صفحه اصلی / مطالب و مقالات / روشهای غیرجراحی درمان درد / سندرم دکرون چیست و چه علل و علائمی دارد؟

سندرم دکرون چیست و چه علل و علائمی دارد؟

سندرم دکرون( (De Quervain’s Tendinosis یک وضعیت دردناک است که در اثر تحریک و انقباض تاندون‌های ناحیه شست و مچ دست و فشار وارد شده به اعصاب این ناحیه بروز می‌کند. در واقع با تورم تاندون‌ها یا غلاف تاندون‌های مچ دست در انگشت شست این ناحیه دچار درد و ناراحتی می شود. معمولا درد می‌تواند تا ساعد نیز گسترش یابد. این درد به خصوص هنگام مشت کردن دست، برداشتن یا گرفتن اشیاء یا چرخاندن مچ دست تشدید می‌شود.

علل ابتلا به سندرم دکرون

این بیماری حرکت را در تونل کوچکی ‌که انگشت شست را به مچ دست متصل می‌ کند، محدود می‌ کند. از سایر علل موثر در تحریک این تاندون‌ها می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

سندروم دکرون

علائم سندرم دکرون

تشخیص سندرم دکرون

روشهای درمان سندرم دکرون

ورزش بیماری دکرون

عوارض عدم درمان سندروم دکرون

در صورتی که برای درمان این عارضه هیچگونه اقدامی صورت نگیرد درد و ناراحتی زیادی را در ناحیه مچ دست و انگشت شست به وجود می آورد. و به مرور بیمار دچار محدودیت حرکتی و درد های مزمن و شدیدتری خواهد شد که در این شرایط تمامی فعالیت های روزمره با مشکل و اختلالاتی رو به رو می شوند.

نظرات کاربران درباره این مطلب :