دکتر سلمان فلاح
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی بسته دیسک / درمان دیسک کمر، گردن و ستون فقرات با لیزر تراپی

درمان دیسک کمر، گردن و ستون فقرات با لیزر تراپی

فتق یا پارگی دیسک به مشکل یکی از بالشتک‌های لاستیکی (دیسک‌ها) اشاره دارد که بین استخوان‌ها (مهره‌ها) قرار می‌گیرد و ستون فقرات شما را تشکیل می‌دهند. یک دیسک ستون فقرات دارای یک مرکز نرم و ژله مانند (هسته) است و در قسمت بیرونی (حلقه) سخت تر و لاستیکی تر است. فتق دیسک (دیسک پاره شده) زمانی رخ می دهد که بخشی از هسته از طریق پارگی حلقوی به بیرون فشار می آورد.

آنچه در این مطلب میخوانید

فتق دیسک که می تواند در هر قسمت از ستون فقرات رخ دهد، اغلب در قسمت پایین کمر رخ می دهد. بسته به اینکه فتق دیسک کجا باشد، می تواند منجر به درد، بی حسی یا ضعف در بازو یا پا شود.

در کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر سلمان فلاح در اصفهان، می‌توانید با روشهای درمان بدون جراحی، مانند بکارگیری لیزر تراپی ، به رفع و بهبود اغلب دردها مانند دردهای ناشی از دیسک کمر و گردن بپردازید و کیفیت زندگیتان را ارتقا داده توانایی های خود را در انجام کارها و فعالیت های روزمره، که به هر دلیل دچار اشکال شده اند؛ افزایش دهید. لطفا جهت ارتباط با این مرکز ازطریق تماس با شماره تلفن 91011414 - 031 اقدام فرمایید. همچنین می‌توانید از طریق واتساپ شماره 09303970020 ،با ذکر دقیق شرح حال و ارسال مدارک پزشکی خود، مشاوره بگیرد.

علائم دیسک کمر، گردن و ستون فقرات

بیشتر فتق دیسک ها در قسمت پایین کمر اتفاق می افتد، اما ممکن است در گردن نیز رخ دهد. علائم و نشانه ها به محل قرار گرفتن دیسک و اینکه آیا دیسک به عصب فشار می آورد یا خیر، بستگی دارد. فتق دیسک معمولا یک طرف بدن را تحت تاثیر قرار می دهد.

دلایل بروز دیسک کمر، گردن و ستون فقرات

فتق دیسک اغلب در نتیجه ساییدگی و پارگی تدریجی مرتبط با افزایش سن به نام انحطاط دیسک صورت می‌گیرد. با بالا رفتن سن افراد، دیسک‌ها از انعطاف‌پذیری دیسک ها کم شده و بیشتر مستعد پارگی یا پارگی با فشار یا پیچش جزئی می‌شوند.اکثر مردم نمی توانند علت فتق دیسک خود را مشخص کنند. گاهی اوقات، استفاده از عضلات پشت به جای عضلات ساق و ران برای بلند کردن اجسام سنگین می‌تواند منجر به فتق دیسک شود، همانطور که ممکن است در حین بلند کردن، چرخش و پیچ خوردگی ایجاد کند. به ندرت، یک رویداد آسیب زا مانند زمین خوردن یا ضربه به پشت علت فتق دیسک است.

درمان دیسک کمر، گردن و ستون فقرات با لیزر تراپی

عوامل خطر دیسک کمر، گردن و ستون فقرات

عواملی که می توانند خطر فتق دیسک را افزایش دهند، عبارتند از:

انواع لیزر برای درمان دیسک کمر، گردن و ستون فقرات

دو نوع لیزر وجود دارد که معمولا برای درمان آسیب‌ها و شرایط عصب و دیسک استفاده می‌شود.
لیزر کلاس III همچنین به عنوان لیزر سرد یا LLLT برای لیزر درمانی سطح پایین شناخته می‌شود و کلاس IV. لیزر درمانی کلاس IV به عنوان HPLT برای لیزر درمانی با توان بالا نیز شناخته می شود.
پزشک پروتکل لیزر درمانی مناسب را برای درمان شما تعیین خواهد کرد.

