صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحی بسته دیسک
میزان اثرگذاری عمل دیسک کمر با لیزر

دیسک کمر، یکی از رایج‌ترین اختلالات مربوط به ستون فقرات است که سالانه بسیاری از افراد را درگیر می کند.

درمان بالجینگ دیسک کمر با روشهای سرپایی طب فیزیکی

بین هر دو مهره بافتی نرم واقع است که به آن دیسک بین مهره ای می گویند. این دیسک از به هم ساییده شدن دو مهره جلوگیری می کند. همچنین این دیسک مانند یک کم

درمان دیسک کمر، گردن و ستون فقرات با لیزر تراپی

فتق دیسک که می تواند در هر قسمت از ستون فقرات رخ دهد، اغلب در قسمت پایین کمر رخ می دهد. بسته به اینکه فتق دیسک کجا باشد، می تواند منجر به درد، بی حسی یا ضعف در بازو یا پا شود.

روش های جدید درمان دیسک کمر

دیسک ستون فقرات، جسم کوچک ژلاتینی مانند به شکل دونات است که مرکز نرم‌ تر آن در بین بخش خارجی سخت‌ تر قرار گرفته است. از فتق دیسک با اصطلاحات پارگی یا لغزش دیسک نیز یاد می‌ شود.

آیا پارگی دیسک کمر با استراحت خوب می شود؟

اگر مواد مرکزی دیسک نخاعی به سمت خارج حرکت کنند، می توانند به اعصاب نخاعی فشار وارد کنند که به دنبال آن درد بروز می یابد؛ به این حالت پارگی دیسک کمر می گوییم. این عارضه با نام های دیگری مانند فتق و یا بیرون زدگی دیسک کمر نیز شناخته می شود.

لیزر پرتوان برای دیسک کمر

لیزر پرتوان دارای یک حالت پالس منحصر به فرد است که انرژی لیزر را بدون گرم کردن بافت‌ های سطحی به بافت‌ های عمیق‌ تر می‌ رساند. همچنین دارای فرکانس‌ های مداوم و تعدیل‌ کننده برای ترویج کنترل و بهبود درد است. قدرت بالاتر آن دوز درمانی بزرگ‌ تری را ارائه داده و در نتیجه زمان درمان کوتاه‌ تر می‌ شود.

درمان پارگی دیسک کمر بدون عمل

تقریبا 2 درصد از کسانی که از کمردرد رنج می برند، پارگی دیسک کمر را نیز تجربه می کنند. علائم این بیماری معمولا با گذشت زمان کاهش می یابد. در ادامه این مقاله به بررسی دقیق تر مدت زمان ترمیم پارگی دیسک کمر می پردازیم.

درمان فتق یا پارگی دیسک کمر با روش های غیر جراحی

اگر دیسک آسیب ببیند، متورم و باز می شود؛ به این حالت فتق یا پارگی دیسک می گوییم. در ادامه این مقاله به بررسی کامل تر درمان فتق یا پارگی دیسک کمر به کمک روش های غیرجراحی می پردازیم.

پس از جراحی بسته دیسک نیاز به چه مراقبتهایی وجود دارد؟

در کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر سلمان فلاح در اصفهان، می‌توانید با جراحی بسته دیسک، به رفع و بهبود دردهای ناشی از دیسک کمر و گردن بپردازید و کیفیت زندگیتان را ارتقا داده توانایی های خود را در انجام کارها و فعالیت های روزمره، که به هر دلیل دچار اشکال شده اند؛ افزایش دهید. لطفا جهت ارتباط با این

مراقبت های پس از جراحی دیسک

هدف از مراقبت های بعد از جراحی این است که محیطی آرام، مثبت و شفا بخش برای دوران نقاهت آماده شود تا بهترین نتیجه ممکن از عمل جراحی به دست بیاید. به علاوه رعایت این توصیه ها، باید، نباید ها کمک می کند تا بیمار با وضعیت جسمی و روحی بهتری دوره نقاحت را پشت سر بگذارد.

جراحی کم تهاجمی ستون فقرات چیست و چگونه انجام میشود؟

به طور کلی، هدف جراحی کم تهاجمی ستون فقرات (MIS) تثبیت استخوان‌های مهره‌ای و مفاصل نخاعی و یا کاهش فشار وارد شده بر اعصاب نخاعی است که اغلب در نتیجه شرایطی مانند بی ثباتی ستون فقرات، خار استخوان، فتق دیسک، اسکولیوز یا تومورهای نخاعی بوجود آمده است.