دکتر سلمان فلاح
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای غیرجراحی درمان درد
تزریقات داخل مفصلی و بافت نرم کاربرد تشخیصی و درمانی آن

زریقات داخل مفصل، یک روش درمانی است که جهت کاهش درد و التهاب در مفصل، داروها به صورت مستقیم توسط سرنگ به محل مشکل وارد می شوند.

بلوک یا بلاک اعصاب محیطی چیست و چه فوایدی دارد

بلاک عصبی یک روش پزشکی است که با هدف کاهش درد انجام می‌شود، به‌خصوص در مناطقی از بدن که درد مزمن یا حاد دارند.

کاربردها و فواید اوزون تراپی یا اوزون درمانی

اوزون تراپی، تزریق حالت مایع یا گازی فرم واکنش پذیرتر و فعال تر اکسیژن برای ایجاد اثرات درمانی است.

مقایسه ارتوکین درمانی با پی آرپی

تزریقات تخصصی مفاصل می‌تواند بسیاری از مناطق و شرایط را درمان کند که، روش های پی آر پی و ارتوکین تراپی تا کنون موفقیت درمانی بسیاری را رقم زده اند.

تفاوت لیزر پرتوان با لیزر کم توان

لیزر درمانی نوعی درمان پزشکی در فیزیوتراپی است که در آن از پرتوهای قوی و به خصوصی از نور برای درمان و فیزیوتراپی استفاده می شود

مگنت تراپی یا مغناطیس درمانی چیست و چه کاربردی دارد؟

مگنت تراپی روش بسيار کارآمدی است که نياز شما به مصرف داروهاي مسکن و ساير داروهايی که براي کاهش کمر درد و مشکلات کمر مصرف می شوند را برطرف ميکند.

کاربرد طب سوزنی در درمان پارکینسون

بیماری پارکینسون یک بیماری مزمن و پیشرفته عصبی است که بر روی سلول‌ های عصبی در ناحیه‌ ای از مغز به نام توده سیاه اثر می‌ گذارد

دیاترمی چیست و چه کاربردی دارد؟

دیاترمی به معنای گرم شدن، یک درمان تسکین دهنده درد در فیزیوتراپی است که با انرژی الکترومغناطیسی می تواند اثرات فیزیولوژیکی حرارتی و غیر حرارتی برای در

نورولیز مفاصل فاست چگونه انجام میشود؟

نورولیز یا نوروتومی امواج رادیویی یک روش غیر جراحی برای کمک به تسکین کمردرد مزمن است

درمان قفل شدن انگشتان دست با روشهای سرپایی طب فیزیکی

به وضعیتی که در آن انگشتان دست در حالت خمیده سفت یا قفل میشوند، انگشت ماشه ای (trigger finger) گفته میشود.

ضعف و درد ساق و ران پاها چه علل و درمانی دارد؟

درد پا می تواند دائمی یا متناوب باشد، ناگهانی یا به تدریج به وجود می آید و کل پا یا ناحیه ای موضعی مثل ساق پا یا ران پا را تحت تأثیر قرار می دهد. پا درد می تواند انواع مختلفی داشته باشد از جمله شدید، حاد

تزریق اپیدورال تحت گاید سونوگرافی چیست و به چه علت انجام میشود؟

فضای اپیدروال در خارج از غشای دورال یا سخت شامه قرار دارد. به تزریق دارو به فضای اپیدروال ستون فقرات، تزریق اپیدورال می گویند.این روش امروزه به‌ عنوان جزئی پذیرفته شده از درمان پارگی دیسک کمر و گردن و تنگ شدن کانال نخاعی مطرح است.

درمان صدا دادن مفصل گردن با طب فیزیکی

کریپتوس یا صدا دادن گردن، یک اصطلاح پزشکی است که در آن گاهی اوقات صدای خرد شدن و تق تق از برخی قسمت های بدن مخصوصاً گردن و پاها به گوش می رسد. روش های درمانی، علت زمینه ای کریپتوس گردن را مورد هدف قرار می دهند که از جمله این روش ها طب فیزیکی میباشد.

کاربرد لیزر پر توان و فواید درمانی آن در طب فیزیکی و توانبخشی

لیزر در فیزیوتراپی دارای ویژگیهای منحصر به فرد در حوزه درمان می باشد. لیزرتراپی، بافتهای آسیب دیده را با طول موج خاصی از نور مورد هدف قرار میدهد و در تسریع روند بهبودی و درمان آسیب مفصل، تاندون و لیگامانها مؤثر است.

سوزن درمانی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

سوزن درمانی یا طب سوزنی یک روش درمانی سنتی چینی است که قدمت آن به هزاران سال پیش بر می گردد. در این روش، سوزن های جامد و باریکی در نقاط خاصی از بدن وارد می شود تا موجب بهبود سلامتی فرد و درمان بیماری شود.

مزایا و معایب ارتوکین تراپی چیست؟

ارتوکین یک درمان ضد التهابی برای درد و التهاب مفصل است. در ارتوكین تراپی تمركز فقط روی مشكلات مكانیكی در مفاصل نیست؛ بلكه در این روش التهاب كه به عنوان یكی از عوامل آسیب بافتی می باشد، رفع می شود. در این روش، پروتئین‌ های مفید استخراج شده از خون شما به مفاصل آسیب دیده تزریق می‌ شوند.

درمان گردن درد حاد و مزمن با فیزیوتراپی

گردن درد یکی از دلایل رایج مراجعه به پزشک است. گردن درد می تواند از برخی اختلالات یا بیماری ها باشد که هریک از بافت های گردن شامل اعصاب، استخوان ها مفاصل، رباط ها یا ماهیچه ها را درگیر می کند

درمان التهاب مفصل ساکروایلیاک با تزریق در مفصل ساکروایلیاک

ساکروایلئیت التهاب یک یا هر دو مفصل ساکروایلیاک شما است. این دو مفصل در جایی قرار دارند که ساکروم (آخرین بخش مثلثی شکل ستون فقرات) با ایلیوم (بخشی از لگن) برخورد می‌ کند. ساکروایلئیت منبع شایع کمردرد یا درد در باسن یا ران است.

راهکارهای طب فیزیکی برای درمان سردردهای عصبی و میگرن

متخصصان طب فیزیکی و توانبخشی از ترکیبی از درمان‌ های مختلف مانند ماساژ و آزادسازی بافت‌ ها، آزادسازی نقاط تریگر پوینت، جا اندازی مفاصل، تکنیک های انرژی عضلانی، اعمال فشارهای ضد فشار، کرانیوساکرال، جااندازی ویسکرال (احشایی) و ماساژ بافت‌های نرم برای کنترل سردردهای میگرنی استفاده می‌ کنند.