید. همچنین می‌توانید از طریق واتساپ شماره 09303970020 ، با ذکر دقیق شرح حال و ارسال مدارک پزشکی خود، مشاوره بگیرد.

تشخیص

در اولین ملاقات متخصص کایروپراکتیک سابقه پزشکی بیمار را مورد بحث قرار می‌دهد و یک معاینه فیزیکی انجام می‌دهد. همچنین ممکن است آزمایش‌های تشخیصی از جمله:

متخصص کایروپراکتیک بر اساس علائم، یافته‌های معاینه و نتایج آزمایشات یک برنامه درمانی تهیه کرده و سپس از دست یا ابزارهای کوچک خود برای اعمال نیرویی سریع و کنترل شده به مفصل استفاده می‌کند.

روش

یک تنظیم کایروپراکتیک شامل اعمال نیرویی سریع و کوتاه بر روی مهره‌های ستون فقرات است ومعمولا باعث صدا دار شدن حباب‌های گاز مفصلی (کاویتاسیون مفصلی) ناشی از انتشار گازهای اکسیژن، نیتروژن و دی اکسید کربن می‌شود که فشار مفصل را آزاد می‌کند.

همچنین اگر بیشتر عضلات اطراف دچار اسپاسم شوند یا بیمار در حین مراقبت کایروپراکتیک دچار تنش شود، عدم احساس آرامش و ناراحتی جزئی کوتاه مدتی بوجود می‌آید.

روش درمانی کایروپراکتیک

درمان

کایروپراکتیک معمولاً شامل درمان بیماری‌های شایع کمر درد از طریق درمان دستی است:

پزشکان کایروپراکتیک دارو تجویز نمی‌کنند. این امر به آن‌ها اجازه می‌دهد که خارج از چارچوب بدن فکر کنند. متخصص کایروپراکتیک ممکن است موارد زیر را تجویز کند:

متخصص کایروپراکتیک ممکن است همراه با کایروپراکتیک درمان‌های دیگری را توصیه کند. این درمان‌ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

اینستاگرام دکتر سلمان فلاح

مزایای تنظیم کایروپراکتیک

مراقبت‌های کایروپراکتیک به کاهش درد ناشی از موارد زیر کمک می‌کند:

خطرات تنظیم کایروپراکتیک

بعد از درمان کایروپراکتیک ممکن است احساس خستگی یا درد بروز کند. برخی افراد نیز دچار سر درد می‌شوند. در موارد نادر، درمان کایروپراکتیک ممکن است عوارض جدی مانند:

لازم به ذکر است هنگامی که فرد بدون مجوز درمان را انجام می‌دهد، احتمال بروز عوارض بیشتر می‌شود. لذا فقط باید با یک متخصص کایروپراکتیک مجاز تحت درمان قرار گرفت.

هدف نهایی کایروپراکتیک

بسیاری از مردم پس از درمان کایروپراکتیک تقریباً از علائم رهایی می‌یابند. اما هدف مراقبت‌های کایروپراکتیک این است که به جای تسکین علائم در کوتاه مدت، سلامت بیمار را در طولانی مدت بازیابی کند. بنابراین یک متخصص کایروپراکتیکی از بیمار درمورد فعالیت‌های روزانه نظیر راه رفتن، ایستادن، نشستن و خوابیدن سوال می‌پرسد. یادگیری نحوه قرار دادن بدن در پشت میز، هنگام ایستادن، راه رفتن، خوابیدن و همچنین استفاده از تمرینات روزانه، می‌تواند در پیشگیری از مشکلات آینده بسیار ارزشمند باشد.

تکارتراپی امکان درمان بیماری‌های مفصلی و عضلانی را فراهم می‌آورد که اغلب در توانبخشی و فیزیوتراپی با آن‌ها مواجه می‌شویم. این روش بدون درد و غیرتهاجمی، توسط دکتر سلمان فلاح در اصفهان برای بیمارانی که از تاندونیت شانه، درد و التهاب کمر و گردن ، پیچ خوردگی یا دررفتگی مچ و ... رنج می‌برند؛ انجام می‌شود. لطفا جهت ارتباط با کلینیک طب فیزیکی دکتر فلاح ازطریق تماس با شماره تلفن 91011414 - 031 اقدام فرمایید. همچنین می‌توانید از طریق واتساپ شماره 09303970020 ، با ذکر دقیق شرح حال و ارسال مدارک پزشکی خود، مشاوره بگیرد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان حکیم نظامی ، خیابان شریعتی غربی ، نبش کوچه 16 ، جنب مسجد امام حسن عسکری ، طبقه اول
تلفن : 91011414 - 031


نظرات کاربران درباره این مطلب :علی بخشی [ 1402-05-19 ]
دکتر خسته نباشید . روش درمانی کایروپراکتیک خطرناک نیست؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علائم و درمان التهاب رباط کف پاعلائم و درمان التهاب رباط کف پا

التهاب کف پا یکی از شایع‌ترین بیماری‌ هایی است که باعث درد پاشنه پا می‌ شود. فاسیا پلانتار نواری است از بافت سخت و فیبری که در امتداد کف پا قرار دارد. فاسیای کف پا به استخوان پاشنه و به پایه انگشتان پا می‌ چسبد. این به حمایت از قوس پا کمک کرده و نقش مهمی در مکانیک طبیعی پا در حین راه رفتن دارد ... ادامه مطلب

تفاوت آرتروز گردن با دیسک گردن در چیست؟تفاوت آرتروز گردن با دیسک گردن در چیست؟

دیسک گردن بر اثر التهاب مفاصل به وجود می آید و موجب آرتروز گردن می شود. آرتروز، ساییدگی و فرسودگی کلی مفاصل می باشد که منجر به تحلیل رفتن دیسک ها و مفاصل می شود. این دو شرایط ممکن است شبیه به هم به نظر برسند؛ اما ناشی از عوامل مختلفی هستند و آرتروز گردن با دیسک گردن پیامدهای متفاوتی دارند. ... ادامه مطلب

سوالات رایج در مورد انگشت ماشه ای و پاسخ به انهاسوالات رایج در مورد انگشت ماشه ای و پاسخ به انها

انگشت ماشه ای در ابتدا ممکن است فقط با درد کف دست و قاعده انگشتان خود را نشان دهد بتدریج به صورت گیر کردن انگشت هنگام باز کردن خود را نشان میدهد. ... ادامه مطلب

درد و سوزش کف پا در اثر سندروم تونل تارسدرد و سوزش کف پا در اثر سندروم تونل تارس

تونل تارس یک کانال است که در سمت داخلی مچ پا و در زیر قوزک داخلی قرار گرفته است. یک طرف این کانال استخوان های تالوس (قاپ) و کالکانه (پاشنه) قرار گرفته و در طرف دیگر کانال یک بافت نواری شکل به نام فلکسور رتیناکولوم flexor retinaculum وجود دارد. ... ادامه مطلب