صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کتف و شانه / درمان آرتروز شانه با متد اوزون تراپی

درمان آرتروز شانه با متد اوزون تراپی

شانه يكی از انعطاف پذيرترين مفصل هاي موجود در بدن می باشد. مفصل اصلی شانه، گوی و کاسه ای است و سر استخوان بازو (استخوان هومروس) درون كاسه ي شانه قرار دارد كه به آن امكان چرخيدن در دامنه وسيعی از حركات را داده است. در صورتی که غضروف شانه در محل برجستگی سر استخوان بازو یا گودی مفصل شانه دچار ساییدگی شود، آرتروز شانه ایجاد می شود. آرتروز به مرور زمان باعث از بین رفتن غضروف مفصل شانه می شود. به طور کلی دردهای ناشی از آسیب‌های متداول شانه را می‌ توان با اوزون درمانی تحت درمان قرار داد. روش درمانی اوزون تراپی یا اوزون درمانی روشی نسبتا جدید در درمان است. در این روش درمانی با تزریق گاز اوزون به ناحیه که غلظت آن توسط پزشک معالج تعیین می شود، که با تبدیل شدن گاز اوزون به اکسیژن در بافت رادیکال ها و انرژی آزاد می شود که در درمان آرتروز مفاصل بسیار موثر می باشد.

علائم و نشانه های آرتروز شانه

اوزون تراپی شانه چیست؟

اوزون ‌تراپی شانه یک روش درمانی می باشد که برای درمان مشکلات شانه استفاده می‌شود. در این روش، گاز اوزون به صورت تزریقی به منطقه شانه تزریق می‌شود تا خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی اوزون بر روی بافت‌های شانه اثر بگذارد.
این روش می‌تواند به کاهش درد، بهبود جریان خون و روند التیام مشکلات شانه کمک کند.

نحوه انجام اوزون تراپی شانه

برای انجام اوزون تراپی ابتدا پزشک با استفاده از دستگاه ژنراتور، اوزون با اکسیژن خالص را برای تزریق به بیماران آماده می کند. گاز اوزون مخصوص پزشکی شامل دو درصد اوزون و 98 اکسیژن است. اما همین میزان کم اوزون می‌تواند تأثیر زیادی برای درمان بیماری‌ ها داشته باشد. بخش زیادی از گاز اوزون به بافت نرم و مفصل‌ها تزریق می‌شود. پس از ترکیب گاز O2 و O3 به می‌توان به شکل رکتوم، خوراکی، از طریق روش موضعی، تنفس و یا از طریق ترکیب آن با خون به صورت درون وریدی برای درمان بیماران اقدام کرد. توجه داشته باشید که پزشکان هرگز اوزون را به تنهایی تزریق نمی‌ کنند.

درمان آرتروز کتف و شانه

آیا اوزون تراپی شانه بدون خطر است؟

اوزون تراپی شانه یکی از روش‌های ایمن و بدون عوارض می باشد. در صورتی که اوزون تراپی توسط پزشک متخصص و با مهارت انجام شود، بهترین روش درمانی می‌باشد. چنانچه به کلینیک هایی مراجعه کنید که کادر پزشکی مجربی ندارند، ممکن است درگیر عوارض مختلفی از جمله عفونت یا حتی آمبولی ریه و قلب شوید.

آیا اوزون تراپی برای درمان درد و آرتروز شانه موثر است؟

مهم‌ ترین نکته در مورد اوزون تراپی شانه این می باشد که این روش درمانی نوین، منشأ آسیب بیماری را هدف می‌گیرد. از این رو 75 درصد این احتمال وجود دارد که درد های مزمن به صورت ریشه‌ای و دائم برطرف شوند.

مراقبت های بعد از اوزون تراپی شانه

عوارض اوزون درمانی آرتروز شانه

اوزون تراپی روشی بسیار ایمن می باشد و عوارض جزئی مانند درد در محل تزریق را دارد که زودگذر است اما در صورتی که این فرایند توسط پزشکان ماهر و مجرب انجام نشودممکن است منجر به بروز عوارض زیر شود:

هزینه اوزون درمانی آرتروز شانه

هزینه اوزون تراپی شانه به عواملی مانند شدت عارضه، تعداد جلسات درمانی، موقعیت و محل کلینیک و تخصص پزشک بستگی دارد.

نظرات کاربران درباره این مطلب :