دکتر سلمان فلاح
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کمر درد / درد کمر هنگام نشستن و خم شدن و راه های پیشگیری و درمان آن

درد کمر هنگام نشستن و خم شدن و راه های پیشگیری و درمان آن

کمردرد یکی از رایج ترین مشکلات انسان ها می باشد. ایجاد درد در کمر هنگام نشستن و خم شدن، می تواند به دلیل وضعیت نامناسب بدن در موقع نشستن، آسیب دیدگی و یا سایر مشکلات سلامتی باشد. طبق آمار، از هر 4 نفر بزرگسال تقریبا 1 نفر در هر دوره 3 ماهه، یک روز کمر درد دارد. اگر تعدادی از مهره های ستون فقرات به یکدیگر جوش بخورند، بیماری ای به نام اسپوندلیت آنکیلوزان رخ می دهد. این بیماری التهابی، سبب کاهش انعطاف پذیری ستون فقرات بیمار می شود و بدن بیمار حالتی خمیده و قوز مانند پیدا می کند. به دنبال آن، هنگام نشستن و خم شدن، بیمار دچار درد می شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

در صورت درگیر شدن دنده ها، نفس عمیق کشیدن بیمار نیز دشوار می شود. این بیماری در مردان بیش تر از زنان دیده می شود. یکی از علل شایع و مهم درد کمر در این موقعیت ها، همین بیماری است. هرچند کمر درد در سنین جوانی و کودکی نیز مشاهده می شود؛ اما با افزایش سن، این درد بدتر و شایع تر می شود. در ادامه این مقاله به بررسی کامل تر درد کمر هنگام نشستن و خم شدن و راه های پیشگیری و درمان آن می پردازیم.

در کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر سلمان فلاح در اصفهان، می‌توانید با روشهای درمان بدون جراحی، به رفع و بهبود اغلب دردهای کمر و ستون فقرات بپردازید و کیفیت زندگیتان را ارتقا داده توانایی های خود را در انجام کارها و فعالیت های روزمره، که به هر دلیل دچار اشکال شده اند؛ افزایش دهید. لطفا جهت ارتباط با این مرکز ازطریق تماس با شماره تلفن 91011414 - 031 اقدام فرمایید. همچنین می‌توانید از طریق واتساپ شماره 09303970020 ،با ذکر دقیق شرح حال و ارسال مدارک پزشکی خود، مشاوره بگیرد.

علل درد کمر در هنگام خم شدن و نشستن چه می تواند باشد؟

کمر درد

این درد چگونه درمان می شود؟

اینستاگرام دکتر سلمان فلاح

چگونه می توان از این درد کمر جلوگیری کرد؟

درد کمر غالبا در افراد چاق و یا افرادی که سیگاری اند، دیده می شود. علاوه بر آن، افرادی که کم تحرک اند و به ندرت فعالیت می کنند، بیش تر از سایرین دچار این درد می شوند. کسانی که تمایل به بی تحرکی دارند، ولی برخی از اوقات ورزش های سخت انجام می دهند نیز مستعد این بیماری هستند. با دوری کردن از این ریسک فاکتورها احتمال ابتلا به این بیماری کاهش می یابد.
برای جلوگیری از این بیماری، باید وضعیت بدن بهبود پیدا کند. در این صورت درست نشستن در پیشگیری از این درد موثر است. پس باید سعی کنید که صاف بنشینید، پشت کمر خود را به پشت صندلی تکیه دهید و پاهای خود را بر روی زمین قرار دهید. همچنین توصیه می شود که در زمان نشستن، زانوها اندکی بالاتر از لگن قرار بگیرد.

دکتر سلمان فلاح متخصص ستون فقرات و مفاصل و دارای بورد تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی در اصفهان می‌باشند؛ که با روشهایی نظیر اوزون درمانی ، لیزر درمانی پرتوان ، ارتوکین تراپی ، PRP ، مگنت درمانی ، شوک ویو درمانی ، تکارتراپی و ... می‌توانند بسیاری از دردها و مشکلات اندام های اسکلتی - عضلانی شما را درمان نمایند. همچنین در کلینیک توانبخشی دکتر فلاح، نوار عصب و عضله که اقدامی تشخیصی است نیز صورت می‌گیرد. این مرکز علاوه بر اقدامات مذکور، به عنوان کلینیک پا، می‌تواند به بیماران دیابتی و ... نیز خدمات تشخیصی درمانی مربوط به پا را ارائه نماید. لطفا جهت ارتباط با این مرکز ازطریق تماس با شماره تلفن 91011414 - 031 اقدام فرمایید. همچنین می‌توانید از طریق واتساپ شماره 09303970020 ، با ذکر دقیق شرح حال و ارسال مدارک پزشکی خود، مشاوره بگیرد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان حکیم نظامی ، خیابان شریعتی غربی ، نبش کوچه 16 ، جنب مسجد امام حسن عسکری ، طبقه اول
تلفن : 91011414 - 031


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :مهدی رسولی [ 1402-05-18 ]
دکتر من هنگام ایستادن طولانی کمر درد میگیرم دیسک کمر دارم؟

حکیمه حسنپور [ 1401-11-07 ]
چهل سه سالم دیروز کیسه سیمان سفید برداشتم الان نمی تونم نمازبخوانم اگه هم بلند شدم نمی تونم بلند بشم تشکر از راهنماتون

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تعریف فلج مغزی همی پلژیتعریف فلج مغزی همی پلژی

همی‌ پلژی نوعی بیماری است که در اثر آسیب مغزی یا آسیب نخاعی ایجاد می‌شود و به فلجی در یک طرف بدن می‌انجامد. این بیماری باعث ضعف، مشکلات مربوط به کنترل عضلات و سفتی عضلات می‌شود. ... ادامه مطلب

متخصص طب فیزیکی و توان بخشی چه کسی است؟متخصص طب فیزیکی و توان بخشی چه کسی است؟

طب فیزیکی و توانبخشی یکی از تخصص های رشته پزشکی است که به منظور پیشگیری، درمان و بازتوانی طیف وسیعی از بیماری ها با هدف افزایش کیفیت زندگی اقدام می نماید. ... ادامه مطلب

بالجینگ دیسک گردن چیست و چگونه درمان میشود؟بالجینگ دیسک گردن چیست و چگونه درمان میشود؟

در اکثر موارد، بیرون زدگی دیسک گردن خود به خود و بدون آنکه دلیل آن مشخص شود، اتفاق می افتد. ... ادامه مطلب