دکتر سلمان فلاح
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کمر درد / پارگی دیسک کمر چه علائمی دارد؟

پارگی دیسک کمر چه علائمی دارد؟

پارگی دیسک کمر که در اصطلاح عامیانه با عنوان فتق دیسک از آن یاد می شود ؛ یکی از رایج ترین بیماری های ستون فقرات و اختلالات اسکلتی و عضلانی است ، که بر اثر آن یکی از دیسک هایی که در میان مهره های کمر وجود دارد دچار شکاف و ترک خوردگی می شود و محتوای دیسک به داخل کانال نخاعی و به روی سطح مهره نشت می یابد .

آنچه در این مطلب میخوانید

در این شرایط اعصاب نخاعی تحت فشار قرار گرفته و ممکن است علائمی ایجاد کند . در این مقاله به بررسی علائم و عوارض پارگی دیسک کمر می پردازیم .

در کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی دکتر سلمان فلاح در اصفهان، می‌توانید با روشهای درمان بدون جراحی دیسک ، به رفع و بهبود اغلب دردها مانند دردهای ناشی از دیسک کمر و گردن بپردازید و کیفیت زندگیتان را ارتقا داده توانایی های خود را در انجام کارها و فعالیت های روزمره، که به هر دلیل دچار اشکال شده اند؛ افزایش دهید. لطفا جهت ارتباط با این مرکز ازطریق تماس با شماره تلفن 91011414 - 031 اقدام فرمایید. همچنین می‌توانید از طریق واتساپ شماره 09303970020 ،با ذکر دقیق شرح حال و ارسال مدارک پزشکی خود، مشاوره بگیرد.

علائم پارگی دیسک کمر

در صورتی که پارگی دیسک منجر به وارد شدن فشار به یک عصب نشود ، فرد ممکن است یک درد محدود در ناحیه پایین کمر داشته باشد و یا اصلا عوارض دیسک کمر را در این رابطه احساس نکند . در حقیقت فقط برخی افراد مبتلا به فتق دیسک کمر با علائم شدید یا بسیار ناراحت کننده مواجه می شوند . هنگامی که فتق دیسک کمر باعث وارد شدن فشار به یک عصب شود ، علائمی شامل موارد زیر می توانند ایجاد شوند :

پارگی دیسک کمر

عوارض پارگی دیسک کمر

طناب نخاعی تا بخش‌ های پایینی کانال نخاعی ادامه پیدا نکرده است ، بلکه در بخش های پایینی و انتهایی کمر ، طناب نخاعی به دسته‌ ای از رشته های عصبی بلند (cauda equina) متصل می شود که شبیه به دم اسب است . فتق دیسک کمر گاهی ممکن است این رشته های عصبی (cauda equina) را فشرده کند . در این شرایط گفته می شود که فرد به سندرم cauda equina مبتلا شده است . از دست دادن کنترل ادرار و مدفوع از علائم این سندرم می باشد . در این مواقع باید جراحی اورژانسی برای جلوگیری از ضعف یا فلج شدن دائمی ، صورت بگیرد .

اینستاگرام دکتر سلمان فلاح

درمان پارگی دیسک کمر

در ادامه به بررسی برخی از روش های درمانی غیر جراحی پارگی دیسک کمر می پردازیم :

امروزه به علت فعالیت‌های بسیار زیاد و سنگین، قسمت اعظمی از مردم درگیر مشکلات و بیماری‌های بسیاری در بخش مهم بدن‌‌، یعنی پا‌هایشان هستند و قطعا راه حل درمانی این افراد، باید در کلینیک‌‌های تخصصی پا جستجو شود. همشهریان گرامی یکی از ب هترین کلینیک های تخصصی پا در اصفهان کلینیک دکتر فلاح می‌باشد. شما می‌توانید جهت ارتباط با این مرکز ازطریق تماس با شماره تلفن 91011414 - 031 اقدام فرمایید. همچنین می‌توانید از طریق واتساپ شماره 09303970020 ، با ذکر دقیق شرح حال و ارسال مدارک پزشکی خود، مشاوره بگیرد.


آدرس مطب : اصفهان ، خیابان حکیم نظامی ، خیابان شریعتی غربی ، نبش کوچه 16 ، جنب مسجد امام حسن عسکری ، طبقه اول
تلفن : 91011414 - 031


درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :حیدری [ 1402-05-18 ]
جراحی دیسک کمر انجام دادم بعد دو ماه هنوز درد شدیدی احساس میکنم دکتر . مشکل چیه به نظر شما؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :