دکتر سلمان فلاح
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / خدمات در مطب / آیا اختلال نعوظ با شاک ویو تراپی درمان می شود؟

آیا اختلال نعوظ با شاک ویو تراپی درمان می شود؟

روابط جنسی یکی از مهمترین ارکان زندگی زناشویی می‌باشد، ناتوانی و اختلال در برقراری روابط جنسی یکی از شایع ترین مشکلات بین زوجین است که در صورت عدم ریشه یابی و درمان، می‌تواند پایه‌های زندگی را سست نماید. اختلال نعوظ ناتوانی در به دست آوردن و نگه داشتن نعوظ به اندازه کافی برای رابطه جنسی است. برآوردها حاکی از آن است که از هر 10 مرد، یک نفر در طول زندگی خود از این مسئله رنج می‌برد. بسته به علت و شدت اختلال و هر گونه بیماری زمینه‌ای، ممکن است گزینه‌های درمانی مختلفی داشته باشید.

آنچه در این مطلب میخوانید

شاک ویو یکی از گزینه‌های درمانی متعدد برای اختلال نعوظ است. امواج ضربه‌ای با شدت کم باعث رشد عروق‌خونی جدید و بهبود جریان‌خون در آلت‌تناسلی می‌شود که برای نعوظ سالم، ضروری است. این روش برای مردان مبتلا به اختلال نعوظ انتخاب خوب و مؤثری می‌باشد. در مطالعات انجام شده، درمان با شاک‌ ویو تراپی برای مردان مبتلا به مشکلات نعوظ عروقی که یک اختلال عروق‌خونی است و بر جریان‌خون به بافت آلت‌تناسلی تأثیر می‌گذارد که یکی از بهترین درمان‌ها محسوب می‌شود.

علل اختلال نعوظ در مردان

علل اختلال نعوظ می‌تواند جسمی، روانی و یا ترکیبی از هر دو باشد. عوامل فیزیکی یا جسمانی مشکل نعوظ بیشتر در مردان مسن شایع‌ است. این عوامل بنا به اختلالاتی اتفاق‌ می‌افتند که بر روی عصب‌ها و عروق خونی مسئول نعوظ تأثیر می‌گذارند. علل جسمانی مشکلات نعوظ عبارتند از:

همچنین ممکن‌ است که مشکلات نعوظ به علت مسائل ذهنی و روانی رخ‌ دهد. مسائل عاطفی می‌تواند یک مرد را در هر سنی که باشد از تحریک‌ جنسی شدن دورکند. برخی از این مسائل عاطفی شامل موارد زیر می شود:

شاک ویو تراپی نعوظ

علائم اختلال نعوظ مردان

علائم اختلال نعوظ مردان عبارت است از:

  1. سفت نشدن آلت بعد از تحریک جنسی
  2. ناتوانی در حفظ نعوظ تا پایان رابطه جنسی
  3. باز نشدن رگهای خونی آلت در پایان تحریک و شل نشدن مجدد آلت (اختلال پریاپیسم)

روش‌های تشخیص اختلال نعوظ

جهت تشخیص دقیق و صحیح مشکلات نعوظ، ممکن‌ است که پزشک انجام آزمایشات زیر را تجویز کند:

مزایای شاک ویوتراپی

درمان با شاک ویو تراپی بدون نیاز به بیهوشی یا بیحسی موضعی است و دوره نقاهت ندارد؛ بنابراین می توانید بعد از هر جلسه درمان، به کارهای روزمره خود برگردید.

عملکرد شاک ویو در درمان اختلال نعوظ

در این روش درمانی غیرتهاجمی، امواج ضربه‌ای که امواج صوتی پالسی هستند، توسط دستگاه روی پوست آلت تناسلی در مناطق مختلف اعمال می‌شود. تعداد پالس‌های ضربه و همچنین فرکانس و انرژی آنها براساس شرایط موجود و برای هر بیمار جداگانه تنظیم می‌شود. تجربیات گسترده تا به امروز نشان داده است که این یک درمان بسیار ایمن و بدون عوارض است و هیچ‌گونه آسیبی به اعصاب و عروق‌خونی اطراف نمی‌رساند. نیازی به بیهوشی ندارد و راحت است؛ زیرا اکثر مردان با هر ضربه، تنها احساس سوزش خفیف و یا سوزن سوزن شدن در آلت‌تناسلی را دارند. شدت این امواج قابل تنظیم است و این اطمینان را می‌دهد که شدت درمان زیر آستانه درد بیمار است. انرژی حاصل از درمان با موج ضربه‌ای، باعث تحریک و رشد عروق‌خونی جدید می‌‌شود که جریان‌خون آلت‌تناسلی را افزایش می‌دهد و می‌تواند عملکرد نعوظ را بهبود بخشد.

نحوه انجام شاک ویو تراپی اختلال نعوظ

برای درمان با این روش، از ژل مخصوصی برای آلت استفاده می شود و بعد با پروب مخصوص قسمتهای مختلف آلت تناسلی تحت درمان قرار می گیرد. دستگاه شاک ویو فیزیوتراپی شامل انواع مختلفی از سرهای قابل تعویض است که وقتی روی پوست بیمار قرار می‌گیرد، تحریک را روی یک منطقه وسیع و با دقیق بالایی ایجاد می‌کند. داخل دستگاه پرتابه ای است که در یک لوله قرار دارد. این دستگاه از هوای فشرده برای شتاب دادن پرتابه در داخل لوله استفاده می‌کند. هنگامی که پرتابه به سر اپلیکاتور برخورد می‌کند، انرژی ایجاد می‌کند که به امواج فشار صوتی تبدیل می‌شود. بسته به اینکه از کدام سر روی اپلیکاتور دستی استفاده شود، امواج فشار می‌توانند تا 6 سانتی‌متر به بافت نفوذ کنند و به عمق بیشتری از دستگاه‌های ماساژ یا ضربه درمانی خانگی برسد.

مراقبتهای بعد از شاک ویوتراپی

بهتر است که پس از جلسات شاک ویو تراپی از فعالیت های سنگین به مانند ورزش کردن، دویدن و انجام حرکات ورزشی سنگین دوری کرده و یا مدتی را به استراحت کامل بپردازید تا روند درمانی بهترین اثرات خود را بر جای بگذارد.
در صورت وجود درد در بافتی که درمان بر روی آن اعمال شده میتوانید از داروهای تسکین درد استفاده نمایید؛ اما استفاده از داروهای ضد التهابی و استفاده از یخ بر روی منطقه درمان شده به هیچ وجه توصیه نمیگردد؛ چراکه روند درمانی را با اخلال مواجه میکند.

چه افرادی نباید شاک ویو تراپی انجام دهند؟

در صورت وجود هر یک از موارد زیر نباید از شاک ویو تراپی استفاده کنید:

شاک ویوتراپی نعوظ طی چند جلسه انجام می شود؟

با توجه به نظر اغلب پزشکان حاذق در این زمینه تعداد جلسات انجام این روش درمانی با توجه به وضعیت فرد ممکن است متفاوت باشد. با این حال هر جلسه شاک ویو تراپی نعوظ در حدود 20 دقیقه به طول می انجامد. اکثر پزشکان این روش درمانی را طی شش جلسه در هفته های اول، سوم و پنجم انجام می دهند.
کسانی که از این روش برای ایجاد عروق خونی جدید در آلت تناسلی استفاده می کنند طی زمان کوتاهی می توانند نتایج آن را احساس کنند. حداقل به یک تا سه ماه زمان نیاز است تا فرد بتواند تغییرات ناشی از این روش درمانی را مشاهده کند.

اینستاگرام دکتر سلمان فلاح

هزینه شاک ویوتراپی

پزشک متخصص بعد از بررسی و معاینه وضعیت نعوظ در فرد، هزینه انجام شاک ویو تراپی را برای بیمار تعیین می کند. معمولاً نوع کلینیک، میزان تخصص و مهارت پزشک متخصص، کیفیت و عملکرد دستگاه شاک ویو، وضعیت نعوظ، تعداد جلسات درمانی، تعداد ضربه های وارده برای درمان و… تعیین کننده هزینه شاک ویو تراپی نعوظ هستند.

عوارض جانبی شاک ویو تراپی

احتمال دارد برخی از عوارض جانبی را تجربه کنید؛ اما بسیار نادر و معمولاً خیلی خفیف هستند. مواردی که ممکن است شامل موارد زیر باشد:

برای آگاهی از تفاوت آرتروز گردن با دیسک گردن ، کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان حکیم نظامی ، خیابان شریعتی غربی ، نبش کوچه 16 ، جنب مسجد امام حسن عسکری ، طبقه اول
تلفن : 91011414 - 031


نظرات کاربران درباره این مطلب :احسان طلب [ 1402-05-16 ]
ببخشید درمان اختلال نعوظ با شاک ویو تراپی دائمی است؟

احمد روایی [ 1402-04-22 ]
باسلام ببخشید هزینه شلی آلت تناسلی حداقل تا حداکثر را بفرمایید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
انگشت چکشی پا؛ درمان با روشهای غیر جراحی در کلینیک طب فیزیکیانگشت چکشی پا؛ درمان با روشهای غیر جراحی در کلینیک طب فیزیکی

انگشت چکشی در اثر عدم تعالی در عضلات اطراف مفصل پا به وجود می‌ آید. در طی این ناهنجاری، انگشت پا از محل مفصل میانی خود به سمت پایین خمیده می‌ شود و باعث می‌ شود که انگشت به شکل یک چکش دربیاید. ... ادامه مطلب

درمان قفل شدن انگشتان دست با روشهای سرپایی طب فیزیکیدرمان قفل شدن انگشتان دست با روشهای سرپایی طب فیزیکی

به وضعیتی که در آن انگشتان دست در حالت خمیده سفت یا قفل میشوند، انگشت ماشه ای (trigger finger) گفته میشود. ... ادامه مطلب

علائم و درمان التهاب رباط کف پاعلائم و درمان التهاب رباط کف پا

التهاب کف پا یکی از شایع‌ترین بیماری‌ هایی است که باعث درد پاشنه پا می‌ شود. فاسیا پلانتار نواری است از بافت سخت و فیبری که در امتداد کف پا قرار دارد. فاسیای کف پا به استخوان پاشنه و به پایه انگشتان پا می‌ چسبد. این به حمایت از قوس پا کمک کرده و نقش مهمی در مکانیک طبیعی پا در حین راه رفتن دارد ... ادامه مطلب

درمان کمر درد، دیسک کمر و سیاتیک در بارداری با طب فیزیکیدرمان کمر درد، دیسک کمر و سیاتیک در بارداری با طب فیزیکی

کمردرد در دوران بارداری معمولاً در محل تلاقی لگن و ستون فقرات در مفصل ساکرولیاک دیده می شود. با این که کمردرد و سیاتیک در بارداری وجود دارد؛ اما قابل درمان است. روش های بسیاری برای تسکین کمر درد بارداری و پیشگیری از تبدیل شدن آن به مشکلی مزمن مانند طب فیزیکی وجود دارد. ... ادامه مطلب