دکتر سلمان فلاح
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای غیرجراحی درمان درد / مزایا و معایب ارتوکین تراپی چیست؟

مزایا و معایب ارتوکین تراپی چیست؟

ارتوکین (Regenokine) یک درمان ضد التهابی برای درد و التهاب مفصل است. در ارتوكین تراپی تمركز فقط روی مشكلات مكانیكی در مفاصل نیست؛ بلكه در این روش التهاب كه به عنوان یكی از عوامل آسیب بافتی می باشد، رفع می شود. در این روش، پروتئین‌های مفید استخراج شده از خون شما به مفاصل آسیب دیده تزریق می‌شوند. به کمک ارتوکین تراپی می‌توانید به روشی مؤثر با آرتروز که نوعی بیماری فرسایشی مفصل است، مقابله کنید.

آنچه در این مطلب میخوانید

ارتوکین تراپی روش زیست‌شناختی منحصر به فردی است که ساییدگی مفصل‌ها و کمردرد را درمان می‌کند. برای انجام ارتوکین تراپی لازم است که ابتدا کمی خون از بیمار گرفته شود، سپس پروتئین‌های محافظ موجود در آن تکثیر شود و در نهایت پروتئین‌ها به خود بیمار تزریق شود. ارتوکین تراپی درمانی کاملاً ایمن، مؤثر و اتولوگ است. منظور از اتولوگ بودن استفاده کردن از خون و پروتئین‌های خود بیمار است. در ادامه با روش انجام، مزایا و معایب ارتوکین تراپی بیشتر آشنا خواهید شد.

امروزه برای درمان آرتروز از روشهای غیر جراحی متعددی استفاده می‌شود که یکی از موثرترین آنها ارتوکین تراپی است. اورتوکین تراپی در اصفهان با نتایج بسیار درخشان توسط دکتر سلمان فلاح، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی انجام می‌شود. لطفا جهت ارتباط با کلینیک طب فیزیکی دکتر فلاح ازطریق تماس با شماره تلفن 91011414 - 031 اقدام فرمایید. همچنین می‌توانید از طریق واتساپ شماره 09303970020 ،با ذکر دقیق شرح حال و ارسال مدارک پزشکی خود، مشاوره بگیرد.

کاربرد ارتوکین تراپی

ارتوکین تراپی در شرایط زیر برای بیمار توصیه می‌شود:

مزایای ارتوکین تراپی

مزایای ارتوکین درمانی با اثربخشی سایر روش‌های درمانی محافظه کارانه مقایسه می‌شود:

  1. این روش دارای اثر ضد درد مداوم و طولانی مدت است.
  2. روند التهاب را کند و یا به تعویق می‌اندازد و بنابراین از پیشرفت سریع بیماری جلوگیری می‌کند.
  3. سرم ارتوکین از ماده فعال بیولوژیکی طبیعی بدن انسان ساخته شده و هیچ ماده افزودنی شیمیایی اضافه نشده و در نتیجه عوارض جانبی کمتری دارد.
  4. به بازیابی فعالیت مفصل و دامنه حرکتی و تحرک بیمار کمک می‌کند.
ارتوکین تراپی

تفاوت پی آر پی و ارتوکین تراپی

در این فرایند نیز مشابه درمان پی آر پی ، از عوامل رشد موجود در خون بیمار برای تحریک فرایند طبیعی بهبودی قسمت آسیب‌دیده استفاده می‌شود. تفاوت بین پی آر پی و ارتوکین در این است که در پی آر پی تمرکز بر بازسازی است در حالی که در ارتوکین تراپی تمرکز بر کاهش التهاب است.

روش انجام ارتوکین تراپی

اقدامات قبل از ارتوکین تراپی

مراقبتهای پس از ارتوکین تراپی

پس از ارتوکین تراپی باید حداقل برای سه تا چهار روز از انجام فعالیت‌های سنگین جلوگیری کرد تا بهترین نتیجه حاصل شود. انجام فعالیت‌های طبیعی موردی ندارد. باید از حرکاتی که باعث تشدید درد می‌شوند خودداری شود.

دوام درمان با ارتوکین تراپی

اثرات درمانی معمولاً برای هر بیمار یا عارضه متفاوت است. پیشبینی اینکه مزایای درمان ارتوکین در یک فرد معین چه مدت دوام خواهد داشت غیرممکن است. این امر به شدت آسیب در شروع درمان نیز بستگی دارد.

