دکتر سلمان فلاح
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / آسیبها و درمانهای ورزشی
عارضه آرنج تنیس بازان یا تنیس البو

آرنج تنیس بازان یا اپی کندیلیت جانبی یک بیماری دردناک آرنج است که در اثر استفاده بیش از حد ایجاد میشود. جای تعجب نیست که بازی تنیس یا سایر ورزش‌ های راکتی می‌تواند باعث این عارضه شود.

حرکات و تمرینات ورزشی مناسب درمان خار پاشنه

استخوان پاشنه وزن کل بدن را تحمل می کند و در تشکیل پاشنه پا نیز نقش دارد. در صورت رسوب کلسیم در میان پاشنه و قوس کف پا، خار پاشنه ایجاد می شود. خار پاشنه یک برآمدگی نوک تیز است که سبب وارد شدن فشار به کف پا می شود.

علائم و درمان تنیس البو یا آرنج تنیس بازان

آرنج تنیس بازان التهاب یا در برخی موارد ریزشکاف تاندون‌هایی است که به عضلات ساعد در قسمت خارجی آرنج می‌پیوندند. ماهیچه‌ها و تاندون‌های ساعد در اثر استفاده بیش از حد آسیب می‌بینند چراکه حرکات یکسان را بارها و بارها تکرار می‌کنند. این امر منجر به درد و حساسیت در قسمت بیرونی آرنج می‌شود.

ورزش درمانی چیست؟

ورزش درمانی یکی از مهارت‌های اصلی است که حرفه فیزیوتراپی بر اساس آن بنا شده است. با در نظر گرفتن تعاریف ورزش درمانی و فعالیت بدنی می‌توان دریافت که اگرچه تمرین درمانی شامل اجزای فعالیت بدنی و ورزش است، اما همچنان یک برنامه ورزشی منظم برای رفع نقص‌ها و بهبود عملکرد ارائه می‌دهد.

انواع آسیب های ورزشی

آسیب های ورزشی ، معمولا در حین تمرین کردن یا شرکت در رویداد های ورزشی رخ می‌ دهند . کودکان بیشتر در معرض این نوع آسیب‌ ها هستند ، اما این موضوع در افراد بالغ نیز اجتناب ناپذیر است . در برخی شرایط خاص ، خطر ابتلا به آسیب های ناشی از ورزش افزایش پیدا می‌ کند .

حرکات ورزشی درست و غلط در کمردرد مزمن به روایت تصویر

حرکت و فعالیت به کاهش کمردرد کمک می‌کند اما باید فعالیت از نوع درست باشد. نباید حرکتی انجام دهید که فشار زیادی بر کمر وارد می‌کند. ورزش مناسب برای افرادی که کمردرد دارند بستگی به علت کمردرد و شدت آن دارد بنابراین همیشه باید پیش از انجام هر ورزش سنگین با پزشک خود صحبت کنید.

درمان ورزشی قوز پشت یا کیفوز

در حال حاضر روش های گوناگونی وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آن ها مشکل قوز غیر طبیعی کمر را رفع کنید. استفاده از روش های غیر جراحی مثل ورزش میتواند شما را در رفع این عارضه یاری کند.

افزایش قوس کمر و درمان ورزشی آن

در حالت طبیعی فقرات بدن دارای یك انحنا به سمت داخل،فقرات پشتی انحنا به سمت خارج و ناحیه ی كمر انحنای رو به جلو می باشند.حال اگر میزان انحنای كمر بیشتر از حد میزان طبیعی باشد آن را هیپرلوردوزیس یا گودی بیش از حد كمر می نامند.

ورزشهای مناسب برای زانوها

تقویت عضلات زانو را می‌توان به عنوان یک عامل پیشگیری از درد زانو در نظر گرفت . با چند ورزش میتوان عضلات زانو را به طور اختصاصی تقویت كرد که در این مقاله به تعدادی از آنها اشاره شده است.