فواید لیزر تراپی

اینستاگرام دکتر سلمان فلاح

همچنین تحقیقات و مطالعات نشان می دهد که لیزر تراپی باعث موارد زیر می‌شود:

  1. افزایش میکروسیرکولاسیون
  2. افزایش اتساع عروق
  3. افزایش تولید کلاژن
  4. افزایش پاسخ لنفاوی
  5. افزایش متابولیسم سلولی
  6. افزایش ترمیم بافت
  7. افزایش ترمیم استخوان
  8. بازسازی سریع اعصاب
  9. کاهش التهاب
  10. کاهش ادم

ریکاوری پس از درمان دیسک کمر، گردن و ستون فقرات با لیزر تراپی

هیچ زمان استراحت یا دوره نقاهت در حین درمان وجود ندارد. جلسات لیزر بسته به لیزر و نوع درمانی که فرد دریافت می‌کند، از یک دقیقه تا ده دقیقه طول می‌کشد. بیماران باید به خوبی هیدراته بمانند و تغذیه مناسب را در طول این فرآیند و پس از آن برای حاصل شدن بهترین بهبودی انجام دهند.

دکتر سلمان فلاح متخصص ستون فقرات و مفاصل و دارای بورد تخصصی طب فیزیکی و توانبخشی در اصفهان می‌باشند؛ که با روشهایی نظیر اوزون درمانی ، لیزر درمانی پرتوان ، ارتوکین تراپی ، PRP ، مگنت درمانی ، شوک ویو درمانی ، تکارتراپی و ... می‌توانند بسیاری از دردها و مشکلات اندام های اسکلتی - عضلانی شما را درمان نمایند. همچنین در کلینیک توانبخشی دکتر فلاح، نوار عصب و عضله که اقدامی تشخیصی است نیز صورت می‌گیرد. این مرکز علاوه بر اقدامات مذکور، به عنوان کلینیک پا، می‌تواند به بیماران دیابتی و ... نیز خدمات تشخیصی درمانی مربوط به پا را ارائه نماید. لطفا جهت ارتباط با این مرکز ازطریق تماس با شماره تلفن 91011414 - 031 اقدام فرمایید. همچنین می‌توانید از طریق واتساپ شماره 09303970020 ، با ذکر دقیق شرح حال و ارسال مدارک پزشکی خود، مشاوره بگیرد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان حکیم نظامی ، خیابان شریعتی غربی ، نبش کوچه 16 ، جنب مسجد امام حسن عسکری ، طبقه اول
تلفن : 91011414 - 031


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :عاطفه شادبخش [ 1402-05-17 ]
دکتر هزینه لیزر درمانی دیسک گردن چه قدره؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
ورزش برای درمان گرفتگی گردنورزش برای درمان گرفتگی گردن

گرفتگی یا اسپاسم گردن زمانی رخ می‌ دهد که ماهیچه‌ های گردن فرد به طور غیرارادی منقبض شوند.اسپاسم گردن می‌تواند بسیار دردناک باشد و ممکن است باعث سردرد یا سرگیجه شود.خوشبختانه، فرد معمولاً می‌ تواند اسپاسم گردن را با ورزش و درمان‌ های خانگی درمان کند. ... ادامه مطلب

چگونه به آرتروز مبتلا نشویم؟چگونه به آرتروز مبتلا نشویم؟

انتهای استخوان ها در این مفاصل با یک لایه غضروف پوشیده شده است. در صورتی که این غضروف ها تجزیه شوند، دو استخوان به یکدیگر ساییده می شوند؛ به این حالت آرتروز می گوییم.در ادامه این مقاله به بررسی دقیق تر پیشگیری از ابتلا به آرتروز می پردازیم. ... ادامه مطلب

لیزر درمانی زانو برای درمان انواع دردهای زانولیزر درمانی زانو برای درمان انواع دردهای زانو

لیزر درمانی یک درمان جایگزین برای برخی از انواع درد است، مانند درد هایی که اغلب در زانو ایجاد می‌ شود. تحقیقات در مورد لیزردرمانی مقدماتی است. با این حال، برخی از مطالعات نشان می‌ دهد که می‌ تواند درد، از جمله درد زانو را کاهش دهد. ... ادامه مطلب

درمان انواع بی اختیاری ادرار و مدفوع با بیوفیدبکدرمان انواع بی اختیاری ادرار و مدفوع با بیوفیدبک

بی اختیاری ادرار و مدفوع به از دست دادن غیرارادی ادرار یا مدفوع گفته می شود. بی اختیاری عارضه ای کشنده نیست؛ اما بیماری ای شایع و آزار دهنده است. ... ادامه مطلب