شرایط منع انجام ارتوکین تراپی

انجام دادن ارتوکین تراپی در شرایط زیر توصیه نمی‌شود:

معایب ارتوکین تراپی

این روش درمانی بسیار ایمن است و هیچگونه عارضه جانبی شدیدی ندارد. فقط ممکن است در ناحیه‌ی تزریق، احساس درد و تورم موضعی جزئی شود. این علائم معمولاً طی 24 تا 48 ساعت بدون هیچگونه عوارض دیگری برطرف می‌شوند. این اثرات معمولاً فقط پس از تزریق اول دیده می‌شوند و در جلسات بعدی بیمار درد و ورم ندارد. اگر در هنگام تزریق در فضای مفصل اقدامات احتیاطی سپتیک انجام نشود، ممکن است آرتروز سپتیک ایجاد شود و درمان مؤثر نباشد.

اینستاگرام دکتر سلمان فلاح

هزینه ارتوکین تراپی

درمان با این روش هزینه های را برای بیمار به همراه دارد فاکتورهای مهم در این هزینه ها موارد زیر را شامل می شود:

  1. شدت و نوع ناحیه آسیب دیده
  2. میزان تخصص مهارت و شهرت پزشک
  3. هزینه مرتبط با کمیت و کیفیت تجهیزات و ابزارهای مخصوص آن
  4. میزان تعداد تزریقات انجام
  5. تعداد جلسات مراجعه جهت معاینه، تشخیص و درمان
  6. میزان حق ویزیت پزشک

تزریق اپیدورال استروئید که شامل تزریق مستقیم بی‌حسی موضعی و داروی استروئیدی به فضای اپیدورال نخاع و ریشه‌های عصبی است؛ توسط دکتر سلمان فلاح در کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی انجام می‌شود. لطفا جهت ارتباط با کلینیک طب فیزیکی دکتر فلاح ازطریق تماس با شماره تلفن 91011414 - 031 اقدام فرمایید. همچنین می‌توانید از طریق واتساپ شماره 09303970020 ،با ذکر دقیق شرح حال و ارسال مدارک پزشکی خود، مشاوره بگیرد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان حکیم نظامی ، خیابان شریعتی غربی ، نبش کوچه 16 ، جنب مسجد امام حسن عسکری ، طبقه اول
تلفن : 91011414 - 031


نظرات کاربران درباره این مطلب :محمد سلامی [ 1402-05-17 ]
سلام خسته نباشید. ارتوکین تراپی برای دیسک گردن بهتره یا اوزون تراپی؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
درمان درد زانو با روش پی آر پیدرمان درد زانو با روش پی آر پی

پلاسمای غنی از پلاکت یا پی آر پی، پلاسمایی است ، که حاوی تعداد پلاکت بالاتری از آن چیزی است که به طور معمول در خون یافت می‌ شود . در درمان پی آر پی از سیستم بهبودی طبیعی بدن در بهبود مشکلات اسکلتی عضلانی بیمار استفاده می‌ شود ... ادامه مطلب

چرا مهره های کمری جابه جا می شوند؟چرا مهره های کمری جابه جا می شوند؟

سرخوردگی مهره‌ کمر به وضعیتی گفته می شود که در آن یکی از مهره های ستون فقرات شما به سمت جلو حرکت می کند و روی مهره پایینی خود سر می خورد ... ادامه مطلب

دیاترمی چیست و چه کاربردی دارد؟دیاترمی چیست و چه کاربردی دارد؟

دیاترمی به معنای گرم شدن، یک درمان تسکین دهنده درد در فیزیوتراپی است که با انرژی الکترومغناطیسی می تواند اثرات فیزیولوژیکی حرارتی و غیر حرارتی برای در ... ادامه مطلب

آرتروز گردن چیست چه علائمی دارد و چگونه درمان میشود؟آرتروز گردن چیست چه علائمی دارد و چگونه درمان میشود؟

آرتروز گردن و درد دست زمانی رخ میدهد که بیماری در حال گسترش است و نیازمند رسیدگی سریع می باشد. آرتروز گردن و سر درد نیز یکی از علائم آرتروز گردن است و در موارد پیشرفته رخ می دهد. درمان آرتروز گردن با روشهای طب فیزیکی برای بیمارانی که از آرتروز گردن رنج می برند، جهت کمک به تسکین درد اهمیت زیادی دارد. ... ادامه مطلب