دکتر سلمان فلاح
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب پزشکی / علت درد گودی کف پا چیست؟

علت درد گودی کف پا چیست؟

درد کف پا می تواند در نتیجه عوامل مختلف ایجاد شود . انحنای کف پا ، کنترل نحوه توزیع فشار در ناحیه پا را در هنگام انجام فعالیت هایی مثل راه رفتن بر عهده دارد . در صورتیکه انحنای کف پا یا بافت های نرم اطراف آن دچار مشکل شوند ، امکان احساس درد در همه نقاط پا ، زانو ، یا پایین کمر وجود دارد . برای درمان درد کف پا تشخیص علت درد برای انتخاب روش درمانی مناسب مهم است. شما می‌توانید برای رهایی از درد کف پای خود، به کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر سلمان فلاح در اصفهان مراجعه نمایید. لطفا جهت ارتباط با این مرکز ازطریق تماس با شماره تلفن 91011414 - 031 اقدام فرمایید. همچنین می‌توانید از طریق واتساپ شماره 09303970020 ، با ذکر دقیق شرح حال و ارسال مدارک پزشکی خود، مشاوره بگیرد.

آنچه در این مطلب میخوانید

در این مقاله به بررسی علل به وجود آمدن درد در کف پا و راه های درمان آن می پردازیم .

علل درد کف پا

علت و درمان درد کف پا

اینستاگرام دکتر سلمان فلاح

درمان درد کف پا

  1. لیزر درمانی : لیزر یکی از روش های درمان درد کف پا می باشد که برای تسکین درد ، کاهش التهاب و تسریع دوران بهبود به کار برده می‌ شود . این فن‌آوری پیشرفته ، بدون درد ، غیر تهاجمی و بدون اثر جانبی است که تنها چند دقیقه طول می‌ کشد . نتایج حاصل از لیزر درمانی غالبا آنی است و تاثیر آن بر تسریع فرایند های التیام به اثبات رسیده است .
  2. فیزیوتراپی : متخصصان فیزیوتراپی با استفاده از تمرینات دستی یا تمرینات با کمک دستگاه های فیزیوتراپی می توانند به کاهش درد ، افزایش جریان خون و بهبودی بیمار کمک کنند .
  3. درمان دارویی : استامینوفن و دارو های ضدالتهاب بدون استروئید مانند آسپرین ، ایبوپروفن یا ناپروکسین می تواند باعث کاهش درد و التهاب کف پا شود . برای موارد جدی‌ تر ، تزریق استروئید یا جراحی پا ممکن است به کاهش درد و تورم و اصلاح مشکل زمینه‌ای شما کمک کند .
  4. آب درمانی : سونا ، حمام بخار ، حمام پا و استفاده از کمپرس‌ های آب سرد و گرم از انواع آب درمانی محسوب می‌ شوند .
  5. پوشیدن کفش مناسب : کفش با پاشنه طبی و نرم و دارای محافظ قوس کف پا بپوشید . کفش ورزشی بنددار بهتر از صندل روباز است . از پوشیدن کفش‌ های قدیمی یا کهنه با پاشنه ساییده شده خودداری کنید .

دکتر سلمان فلاح متخصص ستون فقرات و مفاصل و دارای بورد تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی در اصفهان می‌باشند؛ که با روشهایی نظیر اوزون درمانی ، لیزر درمانی پرتوان ، ارتوکین تراپی ، PRP ، مگنت درمانی ، شوک ویو درمانی ، تکارتراپی و ... می‌توانند بسیاری از دردها و مشکلات اندام های اسکلتی - عضلانی شما را درمان نمایند. همچنین در کلینیک توانبخشی دکتر فلاح، نوار عصب و عضله که اقدامی تشخیصی است نیز صورت می‌گیرد. این مرکز علاوه بر اقدامات مذکور، به عنوان کلینیک پا، می‌تواند به بیماران دیابتی و ... نیز خدمات تشخیصی درمانی مربوط به پا را ارائه نماید. لطفا جهت ارتباط با این مرکز ازطریق تماس با شماره تلفن 91011414 - 031 اقدام فرمایید. همچنین می‌توانید از طریق واتساپ شماره 09303970020 ، با ذکر دقیق شرح حال و ارسال مدارک پزشکی خود، مشاوره بگیرد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان حکیم نظامی ، خیابان شریعتی غربی ، نبش کوچه 16 ، جنب مسجد امام حسن عسکری ، طبقه اول
تلفن : 91011414 - 031


نظرات کاربران درباره این مطلب :زهرا خیری [ 1402-05-18 ]
وقت بخیر . من بعد چند دقیقه راه رفتن احساس درد شدیدی در کف پا دارم . چه دلیلی میتونه داشته باشه؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
سلول درمانی در مبتلایان آرتروز چیست و چگونه انجام می شود؟سلول درمانی در مبتلایان آرتروز چیست و چگونه انجام می شود؟

سلول درمانی شاخه‌ای ازعلم پزشکی ترمیمی است که در آن از تزریق سلول‌ های فرآوری شده در خارج از بدن برای ترمیم بافت و یا اعضای بدن بیمار استفاده می‌ شود .در این مقاله به بررسی سلول درمانی در مبتلایان به آرتروز می پردازیم . ... ادامه مطلب

ورزش درمانی چیست؟ورزش درمانی چیست؟

ورزش درمانی یکی از مهارت‌های اصلی است که حرفه فیزیوتراپی بر اساس آن بنا شده است. با در نظر گرفتن تعاریف ورزش درمانی و فعالیت بدنی می‌توان دریافت که اگرچه تمرین درمانی شامل اجزای فعالیت بدنی و ورزش است، اما همچنان یک برنامه ورزشی منظم برای رفع نقص‌ها و بهبود عملکرد ارائه می‌دهد. ... ادامه مطلب

آیا اختلال نعوظ با شاک ویو تراپی درمان می شود؟آیا اختلال نعوظ با شاک ویو تراپی درمان می شود؟

شاک ویو یکی از گزینه های درمانی متعدد برای اختلال نعوظ است. امواج ضربه ای با شدت کم باعث رشد عروق‌خونی جدید و بهبود جریان خون در آلت تناسلی می شود که ... ادامه مطلب

تنگی کانال نخاعی چیست و چگونه درمان می شود؟تنگی کانال نخاعی چیست و چگونه درمان می شود؟

هرگاه یک توده به نخاع فشار وارد کند، می گوییم تنگی کانال نخاعی رخ داده است. این توده می تواند یک تومور یا قسمتی از استخوان باشد. توجه کنید که هر قسمت از نخاع از گردن تا پایین کمر می تواند دچار این عارضه شود. ... ادامه مطلب